Nieuwe regeling MRB
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- dick holtrop
- Contacteer:
Re: Nieuwe regeling MRB
wat ik bedoel is worden auto's die nog geen 25 jaar zijn, maar dat wel worden ook deels belasting vrij?
groet dick
groet dick
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
niet omdat het moet maar omdat het kan
88-er enkel als deze van de 1e maand is. anders vol tarief.
ik heb een Marbella van februari 88 en gewoon vol tarief.
ik heb een Marbella van februari 88 en gewoon vol tarief.
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Honda Helix CN250 1986
- harbourseal
- Contacteer:
Ik heb de beschikking nog steeds niet binnen.
Zijn er nog anderen die geen bericht hebben?
Zijn er nog anderen die geen bericht hebben?
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
-
- Contacteer:
Beschikking hier binnen.
Rekening volgt nog tzt...
Rekening volgt nog tzt...
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Ik heb de brief van de belastingdienst ook binnen.
Toch raar dat je voor een belastingvrije auto weer belasting moet gaan betalen.

Wat was die slogan ook al weer???
Belastingdienst makkelijk kunnen we je flink naaien duurder zullen we het maken.
Toch raar dat je voor een belastingvrije auto weer belasting moet gaan betalen.

Wat was die slogan ook al weer???
Belastingdienst makkelijk kunnen we je flink naaien duurder zullen we het maken.
Volgens mij moest de regeling eerst in de staatscourant gepubliceerd worden; als de beschikking binnen is ga je uiteraard bezwaar aantekenen, met bijbehorend uitstel van betaling. Tegen de tijd dat de definitieve uitspraak van de belastingdienst (of de rechter, ligt eraan hoe enthousiast je ermee omgaat) er is, is de eerste januari/februari periode alweer voorbij en hoeft de auto dus niet van de weg af.
En voor de volgende winterperiode heb je een of ander wintervehikel in de stalling staan, die dan voor twee maanden toegelaten wordt voor de normale wegenbelasting.
Rudolf
PS: zouden de kosten van die massale bezwaarschriften in mindering worden gebracht op de verwachte 150 miljoen opbrengst? Zo ja, dan kon de opbrengst wel eens negatief gaan worden.
En voor de volgende winterperiode heb je een of ander wintervehikel in de stalling staan, die dan voor twee maanden toegelaten wordt voor de normale wegenbelasting.
Rudolf
PS: zouden de kosten van die massale bezwaarschriften in mindering worden gebracht op de verwachte 150 miljoen opbrengst? Zo ja, dan kon de opbrengst wel eens negatief gaan worden.
Ik zie toch steeds minder vaak van deze Duits geimporteerde ezels , ook vaak bereden door geimporteerde Nederlanders,.... althans bij mij in de buurt.......

Nu is opeens de kleine Deawoo Matiz DE pakezel geworden... tssss

Nu is opeens de kleine Deawoo Matiz DE pakezel geworden... tssss
88-er enkel als deze in januari 26 jaar en ouder is.
Ik heb een Marbella uit 1988 die deze maand 26 word, maar helaas.....
Ik heb een Marbella uit 1988 die deze maand 26 word, maar helaas.....
Honda Helix CN250 1986
Honda Helix CN250 1986
- dick holtrop
- Contacteer:
betaal je nu 120 per jaar? of een kwart van het hele jaar?
wie oh wie weet het?
groet dick
wie oh wie weet het?
groet dick
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
Ik vermoed, maar daar heb ikzelf nog geen bewijs van gezien, een kwart van het jaarbedrag, met een maximum van 120 Euro voor het te betalen bedrag.
Voor 4tjes is dat maximum niet erg van toepassing...
Rudolf
Voor 4tjes is dat maximum niet erg van toepassing...
Rudolf
- dick holtrop
- Contacteer:
20 keer gebeld met belasting dienst helaas geen contact gekregen.
Het tijdvak waarover u motorrijtuigenbelasting betaalt bij de overgangsregeling is een kalenderjaar. U betaalt een kwart van de motorrijtuigenbelasting die u normaal per kalenderjaar betaalt, maar maximaal € 120. U moet dit bedrag betalen voordat het tijdvak begint. Het tarief op 31 december van het voorafgaande kalenderjaar is bepalend.
47 euro per jaar toch?
Het tijdvak waarover u motorrijtuigenbelasting betaalt bij de overgangsregeling is een kalenderjaar. U betaalt een kwart van de motorrijtuigenbelasting die u normaal per kalenderjaar betaalt, maar maximaal € 120. U moet dit bedrag betalen voordat het tijdvak begint. Het tarief op 31 december van het voorafgaande kalenderjaar is bepalend.
47 euro per jaar toch?
...en de eerste aanslag zou rond april komen volgens Vrijstelling Oldtimer. Daar moesten we sowieso bezwaar tegen aantekenen (invulformulier dan beschikbaar bij VO).
Dan ontstaat nog de vraag of dit dan de bijdrage van 2014 of die van 2015 is, met een bijbehorende betalingstermijn. Een mooi vraagje voor de belastingtelefoon (zodat ze overwerkt raken(?))
Rudolf
Dan ontstaat nog de vraag of dit dan de bijdrage van 2014 of die van 2015 is, met een bijbehorende betalingstermijn. Een mooi vraagje voor de belastingtelefoon (zodat ze overwerkt raken(?))
Rudolf
peanuts iig.
Honda Helix CN250 1986
Honda Helix CN250 1986
- Hanz
- Contacteer:
Wat zou je nou bezwaar maken tegen zo'n symbolisch bedrag? Ik beschouw het als mijn bijdrage aan het zoveel mogelijk van de weg houden van al die lelijke jaren 80 bakken. Daar werk ik graag aan mee.
Als je bezwaar aantekent en Vrijstelling Oldtimer wint de aangespannen rechtszaak kon je wel eens het geld weer terugkrijgen. Het is peanuts, ok, maar voor diezelfde peanuts kun je best wat slijtagedelen aan een 4tje vervangen...
De manier waarop de regeling ingevoerd wordt is trouwens hopeloos prutswerk: het ging alleen maar om het geld, en er is niet volgens eerdere afspraken eerst geëvalueerd wat de laatste wijziging voor een effekten had. En dan ook nog eens met terugwerkende kracht ingevoerd!
Rudolf
De manier waarop de regeling ingevoerd wordt is trouwens hopeloos prutswerk: het ging alleen maar om het geld, en er is niet volgens eerdere afspraken eerst geëvalueerd wat de laatste wijziging voor een effekten had. En dan ook nog eens met terugwerkende kracht ingevoerd!
Rudolf