lage compressie?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Een kogelbouttrekker (als dat hetzelfde is als een fuseekogeltrekker) is serieus handig. Zolang die niet voorradig is, maar twee grote hamers wel, dan mag ook heeeeeeel lang heeeeeel (heul en heul) hard op je fusees rammen totdat ze los springen...
(zo is het me laatst ook nog gelukt bij mijn Viertje).
Succes...
(zo is het me laatst ook nog gelukt bij mijn Viertje).
Succes...
Ik heb eens een aandrijfas vervangen, en alles ging heel makkelijk los. Een enkel tikje was genoeg. Ik kan me alleen niet meer herinneren dat ik de onderste wieldraagarm naar beneden zag kletteren (torsiespanning). Ik snap dat theoretisch even niet meer. Hoe kan dat nou? Dat ding moet toch naar beneden schieten? En nog erger hoe kan dat nou: ik heb diezelfde dag de boel gemonteerd en weer gedemonteerd (weet niet meer waarom) maar toen was die kogel er met geen twintig olifanten af te krijgen. Hij had nog geeneens op zijn wielen gestaan. Begrijp / begreep er geen moer van.
Je schokbreker voorkomt dat ie heel ver naar beneden knikkert. Als je schokbreker los is, houdt de stabilisator stang 'm nog een stuk tegen. Heb je die ook los, dan is de trekstang schuin naar voren volgens mij nog een bewegingsbegrenzing. Heb je die ook los, dan staat je draagarm ongeveer verticaal.
ehm, ik denk dat je nog versteld gaat staan hoeveel mensen hier totaal geen benul van hebben. Degenen die hier regelmatig komen weten dat denk ik wel, want dat zijn allemaal technisch aangelegde of op zijn minst geinteresseerde mensen.
Er zijn hele volksstammen die de basiswerking van een verbrandingsmotor nog niet eens weten, of die niet weten waarom je nou eigenlijk een koppelingspedaal in de wagen hebt, wat die precies doet. Ze weten natuurlijk wel dat je zonder koppeling niet kunt schakelen, maar ze weten vaak niet waarom niet.
daarom denk ik dat het nuttig is om voor deze mensen zoiets uit te leggen, dat brengt het niveau van algemene ontwikkeling van de (r4 rijdende) nederlander weer iets omhoog en mensen gaan zich dingen afvragen en vragen stellen of toch maar eens een keer goed onder die motorkap kijken of een wielophanging bestuderen, wat het voortbestaan van de viertjes weer bevorderd en dat is een van de hoofddoelstellingen van de club meen ik me te herinneren.
Daarom vind ik het dus eigenlijk een beetje lullig om zo de spot te drijven met bepaalde vragen of uitleg, want op die manier voelen mensen op een gegeven moment een drempel om een vraag te stellen, met in het achterhoofd dat ze voor stommeling aan worden gezien. Ieder zijn eigen interesses en vakgebied zullen we maar zeggen. Stel je toch voor dat je naar de dokter gaat en hij je voor stommeling uitmaakt of in de zeik zet omdat je iets vraagt wat hij maar al te logisch en makkelijk vindt.
Er zijn hele volksstammen die de basiswerking van een verbrandingsmotor nog niet eens weten, of die niet weten waarom je nou eigenlijk een koppelingspedaal in de wagen hebt, wat die precies doet. Ze weten natuurlijk wel dat je zonder koppeling niet kunt schakelen, maar ze weten vaak niet waarom niet.
daarom denk ik dat het nuttig is om voor deze mensen zoiets uit te leggen, dat brengt het niveau van algemene ontwikkeling van de (r4 rijdende) nederlander weer iets omhoog en mensen gaan zich dingen afvragen en vragen stellen of toch maar eens een keer goed onder die motorkap kijken of een wielophanging bestuderen, wat het voortbestaan van de viertjes weer bevorderd en dat is een van de hoofddoelstellingen van de club meen ik me te herinneren.
Daarom vind ik het dus eigenlijk een beetje lullig om zo de spot te drijven met bepaalde vragen of uitleg, want op die manier voelen mensen op een gegeven moment een drempel om een vraag te stellen, met in het achterhoofd dat ze voor stommeling aan worden gezien. Ieder zijn eigen interesses en vakgebied zullen we maar zeggen. Stel je toch voor dat je naar de dokter gaat en hij je voor stommeling uitmaakt of in de zeik zet omdat je iets vraagt wat hij maar al te logisch en makkelijk vindt.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------