Pagina 2 van 2
Geplaatst: do mei 01, 2003 11:48 pm
door Ron
Ik heb ook Amerikanen gehad en ik weet wat je bedoelt. In een 4 kan je niet cruisen, daar kan je alleen in rijden.
Geplaatst: vr mei 02, 2003 12:06 am
door R4F6GTX Automaat
Ah, gelukkig. Wat heb je voor Amerikanen gehad?
Ik heb nu nog een Chevrolet ambulance 4x4, geweest van de USAir-Force. Wordt m'n camper. Heb ook een Jeep Scrambler CJ8 en een dikke Reo legertruck 6x6. Mijn mooiste en fijnste Amerikaan ooit gehad was een 1940 Packard Custom Super Eight One Eighty Touring Sedan. Fantastische wagen! Hoop er nog ooit weer een tegen te komen, of liever dezelfde. Heeft iemand enig idee waar ie te vinden is? hij is naar België gegaan maar is spoorloos... Als ik die weer terug kan hebben krijg degene die me daaraan helpt als tip een van mijn R4tjes naar keuze.

Geplaatst: vr mei 02, 2003 12:07 am
door R4F6GTX Automaat
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: r4f6gtx automaat op 2003-08-15 12:51 ]</font>
Geplaatst: vr mei 02, 2003 12:11 am
door Ron
Je wilt die Packard nogal graag terug...
Ik had een Chevrolet Nova Concours, niks bijzonders, maar ook een 1964 Oldsmobile Cutlass F85. Waaaaahh! De strepen staan nog bij het stoplicht om de hoek.
Knikkende knieën in dat ding. Een béést.
Geplaatst: vr mei 02, 2003 12:16 am
door R4F6GTX Automaat
Geef maar een e-mail adres, dan stuur ik je een foto van die Packard. Dan zie je gelijk waarom ik 'm terug wil. Ik had 'm gekocht van de eerste eigenaresse, met origineel 27.000 mijl gelopen!
Geplaatst: vr mei 02, 2003 10:57 am
door Ron
Die had je nog op geen voorwaarde mogen verkopen natuurlijk.
Geplaatst: za mei 03, 2003 1:05 pm
door Alain Prost
Op 2003-05-01 23:48, schreef Ron:
Ik heb ook Amerikanen gehad en ik weet wat je bedoelt. In een 4 kan je niet cruisen, daar kan je alleen in rijden.
In een 4 kan je wel cruisen!! Dat doe ik regelmatig in mijn cabrio...

Geplaatst: za mei 03, 2003 1:27 pm
door Folkert
Mee eens! In je viertje kan je alleen maar cruisen! Als ik in mn viertje op de snelweg rijdt, doe ik dat over het algemeen beduidend rustiger dan in mn 406... Op de binnenweggetjes daarentegen...
Geplaatst: ma mei 05, 2003 9:56 pm
door Ron
Nee Cruisen, niet Crossen...
Geplaatst: ma mei 05, 2003 11:06 pm
door Folkert
Oh... sorry.. Ik vond het verbruik van 1:7 al zo hoog...
Geplaatst: di mei 06, 2003 9:56 am
door R4F6GTX Automaat
1 op 7? Dat doet mijn F6 automaat ook... met groot imperiaal op z'n dak, op gas, automaat, stroomlijn van een piano, tja...
Mijn legertruck rijdt nog het goedkoopste.

Die rijdt dan wel 1 op 4, maar loopt op alles wat vloeibaar en brandbaar is en voor de afgewerkte olie die ik bij de garage ophaal krijg ik 11 cent de liter bij, dat gemengd met petroleum van 40cent de liter, samen met hele oude benzine dat ik weer op de sloop krijg en soms als ie lief is tank ik ook een keer gewone diesel... (ook tegen inkoopsprijs zonder tax) Bij de jeugdherberg krijg ik frituurvet/olie, maar dat moet ik zo vaak zeven (door nylonkousen) om het zuiver te krijgen, dus daar rij ik niet meer zo vaak op. Gaat wel, en ruikt nog lekker ook, maar iedere belg die achter me zit krijgt spontaan honger. Mijn legergroene F6 krijg ik niet zuiniger dan 1 op 11, bijna 12, maar da's ook op gas, dus gaat wel. Hoe is het gemiddeld gebruik van een F4?
Geplaatst: di mei 06, 2003 10:21 am
door Ron
Zo'n multi-fuel truck, gaat dat principe ook op bij gewone diesels? Of is dat een wezenlijk ander systeem?
Geplaatst: di mei 06, 2003 11:10 am
door cees en jantine
een diesel kan je op erg veel brandstoffen laten lopen. als e temperatuur maar hoog genoeg wordt om het mengsel te laten ontbranden. zonnebloem olie of iets dergelijks schijnt ook goed te werken, wel met een extra toevoeging dan.
in de scheepvaart lopen de motoren op iets wat nog het beste benoemd kan worden als vloeibaar asfalt, moet tot 120 graden verwarmd worden om vloeibaar ingespoten te worden en ±60°C worden bewaard anders krijg je het nooit meer uit je tank.
dus diesels zijn eigenlijk niet zo kieskeurig, het mag alleen officieel niet geloof ik.
groeten
cees
Geplaatst: di mei 06, 2003 1:01 pm
door Folkert
Voor gebruik op de openbare weg dien je accijns te betalen over de brandstof, want de brandstof zelf kost ook vrijwel niets...
Geplaatst: wo mei 07, 2003 9:08 am
door Ron
Als ik ooit een oude diesel heb ga ik eens experimenteren.