Extra (grote) radiator
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Overigens is dat idee van de verwarming open zetten ook niet zo slecht, maar ik kan je wel vertellen dat het alles behalve aangenaam is, als het toch al zo warm is. Ik weet nog dat ik vroeger als klein menneke met pappie en mammie en het zusje in een oude 25GTS met een caravan erachter naar italië op vakantie ging. In de gotthart ging dan ook altijd de verwarming open, en de handgeschakelde fan aan, want anders vond die 25 het niet fijn. En ik weet wel dat ik het zelden zo warm heb gehad als tijdens die 14 km's tunnel
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
Haha, dat klopt! Mijn vriendin vond het ook niet zo'n goed idee, die zat ook met een rooie kop naast me toen we de alpen overtrokken afgelopen zomer! Maar ja, ik had pas nieuwe cilinderbussen en zuigers die aan het inlopen waren en dus extra wrijving ondervonden dus extra heet werden... Goed idee, zo'n extra van, Da-Goof!!!Op 2003-05-21 11:26, schreef Da-Goof:
Overigens is dat idee van de verwarming open zetten ook niet zo slecht, maar ik kan je wel vertellen dat het alles behalve aangenaam is, als het toch al zo warm is. Ik weet nog dat ik vroeger als klein menneke met pappie en mammie en het zusje in een oude 25GTS met een caravan erachter naar italië op vakantie ging. In de gotthart ging dan ook altijd de verwarming open, en de handgeschakelde fan aan, want anders vond die 25 het niet fijn. En ik weet wel dat ik het zelden zo warm heb gehad als tijdens die 14 km's tunnel
Zo, ik kan de 140 weer aantikken met mijn nieuwe carburateur...
-
- Berichten: 158
- Lid geworden op: za jan 11, 2003 2:00 am
- Locatie: Tilburg
bij een F4 kun je dat klein stukje dak dat openkan erafhalen en dan raampjes open lekker windje btw volgens mijn garagist heeft een 850cc een zeer goeie cooling en zal deze niet heet lopen, 1100cc moet je zeker zijn dat uw fan niet stilvalt tijdens de reis. Beter deze gewoon altijd avtief zetten termostaat regelt de temperatuur tog zodat moter niet te koud gaat worden (ook niet teveel plankgas rijden dat stookt uw motertje ook heet)
Vorig jaar met de f6 naar France geweest. Ik zal je zeggen, de verwarming moest maar al te vaak ff aan. Poeh en dan krijg je het zweet wel op je rug hoor, als je dat nog niet had. Je bent zwaar beladen en dan lekker door de bergen heen, dan word je viertje echt wel warm hoor. Als je stopt ff lekker op het contact laten staan, voor de vent(jes). best een goed plan om er twee op te bouwen, niet eens zo'n moeilijk karweitje en het scheelt een boel narigheid.
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Ik heb deze zomer in de Zwitsers bergen ook de blower op de kachel veelvuldig gebruikt (4 man erin en een vouwwagen erachter). En mijn hartslag bereikte een recordwaarde toen vlak voor de Gotthardt tunnel de blower het niet meer deed... Ik zag mezelf al met een kokende ellende midden in die kleretunnel staan. Godzijdank ging dat goed, de tunnel is behhorlijk vlak. Bleek later te liggen aan soldeerverbinding op de schakelaar, was waarschijnlijk allang niet meer zo heet geweest. Ik ga dit weekend aan de gang met de koelwaterslangen en radiator, en dan ga ik er maar vast een tweede fan op zetten met verbinding naar een dashboard schakelaar. Hoe zeker je dit ding af ?
-
- Berichten: 158
- Lid geworden op: za jan 11, 2003 2:00 am
- Locatie: Tilburg
-
- Berichten: 158
- Lid geworden op: za jan 11, 2003 2:00 am
- Locatie: Tilburg
om ff hierop door te gaan:Op 2003-05-23 14:01, schreef rodeo4:
Kun je die tweede fan eigenlijk niet gewoon parallel schakelen met de eerste fan? Zodat ze dus beiden op de thermoschakelaar zitten.
Wat heeft een schakelaar in je dashbord aan voordelen. Je thermocantact gaat aan als je motor te warm wordt, en alleen dan heb je die extra koeling nodig. Als je hem met de hand schakeld staat ie alleen maar onnodig aan, of nog erger vergeet je hem een keer aan te zetten en wordt je motor te heet...