Pagina 2 van 4
Geplaatst: do sep 09, 2004 12:32 pm
door jbeekmann
Ik denk het wel, misschien kan Jan-Geert even uitsluitsel geven of dat APK-technisch ook toegestaan is?
Geplaatst: do sep 09, 2004 2:09 pm
door brecht
Ja JG, dat zou mooi zijn.
Bandjes zitten er inmiddels onder (inde lunchpauze ff heen en weer gereden) weet iemand het aanhaalmoment voor wielmoeren?
Geplaatst: do sep 09, 2004 2:27 pm
door Hanz
brecht schreef:Ja JG, dat zou mooi zijn.
Bandjes zitten er inmiddels onder (inde lunchpauze ff heen en weer gereden) weet iemand het aanhaalmoment voor wielmoeren?
flink aansleuren
Geplaatst: do sep 09, 2004 2:31 pm
door jbeekmann
voetje op de slinger, of twee handen aan de kruissleutel.
Het zijn er maar drie, dus je wil wel dat ze vastzitten.
Geplaatst: do sep 09, 2004 4:47 pm
door Willem de Zwijger
Ja, alleen zou ik niet doorknippen maar doorzagen, anders heb je een platgeknepen pijpje. Wel goed voor een laag benzineverbruik...
Geplaatst: do sep 09, 2004 5:14 pm
door Jan-Geert
dat van die rubberen slang mag! heb ik ook bij mijn f4 gedaan..
en is APK verantwoord , heb er nl een steekproef op gehad!
Geplaatst: do sep 09, 2004 5:18 pm
door Jan-Geert
maar wielmoeren niet te veel aantrekken vast is vast!!!!!!
Geplaatst: do sep 09, 2004 10:18 pm
door _pjotr_
idd vast is vast, moet ook nog eens los kunnen! van de garage waar ze met zo'n fijne luchtsleutel de moeren vastzetten wordt je niet vrolijk

. Laatst nog meegemaakt dat ze haast niet meer los te krijgen waren, met verlengstuk op de moersleutel ging het wiel draaien i.p.v. de wielmoer. Uiteindelijk d.m.v. klapjes met vuisthamer weer los kunnen krijgen

. Dus draai ze gewoon vast maar niet tot het uiterste zou ik zeggen.
Geplaatst: do sep 09, 2004 11:14 pm
door paprikarooie4
Tjips Brecht had ut ff verteld dat je nieuwe bandjes nodig had, ik werk in de banden.
Voor de volgende keer dan maar.
Aanhaalkoppel van 110nm is zat hoor. Wel kruislings aandraaien (lol)
Geplaatst: vr sep 10, 2004 10:01 am
door brecht
wat doe jij in de banden, en wat zou je evt kunnen regelen?
(ik heb nu voor 70 euro 2 nieuwe dunlops gemonteerd en wel)
gisteravond alles los kekregen na ouderwets vloeken en zuchten. Net met een lichte protomonnee bij de auto-indus weggegaan,alles op voorraa: zeld de draagarmrubbers heeft ie over twee uur binnen! de remleidingen gat ie voor me maken. tot nu toe alles voorspoedig dus.
Geplaatst: vr sep 10, 2004 10:23 am
door -Trelleur-
Als je het heel precies wil doen:
Voorwielen 37.5 ± 5 Nm
Achter 50 ± 5 Nm
Niet te vast aandraaien want dan kunnen de velg of de bouten vervormd raken, volgens mijn sleutelhandboek. Waarom dat verschil tussen voor en achter is mij niet duidelijk trouwens.
Geplaatst: vr sep 10, 2004 2:59 pm
door Bruutmans
Ik had 3x uniroyal met monteren 50 euro,wel erbij zeggen dat het gebruikte nieuwe zijn,de stoppeltjes zijn er net vanaf hahaha.
Plaatselijke bandenboer,erg handig.
Geplaatst: za sep 11, 2004 9:42 pm
door Supersuus
Heel veel succes
Re: een aardig apk-lijstje...
Geplaatst: ma sep 13, 2004 9:00 am
door brecht
weekendeje bezig gewesst en bijna alles vewrholkpen. dank voor de adviezen en het klussen
-accu los
Bak was helemaal niet goed, beetje misvormd door vorige eigenaar. Bijgebogen en weer klem!
-fuseekogelhoesje links voor onder en stuurkogelhoesrechtsvoor
allen vervangen fusee rechtsboven op eigen initiatief ook maar (als het toch open ligt)
- remleidingen voor hebben putcorosie
alles vervangen, de flexibele delen en de ledingen tot aan de remdruk verdeler. (wel een @$# werk om dat in het donker liggend onder de auto los te krijgen als je eigenlijk niet eens weet hioe het vast zit!)
- draagarmrubber voor vervangen
Draagarm naar de ondredlenboer gebracht, hij heeft er nieuwe rubbers en een nieuw fusse ingeperst.
- handrem rechtsachter doet niks
scheoenen waren dik zat, maar helemaal glazig, opscgeschuurd en het remt aals een dolle.
- motor steun rechtsvoor los
komen twee nieuwe boutjes in waren allebij verdewenen?!? is een rare maat trouwens, niets wat ik ahd liggen. M7?
- benzineleiding lek (rectsvoor onder portier)
leiding naar achter was ok niet zo best heb alles wat slecht was afgesneden met een pijpsnijder en vervangen door rubber slang.
- koplampen afstellen
mag de garagie doen
- achterlichtunits geven niet dezelfde kleur af
lief broertje stelt de zijn ter beschikking (of is die verf echt handig? ik vind het nml erg raar klinken.)
-banden voor niet goed
twee nieuwe dunlops zijn vorige week al door de banden toko gemanteerd.
- roestschade bodem rechtsvoor en de achterste dwarsbalk
da's eigenlijk wel het grootste puntje, erger dan ik verwacht had. (foto's ga ik maar niet eens plaatsen) Maar hulp is onderweg. volgende week gaat er uitgeslepen en gelast worden.
Reed wel met een erg fijn, veilig en voldaan gevoel naar huis gisteravond. Pipo is er in Gulpen niet bij, dus bewonderen kan een andere x)
Geplaatst: ma sep 13, 2004 9:15 am
door Bruutmans
Flink lijstje brecht.
Had je niet ook het idee dat hij/zij dan "beter" of "lekkerder" rijd??
Buiten het feit dat je veiligrondrijd.
Ik had nog maar een paar dingen gedaan en meende al dat ze ssoepeler reed,heb ik ze maar een liefkozend klopje op het dashboard gegeven,want er moet nog zat gebeuren.
Niet eens zozeer noodzaak,maar het gewoon gedaan willen hebben,maar ja daar heb ik dan ook alle tijd voor.