newbie vraagjes: olie verversen, bandenspanning etc.

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 37722Bericht Rodeo-6 »

Op 2004-05-22 21:37, schreef otogazzi:
Dus als ik even samenvat:

Een gtl moet 98 ongelood tanken evt met loodvervanger
de rest (l, TL, F4 en F6) kan euro 95 tanken

Klopta?

En wat voor effect heeft het eigenlijk als je geen loodvervanger gebruikt op de lange duur?

groeten Maaike
Hoi Maaike

Je hebt het helemaal goed.
"Vroeger" zat er lood in de benzine, dit zat er o.a. in om het eventueele "pingelen" tegen te gaan en diende ook voor smering van de klepgeleiders.
Oudere moterblokken van b.v. de Traction Avant en de Volvo Amazone hebben loodvervanger nodig.
Bij de R4 loopt het allemaal zo'n vaart niet, wat wel belangrijk is, is dat je ontsteking in goede conditie is.
Dus kabels, bougies, verdelerkapje, roter enzo en ook de juiste voorontsteking op het juiste aantal graden.
>> Doe mij maar een DAF <<
Plaats reactie