Pagina 2 van 2
Geplaatst: di jun 22, 2004 12:22 pm
door jagrie
Op 2004-06-22 11:47, schreef W111:
Op 2004-06-21 22:16, schreef Katja s:
Kun je me uitleggen wat
'stuurhuisrubbers' zijn, en wat voor een verband die met de versnellingsbak hebben.
De versnellingsbak gaat omhoog bij het optrekken van de auto, niet omlaag, dat doet hij bij het achteruit rijden.
Bij het optrekken zou hij het stuurhuis kunnen raken, maar dan moet nmm de alumium behuizing kapot zijn, ter hoogte van de afstandshouders aan het chassis.
De versnellingsbak hangt met een blikken haakje zo, dat hij niet onder de auto uitvalt, dus omlaag kan hij (nog) niet.
Wat stuurhuisrubbers zijn weet jij best, Katje, of Petar, de harmonikavormige rubbers die aan het stuurhuis zitten...
Als de voorste ophangrubber stuk is hangt de bak iets lager. Idd bij optrekken gaat de bak omhoog, maar as je de koppeling intrapt, of afremt op de moter dus geen kracht op de bak, klapt ie meteen weer naar beneden en heeft niet veel nodig om de rubbers van het stuurhuis op de rand van de voorbalken te doen raken.
ff voor de duidelijkheid; katja S en rodeo zijn niet de zelfde!!! rodeo behandeld mijn auto niet! katja heeft rodeo wel eens geholpen en daar is rodeo blijkbaar nogal trots op vandaar dat ie haar steeds noemt (denk ik).
Geplaatst: di jun 22, 2004 1:33 pm
door Willem de Zwijger
Als de voorste ophangrubber stuk is hangt de bak iets lager. Idd bij optrekken gaat de bak omhoog, maar as je de koppeling intrapt, of afremt op de moter dus geen kracht op de bak, klapt ie meteen weer naar beneden en heeft niet veel nodig om de rubbers van het stuurhuis op de rand van de voorbalken te doen raken.
Gaat dit over R4 ? Het stuurhuis zit boven de versnellingsbak, hoe wil je nou de sturrhuisrubbers tegen "de rand van de voorbalken" laten raken bij een naar beneden klappende versnellingsbak ?
Geplaatst: di jun 22, 2004 3:42 pm
door W111
JAAAAAAAA!!! je hebt helemaal gelijk!..

Ik ben in de war met het rubber van de aandrijfas. Zelfde verhaal, dat wel, maar ik bedoel dus het binnenste rubber van de aandrijfas. Ik zal maar een bak koffie gaan drinken om goed wakker te worden...

Geplaatst: vr jun 25, 2004 12:11 am
door Rodeo-6
Op 2004-06-22 12:22, schreef jagrie:
Op 2004-06-22 11:47, schreef W111:
Op 2004-06-21 22:16, schreef Katja s:
Kun je me uitleggen wat
'stuurhuisrubbers' zijn, en wat voor een verband die met de versnellingsbak hebben.
De versnellingsbak gaat omhoog bij het optrekken van de auto, niet omlaag, dat doet hij bij het achteruit rijden.
Bij het optrekken zou hij het stuurhuis kunnen raken, maar dan moet nmm de alumium behuizing kapot zijn, ter hoogte van de afstandshouders aan het chassis.
De versnellingsbak hangt met een blikken haakje zo, dat hij niet onder de auto uitvalt, dus omlaag kan hij (nog) niet.
Wat stuurhuisrubbers zijn weet jij best, Katje, of Petar, de harmonikavormige rubbers die aan het stuurhuis zitten...
Als de voorste ophangrubber stuk is hangt de bak iets lager. Idd bij optrekken gaat de bak omhoog, maar as je de koppeling intrapt, of afremt op de moter dus geen kracht op de bak, klapt ie meteen weer naar beneden en heeft niet veel nodig om de rubbers van het stuurhuis op de rand van de voorbalken te doen raken.
ff voor de duidelijkheid; katja S en rodeo zijn niet de zelfde!!! rodeo behandeld mijn auto niet! katja heeft rodeo wel eens geholpen en daar is rodeo blijkbaar nogal trots op vandaar dat ie haar steeds noemt (denk ik).
Naturlijk kun je je van alles blijven wijs maken JENNY
Geplaatst: vr jun 25, 2004 12:21 am
door Rodeo-6
Op 2004-06-22 12:22, schreef jagrie:
Op 2004-06-22 11:47, schreef W111:
Op 2004-06-21 22:16, schreef Katja s:
Kun je me uitleggen wat
'stuurhuisrubbers' zijn, en wat voor een verband die met de versnellingsbak hebben.
De versnellingsbak gaat omhoog bij het optrekken van de auto, niet omlaag, dat doet hij bij het achteruit rijden.
Bij het optrekken zou hij het stuurhuis kunnen raken, maar dan moet nmm de alumium behuizing kapot zijn, ter hoogte van de afstandshouders aan het chassis.
De versnellingsbak hangt met een blikken haakje zo, dat hij niet onder de auto uitvalt, dus omlaag kan hij (nog) niet.
Wat stuurhuisrubbers zijn weet jij best, Katje, of Petar, de harmonikavormige rubbers die aan het stuurhuis zitten...
Als de voorste ophangrubber stuk is hangt de bak iets lager. Idd bij optrekken gaat de bak omhoog, maar as je de koppeling intrapt, of afremt op de moter dus geen kracht op de bak, klapt ie meteen weer naar beneden en heeft niet veel nodig om de rubbers van het stuurhuis op de rand van de voorbalken te doen raken.
ff voor de duidelijkheid; katja S en rodeo zijn niet de zelfde!!! rodeo behandeld mijn auto niet! katja heeft rodeo wel eens geholpen en daar is rodeo blijkbaar nogal trots op vandaar dat ie haar steeds noemt (denk ik).
Ik sleutel niet aan een viertje van iemand te beroerd is om z'n viertje te onderhouden
en die dan vervolgens daar de ander de schuld van geeft.
Ik weet nu al dat je binnen een maand weer met pech langs de weg staat,
ik hoop 's nachts, en ook waardoor.
Je bent die auto in geen enkel opzicht waard .
Koop een schijtg@lf of een j#p^ns-orgel.
En je moter met bak is niet in staat om je stuurhuis te raken, als het voorste rubber stuk is, dream on.
Geplaatst: vr jun 25, 2004 12:29 am
door R4F6GTX Automaat
Geplaatst: vr jun 25, 2004 12:37 am
door Rodeo-6
Op 2004-06-15 12:51, schreef jagrie:
vervolg van bonken en stotteren.
er is naar gekeken door mijn "mannetje"en die denkt dat er iets met de versnellingsbak kapot is, hij klinkt droog en alsof er iets blokkeerd, hij wist niet zeker of misschien het koppeling was. het was wel zo dat ik met mijn voet op de koppeling nog een beetje normaal kon rijden zonder te stotteren.
wie weet hier iets meer over , of dat dit het kan zijn?
Wat begrijpt je dan niet jenny,
je bent toch te beroert om dat ding te onderhouden.
Wel leuk om te lezen wat er dan allemaal stuk gaat en in welke volgorde, dus hou ons op de hoogte .