Ook te weinig benzine, maar dan anders

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

maartenbokslag

Bericht: # 37626Bericht maartenbokslag »

Het lijkt me eigenlijk sterk dat die auto meer benzine kan gebruiken dan een gewone benzinepomp met dunne leiding in de carburateur kan jagen. Het is geen Camaro ...
Ik heb hetzelfde probleem eens gehad met een Citroen, toen bleek het na heel veel vervangen gewoon een verstopt filter IN de benzinetank te zijn.
Willem de Zwijger

Bericht: # 38317Bericht Willem de Zwijger »

An3s, ik geloof niet meer in die dunne leidingen theorie. Ik heb er een sommetje aan gewijd, en dan kom je op een snelheid van 60 cm/s in een binnendiameter van 4 mm als je in 1 uur een tank van 30 liter leeg wilt rijden. En 60 cm/s is gewoon heel laag.
Ik heb het zelf gisteren ook geprobeerd op dat stuk bij Schiphol, en hij sputtert nada. Ik heb er ook een koperen benzineleiding in liggen, en de carburateur is bijna het zelfde.
Ik vermoed dat het met die benzineretour leiding te maken zou kunnen hebben want dat is het verschil tussen jouwe en mijne, die moet volgens de geleerden op het onderste tuutje van je carburateur.
an3s

Bericht: # 38357Bericht an3s »

Kijk, daar heeft een mens wat aan... Ik ben er overigens nog helemaal niet aan toe gekomen er iets mee te doen.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Plaats reactie