Pagina 2 van 2
Re: Restauratie 62-FT-TH
Geplaatst: vr nov 08, 2024 2:30 pm
door Remko
Leuk project, mooie kleur en leuk om te volgen. Ga zo door.
Re: Restauratie 62-FT-TH
Geplaatst: za nov 09, 2024 10:50 pm
door Stephan
Ik volg ook. Succes!
Re: Restauratie 62-FT-TH
Geplaatst: zo nov 10, 2024 1:26 pm
door Boalder1972
heb de remdrukverdeler met 4 aansluitingen kompleet gedemonteerd van het zuigertje is het rubber beschadigd (opgezwollen ik denk door de WD40) en gescheurd. Zie dat er voor de verdeler met 3 aansluitingen revisiesetjes zijn maar kan voor de verdeler met 4 aansluitingen niets vinden. Waarschijnlijk moet een komplete verdeler gekocht worden?
Re: Restauratie 62-FT-TH
Geplaatst: ma nov 11, 2024 1:16 am
door Boalder1972
Heb nooit geweten dat er twee soorten koeienogen zijn, althans volgens "der Franzose", een voor de gaffel uitvoering van de reactiearm en een voor de éénzijdige bevestiging van de (eendelige) reactiearm nr. 83028 resp. 83328. Zo op het oog zie ik geen verschil in de afbeeldingen of heb ik het mis?
Re: Restauratie 62-FT-TH
Geplaatst: ma nov 11, 2024 10:07 am
door Bertje
Boalder1972 schreef: zo nov 10, 2024 1:26 pm
heb de remdrukverdeler met 4 aansluitingen kompleet gedemonteerd van het zuigertje is het rubber beschadigd (opgezwollen door denk de WD40) en gescheurd. Zie dat er voor de verdeler met 3 aansluitingen revisiesetjes zijn maar kan voor de verdeler met 4 aansluitingen niets vinden. Waarschijnlijk moet een komplete verdeler gekocht worden?
Ik vermoed dat het plunjertje of in elk geval de daarop gemonteerde rubbertjes hetzelfde zijn bij de types met 3 en 4 aansluitingen. Dus waarschijnlijk valt dit nog te reviseren.
Re: Restauratie 62-FT-TH
Geplaatst: di nov 12, 2024 3:42 pm
door Boalder1972
Re: Restauratie 62-FT-TH
Geplaatst: do nov 14, 2024 4:11 pm
door Boalder1972
Re: Restauratie 62-FT-TH
Geplaatst: do dec 12, 2024 9:23 pm
door Boalder1972
Re: Restauratie 62-FT-TH
Geplaatst: do dec 12, 2024 9:44 pm
door Bertje
Keurig vrijgeprepareerd, die Napoleonshoed, chapeau! (pun intended)
Overigens komt de positionering van dat ding zeer nauw: een tikje scheef en je spatborden en motorkap lijnen niet meer lekker uit. Tip: vastzetten met een paar puntlassen en vervolgens carrosserie, binnenschermen, spatborden en motorkap plaatsen. Pas als je tevreden bent met de onderlinge positionering van die onderdelen de Napoleonshoed definitief vast zetten. Dit laswerk kun je prima in een laat stadium van de restauratie doen (Napoleonshoed blijft lang goed bereikbaar).
Re: Restauratie 62-FT-TH
Geplaatst: do dec 12, 2024 11:49 pm
door Boalder1972
Bedankt Bertje voor die tip zal die Napoleonshoed pas definitief (laten) lassen na plaatsen carrosserie en na uitlijnen schermen/motorkap. Dacht in eerste instantie dat alléén belangrijk was dat de positie voorste motorsteun in Napoleonshoed precies in het midden en waterpas komt. Maar nu kun je dan nog een beetje "spelen" afhankelijk van hoe je carrosserie er straks uit ziet. Thanks
Re: Restauratie 62-FT-TH
Geplaatst: vr dec 13, 2024 9:58 am
door Bertje
Punt is: 1 mm scheef t.o.v. de voorbalken is meerdere mm's scheeft t.o.v. de uiteindes, waar nog een bevestigingspunt is voor de spatborden