Pagina 2 van 2

Geplaatst: za aug 07, 2004 11:24 pm
door _pjotr_
Kijk als je net een paar maanden terug nieuwe kontaktpunten hebt gemonteerd en netjes afgesteld in een ducelier type ontsteking in een auto die niet meer de weg op kan vanege APK ellende dan is het toch niet zo vreemd om het hele torentje om te zetten compleet met rotor verdeelkap condesator en kabels? Mijn "verse" GTL heeft namelijk een ander type ontsteking dus waarschijnlijk ook andere kontaktpunten??... Overigens waardeer ik het dat mensen met ervaring zoals Rodeo Six hun expertise willen delen met anderen, dat is kennelijk niet goed over gekomen. Sorry dat ik iets gezegd heb wat kennelijk lachwekkend is.
In ieder geval heb ik nu geen geplof meer.
(Pas nadat ik een nieuwe uitlaat heb gemonteerd)
Nogmaals dank aan de ervaringsdeskundigen!

Geplaatst: zo aug 08, 2004 10:20 am
door Rodeo-6
Oke, het antwoord op de vraag.

Het ploffen in de uitlaat van de r4 bij het gas loslaten is :

Normaal.

Sterker nog, het betekend dat je carburator op z'n stationair mengel behoorlijk goed staat afgesteld.

Geplaatst: zo aug 08, 2004 10:23 am
door Rodeo-6
P. S. Ook lachwekkende vragen worden serieus genomen.

Geplaatst: ma aug 09, 2004 1:17 pm
door Willem de Zwijger
Hmm, ik hoop niet dat ik je op je tenen trap, maar persoonlijk vindt in ploffen in de uitlaat niet normaal. Wel het prrrtt-prrrrt geknor, maar niet het pang-pang.
Ik heb er een vol jaar over gedaan om het weg te krijgen. Eerst de complete ontsteking vernieuwd, maar daarmee kreeg ik het niet 100 % weg.
Wat wel hielp: de carterontluchtingsslang die op het spruitstuk aansluit bleek gescheurd, daardoor heb je geen goed vacuum op de vacuum vervroeger, daardoor vonken de bougies niet vroeg genoeg bij het verbranden van het uiterst arme mengsel, waardoor het mengsel in de uitlaat na-verbrandt.
Slgetje vervangen, goed letten op terugplaatsen van het reduceertje wat in het slangetje zit.

Geplaatst: ma aug 09, 2004 9:44 pm
door _pjotr_
Mij trap je zeker niet op de tenen, ik ga mijn slangetjes nog ff goed nakijken.
Wederom dank aan de ervaringsdeskundigen!
Groetjes,
Peter

Geplaatst: di aug 10, 2004 2:31 pm
door Willem de Zwijger
Nog een nabrandertje: Als je ontsteking goed is alsook de carterontluchtingsslangetjes, kijk dan ook eens naar de vacuum vervroeger. Die kun je testen middels de onvolprezen lurktest: slangetje bij de carb lostrekken, in de mond nemen, lurken, ondertussen kijken op de ontsteking met de verdelerkap enz eraf of je de positie van het schijfje waar de puntjes opzitten ziet veranderen. Zo ja, dan is het goed. Zo nee, dan is de vacuumvervroeger lek.

Geplaatst: wo aug 11, 2004 12:05 am
door _pjotr_
Ik ben gek op lurken dus die test ga ik zeker een keertje uitproberen. Is ook weer zo'n mooie praktijk truuk. Ik neem aan dat je in een keer flink moet lurken om een paar graden vervroeging te kunnen zien.
Trouwens het vacuumdoosje van het verfoeide ontstekings-torentje is natuurlijk ook meegekomen van de klinisch dode GTL die verder altijd zonder wanklanken en te ploffen vele kilometers trouw zijn plicht heeft vervult. Het rouwproces is nog niet helemaal ten einde... snik. Binnenkort het definitieve afscheid, het donorcodicil moet eerst volledig afgehandeld zijn.