Pagina 2 van 4

Geplaatst: za jul 26, 2003 5:35 pm
door Goof
Of het programma is k*t of de info van de fabrikantan zitten vol met fouten en dat komt heeeeeel veel voor.

Geplaatst: zo jul 27, 2003 3:56 pm
door Willem de Zwijger
Ik heb ook net voor het eerst de kop eraf gehaald en de boel open liggen. Ook bij mij kwam er koelvloeistof in de cilinders, maar dat kan ook niet anders omdat je de koelvloeistof niet uit het blok kunt laten lopen (of iemand moet een plug kennen die ik niet ken (1100 motor)en er ook in de kop vloeistof blijft staan.
Vraag: hoe krijg ik die oude pakkingresten eraf ? Schuren, bronzen borstel ? Ik ga even kijken of aceton die rommel wellicht oplost, maar daar heb ik weinig feducie in.
Overigens, een pakkingset is altijd (ook per post)bij Ruud Wind te krijgen.

Geplaatst: zo jul 27, 2003 5:36 pm
door an3s
Ik doe dat altijd met een plamuurmes en daarna schuren met grade 1000 schuurpapier. Maar let wel: ik heb alleen nog maar dieselmotoren gereviseerd en nog nooit een R4 motor :smile:

Geplaatst: zo jul 27, 2003 11:18 pm
door Folkert
How about een pakkingschraper? Maar dat is ook niet veel meer dan een veredeld plamuurmes... En dan voorzichtig! schuren...

Geplaatst: ma jul 28, 2003 11:27 am
door Willem de Zwijger
Om de pakkingsresten eraf te krijgen heb ik het volgende geprobeerd: Schuren, borstelen, zeep, aceton, aluminium schraapplaatje. Dit alles hielp geen moer, dus toen heb ik mijn breedste houtbeitel gepakt, en dat ging uitstekend. Daarna heelmooi geschuurd met 1000 schuurpapier en het zie er goed uit.

Geplaatst: ma jul 28, 2003 1:22 pm
door Ron
B..b..b..beitel? Je durft!

Geplaatst: ma jul 28, 2003 3:20 pm
door Willem de Zwijger
Je moet weten dat meubelmaken mijn grote hobby is na de r4, dus durfde ik die beitel te pakken (nadat er verder niets hielp). Wel de breedste die ik heb, dus het lijkt wel wat op een plamuurmes. Hoe ziet een professionele pakkingschraper eruit ? Overigens hoorde ik van een collega dat afbijt ook schijnt te weken op pakkingsresten.

Geplaatst: ma jul 28, 2003 10:31 pm
door Folkert
Op 2003-07-28 15:20, schreef Willem de Zwijger:
Hoe ziet een professionele pakkingschraper eruit ?
Eh... Als een beitel....

Geplaatst: di jul 29, 2003 9:31 am
door an3s
:lol:

Geplaatst: wo jul 30, 2003 10:06 am
door Willem de Zwijger
Nog een tip voor kop(pakking)vervangers: als je de tuimelaaras weer monteert moet je goed uitkijken, er is 1 stand van de as waarbij de bevestigingsboutjes er goed in passen. Ik had het niet door (staat ook niet in de Haynes) en gebruikte wat teveel geweld om de boutjes door de gaten te krijgen. Het ongeluk is dat dat wel lukt, alleen is de schroefdraad dan beschadigd, en moet je op zoek naar M7 bouten en tapeinden, en dat is nog exotisch ook. Heeft iemand in de buurt van Amsterdam nog iets liggen ?

Geplaatst: ma aug 04, 2003 12:11 pm
door Willem de Zwijger
Nou, als je M7 moet hebben in de buurt van Amsterdam en iedereen verder op vakantie is kun je terecht bij Burger in Amsterdam Noord.
Ik heb de motor weer draaiend (meteen ook revisiestartmotor en nieuwe aandrijfriemen) dus ik ben apetrots. Nog wat tips voor toekomstige sleutelaars: er zitten twee verlengde moerjes waarmee het in/uitlaatspruitstuk vastzit, het linkerboutje is waardeloos te monteren (als je het hitteschildje boven de startmotor erop wilt zetten, of laten jullie dat ding weg ?). Ik heb het lange boutje vervangen door een gewone M8, dat gaat prima.
Verder dat klepstellen: Haynes zegt 0.15 voor inlaat, 0.20 voor uitlaat klep. Ergens op het forum las ik 0.18 voor uitlaat. Mijn ervaring is dat het moeilijk is om echt nauwkeurig te werken omdat bij het borgen de boel weer een paar honderdste verloopt. Ik heb een voelermaatsetje 0.10, 0.15, 0.20, 0.25 etc. Werken jullie met kleinere tussenmaten om 0.18 te kunnen stellen ?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: willem de zwijger op 2003-11-09 08:37 ]</font>

Geplaatst: ma aug 04, 2003 1:59 pm
door an3s
Je moet dat hitteschildje gewoon alvast meenemen wanneer je het spruitstuk terugplaatst. Dat gaat prima. Daarna krijg je het er never nooit niet meer tussen.

Je mag dat schildje NOOIT weglaten. Dat is een gegarandeerd recept voor brand onder je motorkap omdat de isolatie van de startkabel dan wegsmelt.

Geplaatst: ma aug 04, 2003 9:44 pm
door Folkert
En startmotoren kunnen ook erg slecht tegen de warmte...

Geplaatst: di aug 05, 2003 10:46 pm
door R4F6GTX Automaat
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R4F6GTX Automaat op 2003-08-13 21:23 ]</font>

Geplaatst: zo aug 24, 2003 7:50 am
door Willem de Zwijger
Na een tijdje gereden te hebben kwam er wat olie onder de kleppendeksel vandaan. Nou vond ik dat toch al een klote constructie met die dikke vierkante pees eronder die je niet exact kunt positioneren. Ik denk: iets vaster draaien dan maar aan de kant waar het lekt, maar dat helpt niet. Hebben jullie tips ? Ik zit te denken aan een laagje siliconenkit om de pees vast te plakken op het kleppendeksel (om de positie goed te krijgen en te houden)en dan de boel weer te monteren. Even voor het begrip over de lekkage: na 500 km loop het randje op het kleppendeksel over de helft vol,lijkt me toch iets teveel om voor gezond zweten door te kunnen gaan.