Pagina 2 van 3
Geplaatst: za mar 22, 2003 7:45 pm
door Esther-VL
volgens mij komt dat water via de stuurstand naar binnen. Ik heb laatst de auto met een tuinslang afgespoeld, en via daar kwam water binnen. Het is ook een redelijk groot gatm dat van die stuurstang. Het heeft ook te maken met dat gootje dat daar zo boven loopt en het water moet afvoeren. Volgens mij werkt dat niet helemaal juist. Het kan natuurlijk ook nog via een ander gat in die buurt komen. Feit is, dat er water naar binnenkomt en dat de bodemplaat dus bijgevolg wegroest.
Geplaatst: za mar 22, 2003 9:03 pm
door Ron
Dat "roesten van binnenuit" is bij de 4 een dubbelzinnig begrip.
Geplaatst: zo mar 23, 2003 12:06 pm
door Esther-VL
je bedoelt dat een renault sowieso wegroest?
Geplaatst: zo mar 23, 2003 6:10 pm
door Folkert
Volgens mij gaan er maar weinig viertjes naar de sloop omdat de techniek het heeft begeven of dattie plat gereden is... Te veel roest is daarvoor beduidend vaker de aanleiding...
Geplaatst: zo mar 23, 2003 10:29 pm
door Esther-VL
we zouden een soort VN-fonds moeten oprichten ter bescherming van de R4. Houdt de R4 op de weg, of iets dergelijks.
Zaterdag gaat het gebeuren, dan lassen we de nieuwe bodemplaat erin. Heeft er nog iemand tips om de auto zo praktisch mogelijkt te plaatsen, opdat je erbij kunt om te lassen. Op z'n kant, met een paar krikken, houten balken, etc?
Geplaatst: zo mar 23, 2003 10:42 pm
door Folkert
Geplaatst: zo mar 30, 2003 12:32 am
door Esther-VL
Vandaag zijn we begonnen met het lassen van de slechte bodem. Eerst het slechte deel eruit, en dan en nieuw deel erin gelast. Het plaatwerk is nu langs de binnenkant gelast.
Wat bij het uitslijpen van het slechte deel naar voor kwam, was dat er door de vorige eigenaar 'geknoeid' was met de balk, links naast de pedalen, juist dat deel wat verscholen ligt achter de schuine deel onder de pedalen.Daar zat een slecht stuk, wat weg geslepen is. We hebben daar nu een plaat voor gezet.
Ik vraag me nu af, of de wagen op deze manier door de apk geraakt, als een balk enigszins aangetast is?
Geplaatst: zo mar 30, 2003 9:42 am
door Folkert
Het betreffende stukje balk werkt in principe wel constructief mee, dus het is beduidend mooier als dat degelijk in elkaar zit. Daarentegen is het wel zo dat de keurmeester niet je halve auto mag openslijpen om te kijken of dat verstopte stukje balk nog wel heel is... Wattie niet ziet, dat weettie niet, dus dat deert niet voor de apk.
Geplaatst: zo mar 30, 2003 10:27 am
door Esther-VL
Zoiets had ik zelf ook in gedachten, maar je kunt wel zien dat er een stukje plaat opgelast is.
En dan nog de veiligheid, in hoeverre is de wagen nu kwetsbaar, met dat mindere stuk balk. Zal de auto in tweeen knikken op een onverwacht moment? De balk is alleen slecht aan de binnenkant, dus een deel van de vier zijden is een sslecht en vervangen, maar niet heel erg constructief vervangen. Eerder camouflerend
Geplaatst: zo mar 30, 2003 1:13 pm
door Ron
De wegenwacht last niet.
Geplaatst: zo mar 30, 2003 10:54 pm
door Folkert
lol
Geplaatst: zo mar 30, 2003 11:22 pm
door Esther-VL
wegenwacht heb je hier niet (zeeuws vlaanderen) dus dan zijn de problemen nog groter, zoniet catastrofaler.
Paarden zijn er wel, dus dat kan nog een uitkomst bieden: de R4 laten trekken door 2 of 4 trekpaarden

Geplaatst: zo mar 30, 2003 11:26 pm
door Folkert
Daar hebbie dan ook niet veel aan als je auto is doorgezakt... Ik zou me daarentegen er niet zo druk om maken, maar het is vooral mooier om het netjes te fixen... (dan ben je er zelf zo lekker zeker van dat er op dat punt nix mis gaat...)
Geplaatst: zo mar 30, 2003 11:31 pm
door Esther-VL
dat met die paarden was ook geen serieuze optie! (alhoewel...?)
Maar de auto is nog niet doorgezakt. Mijn uiteidelijke vraag was/is, óf er (grote) kans is, dat de auto knikt. Ik geloof het nooit, want het(de aangetaste balk links naast de pedalen) was voordien ook al en het leek erop dat het al een lange tijd zo was.
Geplaatst: ma mar 31, 2003 9:53 pm
door Folkert
Ik denk ook niet serieus dat het kapot gaat. Tenzij je gaat terreinrijden met hem en er veel torsiekrachten op het chassis komen...