Het is volgens mij niet zo moeilijk om een tool te maken die je onder de auto kunt gebruiken. Hij wordt alleen nogal zwaar en je moet een cilinder hebben die horizontaal werkt (dus geen krikje)
Het afstellen met het Outil spécifique pour le réglage des barres is erg belangrijk voor de symetrie!
De staven moeten erg schoon zijn op de splines, je moet ze namelijk er met de hand een stukje in kunnen schuiven. Het is ook even zoeken naar de goede stand van de torsiestaaf. Door de verschillende splines aan de beide zijden van de torsiestaaf moet je de goed combinatie ff zoeken.
Het is volgens mij niet zo moeilijk om een tool te maken die je onder de auto kunt gebruiken
Wanneer ze vast zitten, dan zitten ze echt vast. Vorig jaar ,oktober heb ik een zwingarm en torsiestang tussen een raampers gestoken en onder druk gezet Het enige wat er gebeurde is dat de stang doorbuigde van de druk.Nu staat het geheel nog steeds onder druk omdat ik de raampers tot hiertoe niet nodig had. En dat is dan maar om één kant los te halen. Mijn conclusie is als het niet komt met de zware hamer( 2 tot 3 Kg)in een aantal slagen (niet meer dan 10 en eerder 3)kun je ofwel de torsiestaven of de rest van de achterbrug vergeten.
Marc
car syteem style JP4 FROG 1989 Clan R4 GTL. 1989 . R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984 Renault Dauphine 1958 Estafette 1974 campforts@live.be https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Vandaag Eerst aan de slag geweest met de homemade tool van Fons.
Maar zelfs met 4ton druk geen beweging in te krijgen. Time for desperate measures dus. Met de haakse slijper korte metten gemaakt van de torsie staven waarvan er een ingesleten was.
Nu wel alle delen los. Ik kan nu aan de schoonmaak en de nieuwe silentblocks plaatsen.
Vandaar op zoek naar twee extra dikke torsiestaven.
Hier kan nu een slotje op.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub