Pagina 2 van 2

Geplaatst: do mar 28, 2002 11:23 pm
door mad
Ron die van mij rijd ook pas echt fatsoenlijk bij ietsie choke, weet niet wat t is heb al veel geprobeerd, van andere benzine tot aan het draaien van dat knopje waar jullie t over hebben helpt niet. gewoon ietsie met choke rijden is mijn oplossing weet niet waar dat aan licht. Misschien aan de rijstijl want mijn vriend die cruised weg met de choke dicht etc. Mijn ervaring met draaien aan dat knoppie is dat t niet veel uitmaakt. Werd bij mij alleen maar erger. Ook toen ik hem weer prezies zo terug had gedraaid zoals ie stond.

Geplaatst: vr mar 29, 2002 12:14 am
door Ron
Precies, wat je ook doet, het wordt alleen maar erger. En die graden kan ik niet meten op de verdeler hoor, ik zie het als millimeters. En dan, zelfs al doe ik hem TWEE millimeter verdraaien, merk ik amper verschil, kun je nagaan hoe rot hij loopt. Maarhet MOET te verhelpen zijn. Als de choke hem beter laat draaien moet het de carburatie zijn ja. Geen tijd meer helaas. Ik moet morgen met dat ding naar Luxemburg. Lekker wild kamperen in de verhoogde Combi. Als je op het Journaal ziet dat het erg mist in de Ardennen dan ben ik er net langs geweest met een ontregelde carburateur. Ik neem 20 kilo aan gereedschap en onderdelen mee dus ik zal onderwijl nog wel eens aan een schroefie willen draaien. Als we terug zijn dan inspecteren we de carb wel eventjes van binnen en als ik er erg veel zin in heb dan doe ik het on the move. Ik heb genoeg geld voor de trein dus ik durf alles.

Geplaatst: vr mar 29, 2002 12:30 am
door Gast
Haha, geweldig is dat! Een vraag op het net en een berg aan informatie waar ik geen touw aan vast kan knopen. Schroefjes, moertjes, millimeters, klingelen en pingelen.
Herkenbaar is de mist achter de auto van de vorige mailer. Bij mij staat de straat zwart na het starten!
Vraagje: is er ooit wel eens een sleuteldag georganiseerd??? Misschien is dat wat voor de klunzen (moi) onder ons!!

Geplaatst: vr mar 29, 2002 12:51 am
door holder
Sleuteldag. Lijkt me wel wat. Dat je dan 's ochtends je ransbak inlevert bij van die lieden die hun sleutelkunsten en -lusten niet meer kunnen botvieren op hun eigen volledig gerestaureerde bolides. En dat je dan 's avonds.. Zzzzzzz...

Geplaatst: vr mar 29, 2002 1:23 am
door Gast
???zzz???

Geplaatst: vr mar 29, 2002 4:40 pm
door holder
Ja sorry. Was effe in slaap gedommeld. Wel een lekker droom overigens.

Geplaatst: vr mar 29, 2002 11:23 pm
door Goof
bekijk je benzinefiltertje eens een keertje, misschien zit er wel water in :smile: Nee, ff serieus, hebben we ooit met het 4tje van me moeder aan de hand gehad dat er regenwater op de een of andere manier in de tank was gekomen of misschien was een soort condens en tja, dan loopt ie niet lekker meer. Check ook een je carburateur. Misschien zit de verstuiver wel verstopt of gedeeltelijk verstopt of werkt je vlotternaald niet goed meer. Of misschien ligt het toch aan de ontsteking en is je vonk niet krachtig genoeg. Kan zijn dat je slechte kabels hebt of dat er slecht contact zit of vocht ertussen of zo.
Kortom, loop gewoon alles een voor een na en sluit alle mogelijkheden uit tot je de oorzaak te pakken hebt. Een r4 motortje is een van de meest basic motortjes dus zo moeilijk kan het niet zijn.

Geplaatst: za apr 06, 2002 2:41 pm
door Gast
't is opgelost. Hij ging niet open bij de ontstekingspuntjes ofzo. t schijnt een wonder te zijn geweest dat'ie me niet een keertje heeft laten staan of er een keer onderweg mee is opgehouden!! Leve mijn schattige R4tje dat nu weer als een zonnetje snort en bij de stoplichten er weer vandoor scheurt i.p.v. pruttelend met 3 km p/u het kruispunt over sukkelde.
groet Henriette

Geplaatst: za apr 06, 2002 7:27 pm
door Jan-Geert
perfect veel plezier met rijden!

Geplaatst: wo mei 22, 2002 10:36 pm
door willem
begin maar eens met die puntjes te vervangen voordat je de boel helemaal verdraait .
succes