Ik dacht begerepen te hebben dat de chassis standaard gegalvaniseerd werden. Cataforese is een manier om elektrostatisch lak aan te brengen. Misschien is het hier dubbel gedaan. Eerst elektrisch verzinken en vervolgens elektrisch lakken?
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Melun Retro heeft me bericht dat zelf ophalen in Belgie niet mogelijk is.
Ik ga daarom binnenkort het chassis ophalen in Melun, Frankrijk, even ten zuiden van Parijs. Zijn er nog anderen geinteresseerd in transport van hun chassis?
Okido schreef:Ik dacht begerepen te hebben dat de chassis standaard gegalvaniseerd werden. Cataforese is een manier om elektrostatisch lak aan te brengen. Misschien is het hier dubbel gedaan. Eerst elektrisch verzinken en vervolgens elektrisch lakken?
Het zal wel zo zijn dat het chassis opgebouwd wordt uit plaatdelen die vervaardigd zijn uit gegalvaniseerde plaat. Dit houdt in dat de zinklaag beschadigd is daar waar de delen geknipt, gestansd, gebogen of gelast zijn. Het chassis is dan redelijk beschermd tegen roest. Door het chassis na het samenstellen nog te voorzien van een cataforese laklaag ben je alweer wat beter beschermd. Daarnaast is de cataforeselak een prima ondergrond voor een volgende laklaag.
Het beste zou zijn om het chassis na samenstellen elektrolitisch te galvaniseren, maar dit zal te kostbaar zijn.
Blauwe Renault 4 Gendamerie- 112C - December 1988 sinds 29NOV2010 Rode Citroen Grand Picasso - Augustus 2010 - sinds Juni 2013
@Jerome: Ik snap wat je bedoeld. Dat lijkt inderdaad waarschijnlijk.
@Folkert: Nu je het chassis helemaal uit elkaar hebt gehaald zou je ook creatief kunnen worden. Bijvoorbeeld meer beenruimte of iets langere of bredere wielbasis bijvoorbeeld.
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
@Folkert: Nu je het chassis helemaal uit elkaar hebt gehaald zou je ook creatief kunnen worden. Bijvoorbeeld meer beenruimte of iets langere of bredere wielbasis bijvoorbeeld.
Daar heb ik ander speelgoed voor. Dit wordt gewoon een viertje. Misschien/waarschijnlijk iets aan het motortje schroeven voor de zuinigheid en wat extra prik, maar het wordt vooral gewon een viertje (maar dan zonder roest. Lol)
Grt. Folkert