Pagina 2 van 2

Geplaatst: vr apr 05, 2002 10:42 pm
door Jan-Geert
dat zal ze zeker lekker vinden , olie vind ze denk ik ook wel lekker

Geplaatst: vr apr 05, 2002 10:42 pm
door Jan-Geert
misschien een nieuwe jurk :smile:

Geplaatst: vr apr 05, 2002 11:50 pm
door Ron
Ja, en denk vooral serieus aan de carburateur. Mijnes heeft allemaal nieuwe electriche spulletjes en draait nog net zo slecht. Heb begrepen dat het asje van het gasklepje na wat jaartjes wat losjes kan gaan zitjes. Dan kan je wel twee weken aan je carburateur zitten stellen maar het ding is dan gewoon op. Althans, er zit speling op dingen waar geen speling op hoort te zitten en dan hebben alle afstelgegevens hun intrinsieke waarde verloren.
Ron, dix points.

Geplaatst: vr apr 05, 2002 11:58 pm
door Folkert
Folkert: zero point????

Geplaatst: za apr 06, 2002 10:10 am
door Menno
het helemaal wegvallen van motorvermogen wanneer je wat gasgeeft, is duidelijk een brandstof tekort. Meestal is je carburateur eens volledig uit elkaar schroeven en schoonmaken redelijk effectief. Als je je pomp niet vertrouwd, zou je eens kunnen proberen om weg te rijden met gewoon een fles benzine boven je carburateur te hangen. (even hobby-bob'en). Je gebruikt dan dus niet de pomp, maar gewoon de zwaartekracht om benzine in je carb te krijgen, dus sluit een rotte pomp, verstopte leidingen, verstopte tankontluchting uit.

Geplaatst: zo apr 07, 2002 10:23 pm
door Ron
Fles benzine ondersteboven boven je motor. Moet je het wel goed vast hobby-bobben.
Goede analyse-strategie overigens.
Menno weer terug van weggeweest?

Geplaatst: zo apr 07, 2002 11:11 pm
door holder
[Da-Goof: - want die benzine van de witte pomp wordt ook gewoon bij een grote raffinaderij zoals die van shell gehaald]

Bij de witte pomp mengen ze nog wel zelf additieven erbij. Dit kan andere benzine opleveren. Voorbeeld: De eis voor het maximale zwavelgehalte wordt strenger. Raffinaderij kan hier al aan voldoen, maar meldt dit nog niet want anders wordt het gelijk verplicht. Witte pomp gaat nog uit van meer zwavel en pleurt er minder andere shit bij. Gevolg, ander mengsel, slechtere benzine, minder blije auto.

Geplaatst: zo apr 07, 2002 11:14 pm
door Jan-Geert
tja benzine kan je beter bij de goede pomp kopen , maar oude benzine is ook niet goed :smile:

Geplaatst: zo apr 07, 2002 11:16 pm
door holder
[Fles benzine ondersteboven boven je motor]

Wat was het.. Een jaar of twee geleden dat een automoteur in het zuiden van Frankrijk een mooie DS kocht. Wilde die bak naar Nederland brengen. Al snel ging de pomp kapot. Had ie op het dak een jerrycan gemonteerd en daar kwam ie mee tot de Nederlandse grens. Daar vond de politie het toch veiliger hem van de weg te halen.

Geplaatst: ma apr 08, 2002 7:30 am
door Jan-Geert
hehe :smile: en hoe is t verder afgelopen?

Geplaatst: ma apr 08, 2002 4:12 pm
door holder
Ik denk dattie haar op een aanhanger naar zijn huis heeft moeten brengen. Zover ging het bericht helaas niet. Wel mooie actie.

Geplaatst: wo mei 22, 2002 10:44 pm
door willem
kijk ook maar even waar de motor zijn lucht vandaan haalt , als deze ook nog voor verwarmt wordt vanaf het uitlaatspruitstuk kan de motor te warme lucht aangevoerd krijgen en meer benzine verbruiken