Pagina 2 van 3

Geplaatst: wo jun 11, 2003 3:45 pm
door martijn lagerweij
Helmond zie ik.

Geplaatst: do jun 12, 2003 8:50 am
door Renault Classique
Hartelijk dank voor je aanbod Martijn. Het is alleen wel uit de buurt van genoemde plaatsen, mijn woonplaats is Helmond. En op zich is demontage niet zonde, want met de beschikbaar komende onderdelen kunnen andere 4tjes aan het rijden blijven! Alleen heb ik tot nu toe nog geen tijd gehad voor de F6; huisverbouwing en andere, leuke, ThingsToDoToday hebben mijn tijd verbruikt.

Geplaatst: do jun 12, 2003 9:10 am
door R4F6GTX Automaat
Ik hou me aanbevolen voor het chassis... :smile:

Geplaatst: do aug 07, 2003 11:50 am
door Renault Classique
Laatste update: De F6 was teveel werk om in orde te maken, zeker gezien een aantal andere projecten die ik ook graag binnen afzienbare tijd rijdend wil hebben. Deze F6 is naar collega R4GTXautomaat gegaan voor hergebruik van onderdelen.

Geplaatst: vr aug 08, 2003 8:34 am
door cees en jantine
zou de cilinderkop nog iets zijn ??, dan houdt ik mij namelijk aanbevolen. heb nog een lekkende bougie, kan ik er misschien een nieuwe kop op zetten.
eventueel ook heel het blok.
groet
cees

Geplaatst: vr aug 08, 2003 11:50 am
door Le danger rouge
Had zo'n 4'tje niet "Natte Bussen"?
Als je de kop er niet met een draaiende beweging afhaalt, kan er een cilinderbus een beetje omhoog komen. Hierdoor kan het zijn dat de o-ring onder de bus verkeerd ligt....

Geplaatst: vr aug 08, 2003 12:26 pm
door Willem de Zwijger
Dat laatste zou inderdaad heel goed kunnen. In het Haynes boek staat hoe dat moet: 1 bout laten zitten, zijdelings tegen de kop tikken zodat hij draaiend loskomt, vooral niet omhoog eraf trekken als de boel nog niet losgetikt is. Er zit speciaal een pasringetje in de kop om die ene bout om dit draaiend lostikken gecontroleerd te laten verlopen. En vooral niet de krukas laten draaien als de kop eraf ligt, want dan kunnen de cilinderbussen ook makkelijk een beetje verplaatsen. Of had je dat allemaal keurig gedaan ?

Geplaatst: vr aug 08, 2003 12:28 pm
door Le danger rouge
Waterkoeling zuigt.....

Geplaatst: vr aug 08, 2003 12:55 pm
door Goof
En die uitspraak nog harder, zeker op dit forum...

Geplaatst: vr aug 08, 2003 1:33 pm
door Willem de Zwijger
Dus R4GTX heeft dit ding nu, zou je eens kunnen kijken of dat slangetje tussen carburateur en spruitstuk niet gescheurd is ? Dit zou het slechte stationair lopen kunnen verklaren. Of vacuumvervroeger (half)kaduuk ?

Geplaatst: vr aug 08, 2003 2:03 pm
door Le danger rouge
ROTFL!!!!!!!!!!
Even de knuppel in het hoenderhok! =8-)

Ik vin 4'tjes ook leuk hoor, maar mijn Dyane is me toch nader aan het hart.
Mijn eerste auto was een r4 dus dan blijf je er toch een zwak voor houden.

Geplaatst: vr aug 08, 2003 3:32 pm
door an3s
Aaaaaarrrrgggghhhh!! Een nep-eend :lol:

Geplaatst: vr aug 08, 2003 3:42 pm
door Le danger rouge
Touche!
Volgend jaar wor het een eend!
Voorlopig blijft ze nog even matzwarthandgeschilderdmetluchthapper rondrijden, tot de andere koets klaar is.

Geplaatst: vr aug 08, 2003 11:22 pm
door an3s
Maar een Dyane chassis is toch langer dan dat van een echte eend? :???:

P.S.: Philip heeft geloof ik nog een leuk eendje te koop.

_________________
Jesus bought my hotrod

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: an3s op 2003-08-08 23:23 ]</font>

Geplaatst: vr aug 08, 2003 11:45 pm
door Folkert
Zeg An3s... Zo laat je doorschemeren dat het net lijkt alsof je veel van eenden weet...