een aardig apk-lijstje...
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
idd vast is vast, moet ook nog eens los kunnen! van de garage waar ze met zo'n fijne luchtsleutel de moeren vastzetten wordt je niet vrolijk
. Laatst nog meegemaakt dat ze haast niet meer los te krijgen waren, met verlengstuk op de moersleutel ging het wiel draaien i.p.v. de wielmoer. Uiteindelijk d.m.v. klapjes met vuisthamer weer los kunnen krijgen
. Dus draai ze gewoon vast maar niet tot het uiterste zou ik zeggen.

Met een 4L kom je er wel.
- paprikarooie4
wat doe jij in de banden, en wat zou je evt kunnen regelen?
(ik heb nu voor 70 euro 2 nieuwe dunlops gemonteerd en wel)
gisteravond alles los kekregen na ouderwets vloeken en zuchten. Net met een lichte protomonnee bij de auto-indus weggegaan,alles op voorraa: zeld de draagarmrubbers heeft ie over twee uur binnen! de remleidingen gat ie voor me maken. tot nu toe alles voorspoedig dus.
(ik heb nu voor 70 euro 2 nieuwe dunlops gemonteerd en wel)
gisteravond alles los kekregen na ouderwets vloeken en zuchten. Net met een lichte protomonnee bij de auto-indus weggegaan,alles op voorraa: zeld de draagarmrubbers heeft ie over twee uur binnen! de remleidingen gat ie voor me maken. tot nu toe alles voorspoedig dus.
-
Als je het heel precies wil doen:
Voorwielen 37.5 ± 5 Nm
Achter 50 ± 5 Nm
Niet te vast aandraaien want dan kunnen de velg of de bouten vervormd raken, volgens mijn sleutelhandboek. Waarom dat verschil tussen voor en achter is mij niet duidelijk trouwens.
Voorwielen 37.5 ± 5 Nm
Achter 50 ± 5 Nm
Niet te vast aandraaien want dan kunnen de velg of de bouten vervormd raken, volgens mijn sleutelhandboek. Waarom dat verschil tussen voor en achter is mij niet duidelijk trouwens.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
- Bruutmans
- Contacteer:
Ik had 3x uniroyal met monteren 50 euro,wel erbij zeggen dat het gebruikte nieuwe zijn,de stoppeltjes zijn er net vanaf hahaha.
Plaatselijke bandenboer,erg handig.
Plaatselijke bandenboer,erg handig.
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Re: een aardig apk-lijstje...
weekendeje bezig gewesst en bijna alles vewrholkpen. dank voor de adviezen en het klussen
-accu los
Bak was helemaal niet goed, beetje misvormd door vorige eigenaar. Bijgebogen en weer klem!
-fuseekogelhoesje links voor onder en stuurkogelhoesrechtsvoor
allen vervangen fusee rechtsboven op eigen initiatief ook maar (als het toch open ligt)
- remleidingen voor hebben putcorosie
alles vervangen, de flexibele delen en de ledingen tot aan de remdruk verdeler. (wel een @$# werk om dat in het donker liggend onder de auto los te krijgen als je eigenlijk niet eens weet hioe het vast zit!)
- draagarmrubber voor vervangen
Draagarm naar de ondredlenboer gebracht, hij heeft er nieuwe rubbers en een nieuw fusse ingeperst.
- handrem rechtsachter doet niks
scheoenen waren dik zat, maar helemaal glazig, opscgeschuurd en het remt aals een dolle.
- motor steun rechtsvoor los
komen twee nieuwe boutjes in waren allebij verdewenen?!? is een rare maat trouwens, niets wat ik ahd liggen. M7?
- benzineleiding lek (rectsvoor onder portier)
leiding naar achter was ok niet zo best heb alles wat slecht was afgesneden met een pijpsnijder en vervangen door rubber slang.
- koplampen afstellen
mag de garagie doen
- achterlichtunits geven niet dezelfde kleur af
lief broertje stelt de zijn ter beschikking (of is die verf echt handig? ik vind het nml erg raar klinken.)
-banden voor niet goed
twee nieuwe dunlops zijn vorige week al door de banden toko gemanteerd.
- roestschade bodem rechtsvoor en de achterste dwarsbalk
da's eigenlijk wel het grootste puntje, erger dan ik verwacht had. (foto's ga ik maar niet eens plaatsen) Maar hulp is onderweg. volgende week gaat er uitgeslepen en gelast worden.
Reed wel met een erg fijn, veilig en voldaan gevoel naar huis gisteravond. Pipo is er in Gulpen niet bij, dus bewonderen kan een andere x)

-accu los
Bak was helemaal niet goed, beetje misvormd door vorige eigenaar. Bijgebogen en weer klem!
-fuseekogelhoesje links voor onder en stuurkogelhoesrechtsvoor
allen vervangen fusee rechtsboven op eigen initiatief ook maar (als het toch open ligt)
- remleidingen voor hebben putcorosie
alles vervangen, de flexibele delen en de ledingen tot aan de remdruk verdeler. (wel een @$# werk om dat in het donker liggend onder de auto los te krijgen als je eigenlijk niet eens weet hioe het vast zit!)
- draagarmrubber voor vervangen
Draagarm naar de ondredlenboer gebracht, hij heeft er nieuwe rubbers en een nieuw fusse ingeperst.
- handrem rechtsachter doet niks
scheoenen waren dik zat, maar helemaal glazig, opscgeschuurd en het remt aals een dolle.
- motor steun rechtsvoor los
komen twee nieuwe boutjes in waren allebij verdewenen?!? is een rare maat trouwens, niets wat ik ahd liggen. M7?
- benzineleiding lek (rectsvoor onder portier)
leiding naar achter was ok niet zo best heb alles wat slecht was afgesneden met een pijpsnijder en vervangen door rubber slang.
- koplampen afstellen
mag de garagie doen
- achterlichtunits geven niet dezelfde kleur af
lief broertje stelt de zijn ter beschikking (of is die verf echt handig? ik vind het nml erg raar klinken.)
-banden voor niet goed
twee nieuwe dunlops zijn vorige week al door de banden toko gemanteerd.
- roestschade bodem rechtsvoor en de achterste dwarsbalk
da's eigenlijk wel het grootste puntje, erger dan ik verwacht had. (foto's ga ik maar niet eens plaatsen) Maar hulp is onderweg. volgende week gaat er uitgeslepen en gelast worden.
Reed wel met een erg fijn, veilig en voldaan gevoel naar huis gisteravond. Pipo is er in Gulpen niet bij, dus bewonderen kan een andere x)
- Bruutmans
- Contacteer:
Flink lijstje brecht.
Had je niet ook het idee dat hij/zij dan "beter" of "lekkerder" rijd??
Buiten het feit dat je veiligrondrijd.
Ik had nog maar een paar dingen gedaan en meende al dat ze ssoepeler reed,heb ik ze maar een liefkozend klopje op het dashboard gegeven,want er moet nog zat gebeuren.
Niet eens zozeer noodzaak,maar het gewoon gedaan willen hebben,maar ja daar heb ik dan ook alle tijd voor.
Had je niet ook het idee dat hij/zij dan "beter" of "lekkerder" rijd??
Buiten het feit dat je veiligrondrijd.
Ik had nog maar een paar dingen gedaan en meende al dat ze ssoepeler reed,heb ik ze maar een liefkozend klopje op het dashboard gegeven,want er moet nog zat gebeuren.
Niet eens zozeer noodzaak,maar het gewoon gedaan willen hebben,maar ja daar heb ik dan ook alle tijd voor.
ik ben voor haar gevallen midden op straat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?