Jasper zijn verfkunsten
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
-
- Berichten: 852
- Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
- Locatie: Enschede
Chapeau! Als dat met een roller gedaan is snap ik niet waarom mensen nog spuiten.
Polytrol ken ik niet maar lijkt me de moeite waard. Voor gladde plastic delen zoals de koplampomlijsting gebruik ik een heel fijn polijstmiddel voor autolak (Sonax AutoPolish). Daarmee kun je ook de bumpers en de kentekenplaat doen en hij is "concours"!
Polytrol ken ik niet maar lijkt me de moeite waard. Voor gladde plastic delen zoals de koplampomlijsting gebruik ik een heel fijn polijstmiddel voor autolak (Sonax AutoPolish). Daarmee kun je ook de bumpers en de kentekenplaat doen en hij is "concours"!
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Op de foto ziet het er allemaal nog wat mooier uit dan in het echie hoor!
Maar ik ben best tevreden. Als de lak is uitgehard (maandje) dan ga ik hem nog met commandeur bewerken en in de was zetten.
De lak die ik heb gebruikt is 1K Sikkens SuperGloss gemengd met 5% Owatrol. Dit is een verf voor boten. Zou wel weersbestendig moeten zijn was mijn redenatie.
Ik wilde het eerst met 2K lak gaan doen. Heb toen een testje gedaan met aceton.
beetje op een zakdoek en over de (rode) lak gewreven. Deze gaf af. Dit zou betekenen dat de oorspronkelijke lak niet 2K was! Ik heb het niet aangedurfd om 2K lak te gebruiken. En om de bestaande lak geheel te verwijderen daar moest ik niet aan denken.
Het nadeel is dat ik dus nu een lak heb die minder hard wordt en gevoeliger is voor oplosmiddelen.... (benzine)
Maar eens zien hou het houdt en hoe hard het uiteindelijk wordt.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jasper op 2004-08-10 15:34 ]</font>
Maar ik ben best tevreden. Als de lak is uitgehard (maandje) dan ga ik hem nog met commandeur bewerken en in de was zetten.
De lak die ik heb gebruikt is 1K Sikkens SuperGloss gemengd met 5% Owatrol. Dit is een verf voor boten. Zou wel weersbestendig moeten zijn was mijn redenatie.
Ik wilde het eerst met 2K lak gaan doen. Heb toen een testje gedaan met aceton.
beetje op een zakdoek en over de (rode) lak gewreven. Deze gaf af. Dit zou betekenen dat de oorspronkelijke lak niet 2K was! Ik heb het niet aangedurfd om 2K lak te gebruiken. En om de bestaande lak geheel te verwijderen daar moest ik niet aan denken.
Het nadeel is dat ik dus nu een lak heb die minder hard wordt en gevoeliger is voor oplosmiddelen.... (benzine)
Maar eens zien hou het houdt en hoe hard het uiteindelijk wordt.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jasper op 2004-08-10 15:34 ]</font>
<font size=+1>Commandeur</font>Op 2004-08-10 15:28, schreef Jasper:
Op de foto ziet het er allemaal nog wat mooier uit dan in het echie hoor!
Maar ik ben best tevreden. Als de lak is uitgehard (maandje) dan ga ik hem nog met commandeur bewerken en in de was zetten.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jasper op 2004-08-10 15:34 ]</font>
De rang van Commandeur komt bij de Koninklijke Marine al voor vanaf de 16e eeuw. De rang is voor verschillende functies gebruikt. Zo werd de belvoerend officier van een klein schip een tijdlang commandeur genoemd en werd de rang ook gebruikt voor de bevelvoerder van een klein eskader.
In 1955 werd de commandeur de laagste vlagofficiersrang bij de marine, tussen de Kapitein-ter-Zee en de Schout-bij-nacht.
De commandeursrang is overgenomen door andere marines, ondermeer de Engelse en de Russische.
De rang dient niet te worden verward met die van Commander bij de Britse Royal Navy, die overeenkomst met de KM rang van Kapitein-Luitenant-ter-Zee. De rang van Commandeur komt overeen met die van Commodore bij de Britse Marine.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!

maar wel slim: eerst ff testen! als er geen 2k lak op zit moet ie idd helemaal kaal voordat de nieuwe laag hecht. Had ik laatst bij een brommertje ook, zat een heel raar lakje op, gelukkig paste die in de straalcabine dus was de lak er zo af... De aluminimum velgen waren iets weerbarstiger ben best wel ff bzig geweest voor daqt die kaal waren. je wil er niet aan denken om dat bij een hele auto te doen!
Ik vind het erg mooi wat je gedaan hebt!
Brengt me op ideeen want onze zeegroene zou tzt ook wel een laagje kunnen gebruiken.
Kun je niet, na de Heemsteedse klus en de nog-te-organiseren- lijnolie weekend door Rodeo-Six, een workshop verven organiseren?
Nico
Brengt me op ideeen want onze zeegroene zou tzt ook wel een laagje kunnen gebruiken.
Kun je niet, na de Heemsteedse klus en de nog-te-organiseren- lijnolie weekend door Rodeo-Six, een workshop verven organiseren?

Nico
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.
Een workshop organiseren vind ik een beetje te veel eer hoor!!
Wel ben ik altijd bereid vragen te beantwoorden of kan je eens bellen.
Het lijkt me zowiezo wel eens leuk een sleuteldag ofzo bij te wonen.
Ik heb nog nooit met een clubactiviteit meegedaan. ben niet zo'n verenigingsdier denk ik.....
Maar het forum, als medium om ervaringskennis uit te wisselen, vind ik fantastisch!
Wel ben ik altijd bereid vragen te beantwoorden of kan je eens bellen.
Het lijkt me zowiezo wel eens leuk een sleuteldag ofzo bij te wonen.
Ik heb nog nooit met een clubactiviteit meegedaan. ben niet zo'n verenigingsdier denk ik.....
Maar het forum, als medium om ervaringskennis uit te wisselen, vind ik fantastisch!
if it aint broke - find out why
-
- Berichten: 852
- Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
- Locatie: Enschede
Om hier op terug te komen: ik wil dat goedje Polytrol wel eens proberen, maar waar kun je dat kopen? Bij een verfhandel?Op 2004-08-10 14:45, schreef jbeekmann:
Oh, enneh... als je de finishing touch wil aanbrengen: probeer op de kunststof delen eens Polytrol. Dat is een middeltje op basis van Owatrol en werkt super! Die mooi wit uitgeslagen kentekenplaatverlichting komt weer mooi op kleur, evenals grill, deurgrepen etc.etc.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Polytrol
De penetrerende eigenschappen van Polytrol brengen de kleur van verouderd polyester en kunststoffen geheel terug. Door de behandeling met Polytrol wordt de basis van de verkleuring/verpoedering bereikt en overtollig vocht en lucht uit de poriën verdreven. Polytrol vult hierdoor verkregen ruimte op, hardt uit en zorgt voor een totale langdurige bescherming. Inhoud: 1000 ml.
van voor
54412 Polytrol 250 ml € 7.70 € 7.00
van voor
54413 Polytrol 500 ml € 10.95 € 9.95
van voor
54411 Dilunett 0,75l ltr polytrol verwijderaar € 10.77 € 9.95
Dit heb ik van de site van KNIEST uit Oosterbeek, daar heb ik ook mijn Owatrol gekocht. Voor mij 10min fietsen!
Je kan bij hem ook on-line bestellen, zie de site:
http://www.georgekniest.nl/
De penetrerende eigenschappen van Polytrol brengen de kleur van verouderd polyester en kunststoffen geheel terug. Door de behandeling met Polytrol wordt de basis van de verkleuring/verpoedering bereikt en overtollig vocht en lucht uit de poriën verdreven. Polytrol vult hierdoor verkregen ruimte op, hardt uit en zorgt voor een totale langdurige bescherming. Inhoud: 1000 ml.
van voor
54412 Polytrol 250 ml € 7.70 € 7.00
van voor
54413 Polytrol 500 ml € 10.95 € 9.95
van voor
54411 Dilunett 0,75l ltr polytrol verwijderaar € 10.77 € 9.95
Dit heb ik van de site van KNIEST uit Oosterbeek, daar heb ik ook mijn Owatrol gekocht. Voor mij 10min fietsen!
Je kan bij hem ook on-line bestellen, zie de site:
http://www.georgekniest.nl/
-
- Berichten: 852
- Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
- Locatie: Enschede
Om een héél oud topic maar omhoog te halen, ziet er goed uit wat je gedaan hebt!
Lijkt me interessant om zelf ook eens te gaan doen, maar heb wel wat vraagjes:
Welke primer heb jij gebruikt?
Heb jij na de 1K lak aangebracht te hebben nog een blanke laklaag aangebracht?
En heb je misschien nog recente foto's? ben benieuwd of het er nu nog zo mooi uitziet
Lijkt me interessant om zelf ook eens te gaan doen, maar heb wel wat vraagjes:
Welke primer heb jij gebruikt?
Heb jij na de 1K lak aangebracht te hebben nog een blanke laklaag aangebracht?
En heb je misschien nog recente foto's? ben benieuwd of het er nu nog zo mooi uitziet

Geen
- Renault Classique
- Berichten: 384
- Lid geworden op: wo apr 30, 2003 2:00 am
- Locatie: Willemstad Curacao
Grappig! Mijn, origineel van Gogh jaune, 4tje heeft het kenteken LK-04-JK.
Rollen met een één component, synthetische, autolak, in alle kleuren te bestellen bij autolakspecialisten, gaat prima. kwaliteit van het resultaat is wel sterk afhankelijk van de tijd die je voor de klus neemt. 's Nachts staan rollen om de 4 in kwestie 's anderendaags weer kleurig te kunnen laten starten bij een rit geeft een wat ander resultaat dan wanneer je een paar dagen de tijd hebt om 1 portier tussen diverse werkzaamheden door te voorzien van een nieuw kleurig jasje.....
Rollen met een één component, synthetische, autolak, in alle kleuren te bestellen bij autolakspecialisten, gaat prima. kwaliteit van het resultaat is wel sterk afhankelijk van de tijd die je voor de klus neemt. 's Nachts staan rollen om de 4 in kwestie 's anderendaags weer kleurig te kunnen laten starten bij een rit geeft een wat ander resultaat dan wanneer je een paar dagen de tijd hebt om 1 portier tussen diverse werkzaamheden door te voorzien van een nieuw kleurig jasje.....
http://www.kunstenvliegwerk.nu" onclick="window.open(this.href);return false;