Pagina 2 van 3
Geplaatst: do aug 05, 2004 11:03 am
door ms.dageraad
Niet nodig, gebruik maar extra lijnolie. Dat kruipt ook wel door het zand heen. Het worden dan ,inderdaad, stopverfklonten aan de binnenkant.
Geplaatst: do aug 05, 2004 11:53 am
door R4F6GTX Automaat
Nou, je ziet grote gaten op ongeveer het midden van het chassis, wat balken zijn van hier en daar rond de 10 cm, en die liggen dus halfvol zand... Die gaten zijn trouwens origineel, niet door roest gekomen.
Geplaatst: za aug 07, 2004 11:22 pm
door OPA
Stofzuiger doet wonderen, gebruik desnood die Nilfisk met twee motoren.
Vind je vaak op de ijzersloop.
Oppassen geblazen, want vandaag vond ik een muizennest in mijn chassis!
Of was het jouw hamster R4F6GTXautomaat?
<font size=-1>[ Dit Bericht is misschien bewerkt door: OMA op 2004-08-07 23:26 ]</font>
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: OPA op 2004-08-07 23:27 ]</font>
Geplaatst: di aug 10, 2004 1:07 pm
door cyclofrene
wisselbakolie met terpentine is veel mooier dan wat voor ander spul ook.
Geplaatst: di aug 10, 2004 1:32 pm
door R4F6GTX Automaat
wisselbakolie? bedoel je in het nederlands de versnellingsbak? die stinkzooi erin? lijkt me niet lekker, zoete weeje lucht, dan liever een stopverfluchtje. Of afgewerkte olie, die stinkt niet, of nog beter, alles door elkaar mixen.
Geplaatst: di aug 10, 2004 2:37 pm
door jbeekmann
ja idd! Wat een vieze lucht is dat zeg! Ik vind alles lekker ruiken, behalve versnellingsbakolie!
Geplaatst: wo aug 25, 2004 9:23 pm
door cyclofrene
ja ik vind wisselbakolie heerlijk ruiken..maar in ieder geval trekt die zooi geweldig in rost en naden (gaat echt heel diep) en dan roest hij nooit weer., vervolgens om de geur tege te gaan spuit je ( nadat je het dus een aantal dagen in hebt laten dampen) een dun laagje ml overheen (om alles af te sluiten van de wisselbakolie lucht
werkt echt, ik heb net een auto op die manier gedaan, en je ruikt niks meer.
Geplaatst: wo aug 25, 2004 10:30 pm
door OPA
Ik heb trouwens nu Mike Sander vet gekocht.
Heb eraan geroken en tussen mijn vingers gewreven.
Lijkt op vaseline met wax.
Twijfel of ik niet opgelicht ben, maar ja uit pure wanhoop toch maar proberen.
O ja, het was ook nog goed voor het milieu.
Over 5 jaar weten we meer.
Geplaatst: wo aug 25, 2004 10:58 pm
door ms.dageraad
Inderdaad opgelicht! Maar het werkt goed hoor. Alleen lijnolie is beter, goedkoper en makkelijker.
Geplaatst: do aug 26, 2004 5:28 pm
door Willem de Zwijger
Op 2004-08-25 22:30, schreef OPA:
Ik heb trouwens nu Mike Sander vet gekocht.
Heb eraan geroken en tussen mijn vingers gewreven.
Lijkt op vaseline met wax.
Twijfel of ik niet opgelicht ben, maar ja uit pure wanhoop toch maar proberen.
O ja, het was ook nog goed voor het milieu.
Over 5 jaar weten we meer.
Hou ons op de hoogte hoe dat gaat, want dat moet je toch op 100 C erin zien te krijgen ?
Geplaatst: do aug 26, 2004 10:54 pm
door OPA
Inderdaad, de man die het verkocht had het over tot 120 graden verwarmen en dan inspuiten.
Hij verwarmde zijn spuit in een frituurpan.
Deze apparatuur kan je bij diezelfde man ook lenen.
Maar ik denk erover om gewoon mijn eigen peutspuit te gebruiken en deze direct te verwarmen op een brandertje.
Is natuurlijk gevaarlijk.
(Als de boel ontploft zou dat niet de eerste keer zijn, dus ik ben op mijn hoede.)
Maar het zou ook niet fikken. Dus da's een voordeel bij lassen.
Je kan natuurlijk ook gewoon dubbel plaatwerk insmeren en met de föhn of brander verwarmen.
Maar nu eerst een leuk chassis op de kop tikken om te conserveren.
Geplaatst: do aug 26, 2004 11:10 pm
door R4F6GTX Automaat
Alleen een chassis of mag er nog een auto omheen zitten?
Geplaatst: vr aug 27, 2004 8:26 am
door Willem de Zwijger
Niet branden ? Een kennis van mij heeft het gebruikt (Ford Taunus) en die zegt: het is fantastisch spul, maar je moet zorgen dat al je ijzer vooraf helemaal hard is, want het spul brandt als de hel als je weer moet lassen.
Geplaatst: vr aug 27, 2004 3:47 pm
door ms.dageraad
lijnolie ook kwam ik achter. alleen op mijn schip hindert dat niet zo. de constructie is iets ruimer opgezet als het chassis van een r4. Het gaat wel vanzelf uit. Dus na het lassen gewoon opnieuw behandelen. niet moeilijk doen.
Geplaatst: ma aug 30, 2004 10:43 am
door Willem de Zwijger
Hoeveel lite rlijnolie gaat er eigenlijk in de balken van een F6 als je ook je voorbalken wilt raken ?