1e rotte stuk is eruit en grondig aangepakt zoals te zien is.
1e laag weggehaald, onderliggende laag zichtbaar en behandeld.
Nieuw stuk erop.
en de andere kant, die aanmerkelijk beter is, maar toch rot.
en de afwerking aan beide zijdes.
Voetenbakken. Deze zijn nu in de zinkspray gezet. Tevens motorolie en bakolie verversen en toen kon ik 'r weer ophalen.
Roberto, je bent een topper! bedankt voor je professionaliteit! Zo houden we de Renaultjes levend en de hobby betaalbaar!!
Renaultje staat inmiddels weer thuis. Nu is het tijd om alle goodies erop te zetten.
Vandaag was het formidabel weer en eerst de auto maar eens gewassen. Al het stof van de restauratie eraf wassen.
Ik moet als het wat warmer is maar eens goed de auto polijsten en in de was zetten. Er zit veel uitgewaaierde verf op diverse plekken wat stroef aan voelt als je er met de hand overheen wrijft. Wellicht van de 2007 klus als overblijfsel.....
Allereerst begonnen om de kofferbak mat erin te leggen van der Fransoze. Achterbank omhoog en alles netjes op zijn plek leggen. Past perfect en helpt weer iets om het gedreun en interieur herrie tegen te gaan.
Daarna de zogenaamde bakkersknecht vervangen met een wat meer fris exemplaar waar de spanveer het nog goed van doet. Nog een hele toer om uit te zoeken hoe je de veer op spanning brengt en weer terug bevestigd. Teven mijn hand kunnen leggen op een origineel (NOS) afdek plaatje voor de spanveer. Erg gaaf. Bedankt Harry!
Daarna het kapje voor de kentekenplaat verlichting er maar eens even afgehaald. De kleur was grijs, terwijl deze altijd zwart zijn. Nadere bestudering leert dat dit gewoon sterk verkleurd zwart plastic is geweest. Plastic primer erop, semi-gloss zwarte spuitlak en weer als nieuw. Tevens de grijs gelakte kofferbak handgreep gedemonteerd en een mooi nieuw chroom exemplaar erop gezet. Enige nadeel is wel dat ik hier nu een aparte sleutel voor nodig heb. Deze zomer maar eens kijken of ik het slot kan overzetten in de handgreep.
Wat jaren zestig vakantiestickers bestelt, die ipv een plakzijde een waterstatische lading hebben en eenvoudig opgeplakt en weggehaald kunnen worden. Leuke detail, zeker omdat ik op al die plekken echt geweest ben.
Daarna even een stukje genieten in het middagzonnetje en zoals je wel ziet heb ik ook de binnenspiegel weer op het dashboard gezet, heel apart, en zeker even wennen. had niet eens de moeite genomen om mijn handen te wassen, gewoon karren met die hap!
Volgende keer is het motortje aan de beurt, deze loopt iets te rijk.
Wellicht dan ook gelijk de koplampen vervangen.
Ook nog even de hoedenplank gepast, ik heb al drie originele dragers gevonden tot dusver en een vierde (kopie) is in de maak.
Ik zie nu wel dat de rubberen bumperstops er snel op moeten, staat beetje bloot zo.
de F sticker heb ik er op, als hommage aan Frankrijk, ja, zelfs op een originele NLe wagen :}. Deed men vroeger wel vaker, een tweede land sticker achterop.
Gisteren een tweede interieur opgehaald, de voorbank is net wat mooier en minder doorgezakt. Wel zit er een klein scheurtje in de naad op de bestuurdersplek, moet ik nog even bekijken hoe ik dit ga fixen. De welbekende Dr. Vinyl kon mij niet helpen en was erg kort en onduidelijk in hun antwoord. Had hen gevraagd of dit te maken was, zo ja, wat dit ging kosten. Krijg je een antwoord terug dat je dit ook zelf kan fiksen, echter het is geen definitieve oplossing...tsja...dat weet ik ook wel als ik het zelf doe....beetje jammer, had er meer van verwacht Mijn vraagstelling was duidelijk, compleet met foto e.d.
Ook vanmiddag gelijk de kleur van de auto laten scannen en een spuitbus en een potje lak besteld. Men kon de kleur bij 98-99% correct benaderen. Handig voor steenslag, kleine roestplekjes etc. Het was iig niet de originele kleur van het interieur, 322.