72er
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: 72er
Een meevaller: een paar (beginnende) gaatjes net boven het achterspatbord, maar de onderrand bleek nog puntgaaf. Was dus snel gerepareerd.
Die jaren 60 carrosseriën hadden volgens mij toch wel een goede bouwkwaliteit (beter dan het spul uit de jaren 90 en zeker beter dan jaren 70).
Die jaren 60 carrosseriën hadden volgens mij toch wel een goede bouwkwaliteit (beter dan het spul uit de jaren 90 en zeker beter dan jaren 70).
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: 72er
De reden waarom het belangrijk is tijdens het lassen te blijven controleren of alles nog recht is:
Voor/tijdens controle:
Na correctie:
Eindresultaat:
Voor/tijdens controle:
Na correctie:
Eindresultaat:
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: 72er
Netjes!
Ik zie wel steeds dat er veel dubbel plaatwerk in zit, door de hitte zit daar geen beschermende lak of iets meer tussen. Ik gebruik dan meestal koper lasspray.
Dan spuit je de te lassen delen in alsof je aan het verven bent. Even laten drogen en je kan het gewoon lassen zonder dat het weer verdwijnt.
( Dit is geen Renault... Maar op de randen van de bodem kan je duidelijk koperverf/lasspray zien)
Naderhand is t prima grondverf
Ik zie wel steeds dat er veel dubbel plaatwerk in zit, door de hitte zit daar geen beschermende lak of iets meer tussen. Ik gebruik dan meestal koper lasspray.
Dan spuit je de te lassen delen in alsof je aan het verven bent. Even laten drogen en je kan het gewoon lassen zonder dat het weer verdwijnt.
( Dit is geen Renault... Maar op de randen van de bodem kan je duidelijk koperverf/lasspray zien)
Naderhand is t prima grondverf
Ouwe meuk is leuk
Re: 72er
Een nieuw gaatje boren is snel gedaan.....
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
Re: 72er
Dank voor de tip, dat spul kende ik nog niet.Crelesy schreef: ↑ma sep 05, 2022 6:52 pm Netjes!
Ik zie wel steeds dat er veel dubbel plaatwerk in zit, door de hitte zit daar geen beschermende lak of iets meer tussen. Ik gebruik dan meestal koper lasspray.
Dan spuit je de te lassen delen in alsof je aan het verven bent. Even laten drogen en je kan het gewoon lassen zonder dat het weer verdwijnt.
( Dit is geen Renault... Maar op de randen van de bodem kan je duidelijk koperverf/lasspray zien)
Naderhand is t prima grondverf
Ik ben van plan er owatrol (olie) tussen te laten lopen; dat ga ik ook doen bij de dakgootreparaties. Dit heb ik ook gedaan bij de "driehoekjes": van onder afgekit, dan owatrol ertussen, dan van boven ook afgekit:
Het bruine dat je op een plek nog ziet is fertan.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: 72er
Ja owatrol is daar idd ook prima voor! Bij bestaande roest die je kwa reparatie nog ff uit wil stellen verdun ik dat 30%met terpentine. Dan trekt t als water in de roest en dan later nog een keer met onverdund.
Als je er dan verder niks aan doet mag je dat wel vaker herhalen gedurende de jaren, maar als je het daarna over schildert is t super spul tegen roest.
En die lasspray heet lasprimer bv van finixa of zoiets. Als t maar koper is, gaat wel goed
Als je er dan verder niks aan doet mag je dat wel vaker herhalen gedurende de jaren, maar als je het daarna over schildert is t super spul tegen roest.
En die lasspray heet lasprimer bv van finixa of zoiets. Als t maar koper is, gaat wel goed
Ouwe meuk is leuk
-
- Berichten: 1691
- Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am
Re: 72er
Laat je de koets niet stralen?
Re: 72er
De vrije dagen zijn weer voorbij en plamuren en schuren kost een boel tijd: op dit moment dus even geen nieuwe voortgang om te laten zien.
Wel een vraag: ik ben de deuren aan het passen/afhangen alvorens ik de boel ga spuiten. Nu heb ik het idee dat de voordeurtjes wel iets verder naar achteren mogen, maar bij het onderste scharnier is er niet zo veel stelmogelijkheid, zowel niet op het carrosseriedeel als op het deel dat aan de deur zit. Daardoor is de kier tussen voor- en achterdeur aan de grote kant. Zie ik een stelmogelijkheid over het hoofd? Ander ga ik de achterdeurtjes maar wat verder naar voren zetten om genoemde kier te verkleinen.
Wel een vraag: ik ben de deuren aan het passen/afhangen alvorens ik de boel ga spuiten. Nu heb ik het idee dat de voordeurtjes wel iets verder naar achteren mogen, maar bij het onderste scharnier is er niet zo veel stelmogelijkheid, zowel niet op het carrosseriedeel als op het deel dat aan de deur zit. Daardoor is de kier tussen voor- en achterdeur aan de grote kant. Zie ik een stelmogelijkheid over het hoofd? Ander ga ik de achterdeurtjes maar wat verder naar voren zetten om genoemde kier te verkleinen.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd