Hi JensW!
Ik heb de hele as in een stuk, het chassis, de tank, wat kleine onderdelen en de velgen laten zandstraalen bij en bedrijf waarvoor ik 300 € heb betaald.
Darnaast heb ik de as, tank, velgen en de onderdelen eerst met zinkspray (>90% zink) en dan als grondverf met BRANTHO KORRUX NITROFEST gespoten. Het chassis heb direkt met BRANTHO KORRUX NITROFEST gespoten.
Naar de grondverf ga ik BRANTHO KORRUX 3 in1 als chassisverf gebruiken. Dit word 3 keer gespoten. Ik ga geen anti roest middel zoals Fertan, Owatrol of Brunox Epoxy gebruiken, omdat ik zeker ben dat deze middel niet goed werken. Zij hebben roest nodig om te reageeren of moeten met water geneutraliseerd worden, wat het tegendeel is van dat wat ik wil en naar het zandstralen is da ook geen roest meer.
wat de "as opnaame" aangaat, so geeft het deze te koop, maar ik had ze gekocht en teruggestuurd, omdat ze niet goed is verwerkt. Daar zijn ten deele 3 plaatjes overeen gelast en de maaten kloppten niet.
Dus heb ik ze zelf gebogen uit en 2mm verzinkte plaatje.
op de afbeelding zie je linker kant de gekochte en rechter kant de zelfs gemaakte opnaame (nog niet helemal klaar):
Groetjes
Ralf
Sorry voor mij nederlands (ik ben en duitse),ik hope het is begrijpbar...