Restauratie GTL 1984-86
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Restauratie GTL 1984-86
In Leeuwarden vorig jaar november M7 moeren gekocht had ze zo op voorraad. Firmanaam ben ik kwijtmaar missc via google.
Re: Restauratie GTL 1984-86
Zijn online op veel plaatsen te krijgen. Bijv. Conrad:
https://www.conrad.nl/p/zeskantbouten-m ... sert_kz=8J
https://www.conrad.nl/p/zeskantbouten-m ... sert_kz=8J
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
- dick holtrop
- Berichten: 1285
- Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
- Locatie: frentsjer
- Contacteer:
Re: Restauratie GTL 1984-86
Rauwerda of raadsma
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
niet omdat het moet maar omdat het kan
niet omdat het moet maar omdat het kan
Re: Restauratie GTL 1984-86
M7 bouten schijnt Hoornbach nog te verkopen per 50 of 100 !
Daar gaan we binnenkort ff langs .
Het laswerk is nu af, we zijn het chassis aan het ontdoen van de oude tektyl en verf laag.
Daarna zetten we hem in de RX5 en RX10.
In de balken komt RX7 .
Kan hij er weer 30 jaar tegenaan




Gelukkig zit het zomer weer nog ff mee !

Daar gaan we binnenkort ff langs .
Het laswerk is nu af, we zijn het chassis aan het ontdoen van de oude tektyl en verf laag.
Daarna zetten we hem in de RX5 en RX10.
In de balken komt RX7 .
Kan hij er weer 30 jaar tegenaan





Gelukkig zit het zomer weer nog ff mee !

Re: Restauratie GTL 1984-86
Zo weer even een update !
Intussen is het chassis en een de dragende delen gelast, alle roest weggehaald en licht geschuurd.
In de randjes en hoekjes in de owatrol gezet en daarna 2 lagen Brantho Kurrox Nitrofest erop.
Op de bodem en degelijke komt nog een laag Brantho korrux 3-in-1 (tegen steenslag)




Alle rubbers in de draagarmen zijn vervangen.
volgende stap is alles monteren met nieuwe bouten en moeten en de zaak weer op zijn wielen krijgen
Intussen is het chassis en een de dragende delen gelast, alle roest weggehaald en licht geschuurd.
In de randjes en hoekjes in de owatrol gezet en daarna 2 lagen Brantho Kurrox Nitrofest erop.
Op de bodem en degelijke komt nog een laag Brantho korrux 3-in-1 (tegen steenslag)




Alle rubbers in de draagarmen zijn vervangen.
volgende stap is alles monteren met nieuwe bouten en moeten en de zaak weer op zijn wielen krijgen

Re: Restauratie GTL 1984-86
Bertje schreef: wo sep 05, 2018 5:19 pm Ik zie dat je de voorwielophanging hebt los gemaakt door de draagarmen uit de torsiestaven te trekken. Heb je de montagestand gemarkeerd? Het aantal spiebanen voor en achter is anders, er zijn letterlijk tientallen standen mogelijk.
Mooi werk!Aafklaaf schreef: do sep 06, 2018 8:25 pm Het idee is om de voorwielophanging , torsiestaven en achteras en dergelijke van de oorspronkelijke R4 te gebruiken. Deze zitten nog gemonteerd en zal ik goed markeren.
Wel zie ik de voorwielophanging inmiddels volledig uit elkaar liggen. Inderdaad de afstelling goed gemarkeerd? (en daar niet overheen geverd

Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie GTL 1984-86
Kerstdiner geserveerd op het chassis?
Maarre...lekker bezig!

Maarre...lekker bezig!
Gele R4 GTL 1984 in duizend stukjes
Re: Restauratie GTL 1984-86
Wat mij betreft foto van het jaar 

Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Re: Restauratie GTL 1984-86
Zo wie zo kan ik niet meer schuiven mocht ik de bout er wel in krijgen. Lijkt wel of de chassis hoeken niet passen bij de silent blocks
Re: Restauratie GTL 1984-86
Maatvoering van after market onderdelen is niet altijd al te best. Ik maak mijn achterbalken dan ook zelf, i.p.v. inschuifbalken te gebruiken.
In jouw geval zou ik de gaten in de silent blocks bijwerken om het passend te krijgen.
In jouw geval zou ik de gaten in de silent blocks bijwerken om het passend te krijgen.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie GTL 1984-86
Dank voor je reactie.
Met donder en geweld en wat vijl en slijpwerk is het gelukt !

Met donder en geweld en wat vijl en slijpwerk is het gelukt !

Re: Restauratie GTL 1984-86
Goed bezig!!
Ben wel benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Wat voor kleur ga je hem geven?
Ben wel benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Wat voor kleur ga je hem geven?