lage compressie?

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 3506Bericht Folkert »

Een kogelbouttrekker (als dat hetzelfde is als een fuseekogeltrekker) is serieus handig. Zolang die niet voorradig is, maar twee grote hamers wel, dan mag ook heeeeeeel lang heeeeeel (heul en heul) hard op je fusees rammen totdat ze los springen...
(zo is het me laatst ook nog gelukt bij mijn Viertje).
Succes...
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Bericht: # 3538Bericht Jan-Geert »

tja zon aparte tang is makkelijk
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 3548Bericht Ron »

Ja, em als je maar één keer heul heul hard op je spatbord slaat ipv op je draagarm, dan heb je heul lang spijt. Ook al is die ene slag maar 0,8 % van alle slagen. Ik ga ook maar eens een tangetje aanschaffen.
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Bericht: # 3637Bericht Jan-Geert »

haha ja een keer verkeerd slaan :smile:
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 3646Bericht Folkert »

Overigens is het ding dat ik ken als trekker niet echt een tang, maar een ding waarmee je er spanning op kunt zetten. Als hij dan nog niet los wil schieten, dien je alsnog de hamer ter hand te nemen...
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Bericht: # 3650Bericht Jan-Geert »

ja een soort slagschroevendraaier?
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 3668Bericht Folkert »

Nee, iets in de zin van een wig, die je met een dikke bout wijder maakt, zodat je de boel uitelkaar trekt. Maarja, als het dan nog niet los wil schieten, zal je er toch nog een tikje op moeten geven (hij staat al wel mooi onder voorspanning)
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 3675Bericht Ron »

Ik heb eens een aandrijfas vervangen, en alles ging heel makkelijk los. Een enkel tikje was genoeg. Ik kan me alleen niet meer herinneren dat ik de onderste wieldraagarm naar beneden zag kletteren (torsiespanning). Ik snap dat theoretisch even niet meer. Hoe kan dat nou? Dat ding moet toch naar beneden schieten? En nog erger hoe kan dat nou: ik heb diezelfde dag de boel gemonteerd en weer gedemonteerd (weet niet meer waarom) maar toen was die kogel er met geen twintig olifanten af te krijgen. Hij had nog geeneens op zijn wielen gestaan. Begrijp / begreep er geen moer van.
Menno
Berichten: 41
Lid geworden op: zo dec 16, 2001 2:00 am
Contacteer:

Bericht: # 3700Bericht Menno »

Je schokbreker voorkomt dat ie heel ver naar beneden knikkert. Als je schokbreker los is, houdt de stabilisator stang 'm nog een stuk tegen. Heb je die ook los, dan is de trekstang schuin naar voren volgens mij nog een bewegingsbegrenzing. Heb je die ook los, dan staat je draagarm ongeveer verticaal.
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 3792Bericht Ron »

Natuurlijk. Wie weet dat niet? Tss.
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Bericht: # 3805Bericht Jan-Geert »

bijna iedereen weet dat maar t word netje uitlegd
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 3824Bericht Goof »

ehm, ik denk dat je nog versteld gaat staan hoeveel mensen hier totaal geen benul van hebben. Degenen die hier regelmatig komen weten dat denk ik wel, want dat zijn allemaal technisch aangelegde of op zijn minst geinteresseerde mensen.
Er zijn hele volksstammen die de basiswerking van een verbrandingsmotor nog niet eens weten, of die niet weten waarom je nou eigenlijk een koppelingspedaal in de wagen hebt, wat die precies doet. Ze weten natuurlijk wel dat je zonder koppeling niet kunt schakelen, maar ze weten vaak niet waarom niet.
daarom denk ik dat het nuttig is om voor deze mensen zoiets uit te leggen, dat brengt het niveau van algemene ontwikkeling van de (r4 rijdende) nederlander weer iets omhoog en mensen gaan zich dingen afvragen en vragen stellen of toch maar eens een keer goed onder die motorkap kijken of een wielophanging bestuderen, wat het voortbestaan van de viertjes weer bevorderd en dat is een van de hoofddoelstellingen van de club meen ik me te herinneren.
Daarom vind ik het dus eigenlijk een beetje lullig om zo de spot te drijven met bepaalde vragen of uitleg, want op die manier voelen mensen op een gegeven moment een drempel om een vraag te stellen, met in het achterhoofd dat ze voor stommeling aan worden gezien. Ieder zijn eigen interesses en vakgebied zullen we maar zeggen. Stel je toch voor dat je naar de dokter gaat en hij je voor stommeling uitmaakt of in de zeik zet omdat je iets vraagt wat hij maar al te logisch en makkelijk vindt.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 3831Bericht Goof »

trouwens, Ron, no hard feelings, maar dit moest ik ff kwijt omdat dat wel vaker gebeurd.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Matthijs
Berichten: 25
Lid geworden op: ma feb 04, 2002 2:00 am
Locatie: Bunnik

Bericht: # 3838Bericht Matthijs »

Bedankt voor het advies. De hele middag tevergeefs met de hamer lopen rammen, maar uiteidelijk de zaak losgetrokken met 's buurmans fuseekogeltrekker! Ondertussen ligt het oude motorblok eruit m.b.v. TWEE man en een zelfgemaakte takel.
Mijn advies: zoek geen ruzie met cyclofrene.
Nathalie
Berichten: 40
Lid geworden op: zo feb 03, 2002 2:00 am
Locatie: Zeeland

Bericht: # 3845Bericht Nathalie »

dank jullie ik rijd zelf nog maar pas en leer hier een heleboel nieuwe dingen (voor mij dus) :smile:
Plaats reactie