steekproef gtt

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

marcel b
Berichten: 3
Lid geworden op: za mei 15, 2004 2:00 am

Bericht: # 37275Bericht marcel b »

marcel b
Berichten: 3
Lid geworden op: za mei 15, 2004 2:00 am

Bericht: # 37276Bericht marcel b »

hallo mensen met marcel de bouwer van de r4 gtt van ron als eerste wil ik weten wie in godsnaam johan is hoe hij er bij komt dat de schokbrekerpunten zijn verlast.
de auto is gewoon goed en zeker niet even snel in elkaar gezet.
ron nog veel rij plezier met de gtt
marcel b
Berichten: 3
Lid geworden op: za mei 15, 2004 2:00 am

Bericht: # 37277Bericht marcel b »

nog even vergeten de motorsteunen zijn niet verandert
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 37283Bericht Ron »

Hé, hallo Marcel. Alles is goed met de GTT.
Motorsteunen niet verhoogd? O? Ik dacht dat je dat wel had gezegd. Nooit geverifieerd, maakt ook niet uit. Ze hadden ook niet hoger gekund vanwege de carb en de schakelbende.

@Zwijger : Als ik het zo zie dan heeft een verhoging van 0,5 cm al goed resultaat, maar bij mij ligt het misschien nét anders.
Ga voor 1,5 cm.
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 37350Bericht Willem de Zwijger »

Bedankt. He, hoe ziet zo'n GTT blok er eigenlijk uit ? Vind je het niet leuk om eens een foto van onder de motorkap op het forum te zetten ?
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 37363Bericht Goof »

Willem, het onderblok van een gtt is identiek aan dat van de 1108, 1397, alpine en AT. De kop verschilt van de A en AT en lijkt meer op die van een 1108 of 1397 cc. In- en uitlaat aan dezelfde kant dus. Verder loopt de nokkenas door de deksel van de distriketting. Hierop zit een polie die de waterpomp aandrijft. Die zit dus ook aan de andere kant, evenals de dynamo.

Zie bijvoorbeeld ook: http://home.wanadoo.nl/dakingtm/Turboweb/index.htm
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 37388Bericht cees en jantine »

Ron als ik zo vrij mag zijn om je auto te plaatsen hier op het forum.. anders hoor ik het wel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dit is dus een gtt blok in een r4. en de veranderingen nodig aan het schutbord.

groet
cees



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: cees en jantine op 2004-05-17 21:14 ]</font>
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 37393Bericht Ron »

Danku, die had ik nog niet.
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 37449Bericht Goof »

Wat ik me afvroeg. Als je zeker geen gezeik met keuringen wilt krijgen, dan kun je toch eventueel de kop van een GTT of AT op het normale 1100 onderblok zetten. Moet met weinig werk pas te maken zijn. En dan heb je ineen een 1108tje met 100 pk of zo.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 37460Bericht an3s »

Daar had ik het toch al eens met jouw over gehad. Gewoon een 1400 ombouwen met een GTT kop? Een 1100 zou ik in ieder geval niet nemen. Dan komen de diameters van de cilinders en de uitsparingen in de kop niet overeen.

Punt is dat je dan wel heel zeker moet weten dat er verder niets anders is aan de motor: Zo is de PSA (peugeot) 2,5 liter dieselmotor X3S geleverd in een versie met en zonder Turbo die er van buiten identiek uitzien, maar intern zit er in de turboversie vier oliesproeiers die van onderen olie tegen de zuiger en de cilinderwand spuiten voor extra koeling. Zonder die dingen loopt het blok binnen 1000 kilometer vast wat menigeen die even een turbootje over dacht te zetten tot hun spijt ondervonden.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 37462Bericht Ron »

Juist.
Weten ze dat op de RTC niet? Ik heb ook iets gehoord over andere materialen en zo, maar dan in combinatie met een AT blok. Ik kan me niet voorstellen dat dat dan bij een GTT dan allemaal opeens standaard kan blijven, temeer ook omdat het ding nóg meer vermogen levert.
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 37488Bericht Goof »

AT heeft standaard ook van die pistonspray als ik me niet vergis. Gtt daarentegen weer niet. Heb Menno al meerdere keren hier en daar zien beweren dat het AT blok veel degelijker is dan het gtt blok en daar begin ik ook zo langzamerhand achter te komen. Zo heeft de AT dus de crossflowkop, dubbele distri.ketting, grotere kleppen, en waarschijnlijk dus ook die zuigerspray.
In hoeverre een 1100 blok met turbo niet werkt omdat de lagers e.d. het niet aan kunnen durf ik niet te zeggen, maar bang voor een vastloper als gevolg van thermische overbelasting ben ik niet zo heel hard. Kan me niet voorstellen dat de materialen zoals gebruikt in de 1100 (legeringen e.d.) dermate anders zijn.
Koelsysteem is iig 100% identiek.
Als de gtt het uithoudt zonder zuigerspray, dan zou de 1100 dat misschien ook wel kunnen. Bovendien hoef je niet meteen met 1,2 bar overdruk te gaan rijden he.
0,5 levert ook al hele leuke resultaten denk ik zo.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Plaats reactie