Pagina 2 van 2

Geplaatst: wo aug 20, 2003 10:59 am
door martijn lagerweij
ff tussen een aantal haakjes. Laat in hemelsnaam je achteras zitten. heb hem nu twee keer gewisseld en is geen leuk klusje. Trommels van een F6 daarentegen achterop de achteras zetten is koud kunstje. Trommels eraf, F6 trommels met handrem erop Wel ff hoofdremcilinder vervangen. Met beetje handigheid ben je met trommels 2 uurtjes achter klaar. Voor wissel je de fusees van de F4 met die van de F6. Schijven en al klaar. Dit was 10 jaar geleden een van de eerste klusjes aan mijn F4 tje en het is me toen ook gelukt (zei het in een dag). De achteras daarentegen ben je echt wel even zoet mee en de vraag is daarna altijd of je je sporing nog netjes krijgt. Zie het maar

Geplaatst: wo aug 20, 2003 7:41 pm
door Goof
Uiteindelijk gaat het om de ankerplaat. Voor de rest is die as gewoon bruikbaar. Dus als je nu ergens ankerplaten van een r4 met de handrem achter weet te charteren, dan kun je het ook over bouwen. Overigens moet je dan wel ook je lagers vervangen, maar dan is dat ook meteen gebeurt. Laat ik nu net nog van die ankerdingen hebben liggen, die voor een krat bier weg mogen.

Geplaatst: vr aug 22, 2003 12:58 am
door philip
ik hoorde gisteren van iemand die altijd met een mini cooper heeft gerace t dat hij ook ooit een r 4 gtl omgebouwd heeft om mee te racen een r5 alpine motor erin en bilsteindempers met veren gemonteerd om dat laatste moest ik lachen en zei tegen hem
dat is leuk gevonden maar een 4 gtl heeft geen veren
ja hoor was het antwoord om de dempers die zijn speciaal voor r4 ontwikkeld en spax zou ze ook ooit in het assortiment gehad hebben
dan nog een stabi onder de r4 een hij ligt als een huis op de weg ook boven de 160km/u volgens deze beste man
hij is wel een docent mts autotechniek
dus je mag aannemen dat ie toch niet uit zijn nek lult!
weten jullie hier meer over
want dat is natuurlijk ideaal voor een opgevoerde r4...

Geplaatst: vr aug 22, 2003 9:14 pm
door Ron
Nou!
Ik ben al een poosje op zoek naar suspensionkits (vering en demping in één), en dan voornamelijk voor de achterkant, waar de demper UITgetrokken wordt ipv ingedrukt.
De mensen KONI zeiden dat ze dat niet hadden (ik vroeg specifiek om die achterkant) en ik dacht dat ik dat ook aan Bilstein gevraagd had, effe zoeken...
Nee, het was bij Kühne, een importeur van vanalles, o.a. Koni.
Ze zeiden dat ze me niets konden adviseren.

Ik wil een suspensionkit achter! Spax?

En bestaat MTS autotechniek?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron op 2003-08-22 22:55 ]</font>

Geplaatst: za aug 23, 2003 12:03 am
door Folkert
Op 2003-08-22 21:14, schreef Ron:
En bestaat MTS autotechniek?
Yeps. In Apeldoorn, waar vroeger ook de HTS stond...

Geplaatst: do sep 25, 2003 4:03 pm
door Jan-San
Hoe gaat het eigelijk met het uitlaat-spruitstuk? Ook gewoon van Alpine, en dan....
Die rare bocht maken?

Geplaatst: do sep 25, 2003 11:52 pm
door Folkert
De voorpijp van de alpine monteren...

Geplaatst: vr sep 26, 2003 10:55 am
door Jan-San

Geplaatst: vr sep 26, 2003 10:55 am
door Jan-San

Geplaatst: vr sep 26, 2003 10:55 am
door Jan-San
ok, dan moet ik die ook nog ergens vandaan zien te toveren.

Geplaatst: vr sep 26, 2003 11:05 pm
door Folkert
Je zou ook eerst je originele uitlaat kunnen proberen... ff een flensje dran lassen...

Geplaatst: zo sep 28, 2003 10:03 pm
door Goof
ik heb een vraagje, zie "da-goof's alpine turbo project" onder diversen.