Pagina 2 van 3

Geplaatst: vr mar 14, 2003 1:06 pm
door twan
Wat kost zo,n lager?
Te krijgen bij het club magazijn?

Groet,
twan.
-morgen eindelijk weekend, dan kan ik kijken wat er nou aan de hand is.

Geplaatst: za mar 15, 2003 12:17 pm
door Ron
Ik vermoed van niet, maar ben wel benieuwd.

Geplaatst: za mar 15, 2003 7:56 pm
door twan
OK vandaag kon ik eindelijk kijken water er aan de hand was.
Wat ik vond was een deels ingesleten leiding. Deze dunne leiding dient volgens mij voor de onluchting van de benzinetank.
Dus hopelijk valt het mee en hoef ik niet op zoek naar nieuwe lagers.
Morgen maar wat mensen uitnodigen zodat de auto belast wordt om 'm te testen.
Bedankt voor de reakties!
Groet,
twan.

Geplaatst: za mar 15, 2003 8:20 pm
door Folkert
Net jammer dat iedereen dan denkt dat het iets heel duurs is, terwijl de praktijk uitwijst dat het iets heel eenvoudigs is...

Geplaatst: za mar 15, 2003 8:43 pm
door Ron
Ik zei, check de kabels en de snoeren, heb ik toch nog een beetje gelijk.

Check even of die leiding door de middelpunt-vliedende-kracht tegen je wiel gekomen is of dat je wiel door bepaalde, dure, oorzaken tegen je leidinkje gekomen is.
Andere oorzaak, zelfde gevolgen.

Geplaatst: zo mar 16, 2003 12:10 am
door Folkert
Het klinkt meer als: Meer inveren zorgt ervoor dat het wiel te dicht bij het slangetje is gekomen...

Geplaatst: zo mar 16, 2003 12:12 pm
door twan
Het slangetje (vrij hard kunststof) zit een behoorlijk eind van het wiel. Maar bij een scherpe bocht met belasting zal de vering waarschijnlijk toch genoeg vervormen.
Heb het leidinkje zover mogelijk naar binnen getrokken en getaped. Nu afwachten...tot ik weer een keer een volle auto heb.

grtn,
twan
-zolang het gaat gaat het.

Geplaatst: zo mar 16, 2003 9:46 pm
door Ron
Bocht naar rechts = RA-wiel veert uit. Niet in.
Althans, vandaag bij de mijne nog wel.

Geplaatst: ma mar 17, 2003 12:11 am
door Folkert
U let beter op dan ik...

Geplaatst: ma mar 17, 2003 12:27 am
door Ron
Vaker andersom.

Geplaatst: ma mar 17, 2003 9:44 pm
door Gast
Check voordat je aan de lagers begint de bandenmaat! Zijn ze allebei even hoog en breed?

Geplaatst: ma mar 17, 2003 10:42 pm
door Ron
Buiten dat er niet aan de lagers geknoeid gaat worden van de auto van mijnheer Twan : je bedoelt met die verschillende bandenmaat dat dan die lagers daardoor versleten zouden kunnen zijn?
Dat de auto scheef staat zeg maar?
Kan dat met onafhankelijke wielophanging?
Nee toch?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron op 2003-03-17 21:43 ]</font>

Geplaatst: di mar 18, 2003 1:04 am
door Folkert
Mag ik een ieder duidelijk adviseren om op een as links en rechts dezelfde bandjes te monteren...

Geplaatst: di mar 18, 2003 1:03 pm
door holder
Ga je gang!

Geplaatst: di mar 18, 2003 1:14 pm
door twan
Zoals hierboven al verbeterd is, had ik er last van met een bocht naar links en niet bij een bocht naar rechts zoals ik eerder schreef.
Ik schrijf 'had' want ik heb er nu dus geen last meer van.
Nogmaals bedankt voor alle tips!

twan.