Pagina 2 van 2
Re: Koppakking vervangen?
Geplaatst: vr sep 20, 2013 10:46 pm
door davidpronk
Kennelijk zijn de grotere gaten in de koppakking geen probleem. Navraag wijst uit dat er geen aparte pakkingen voor de 956cc bestaan.
De boel zit inmiddels weer netjes in elkaar en hopelijk is het sludge probleem hiermee verholpen.
Re: Koppakking vervangen?
Geplaatst: vr sep 20, 2013 11:03 pm
door davidpronk
Op de onderkant van de kop trof ik het getal 1.1 aan. Slaat dit op de cilinderinhoud?

Re: Koppakking vervangen?
Geplaatst: di sep 24, 2013 12:20 pm
door Bertje
Zou wel eens kunnen. Als het verschil in cc wordt veroorzaakt door andere cilinderbussen is carter wellicht een standaard 1.1l carter. Maar goed, inmiddels weet je dus dat de binnendiameter van cilinderbussen kleiner is dan bij een 1.1, dus je hebt wel degelijk een 956 cc motor.
Re: Koppakking vervangen?
Geplaatst: wo sep 25, 2013 11:55 am
door dick holtrop
1/4 Pie x d2 x slag x4
0,7854 x 65 x65 x 72 x4 = 956
Ik meende dat de koppen allemaal hetzelfde zijn zowel TL als GTL
een F6 heeft een grotere ruimte in de cilinderkop. (lagere compressie)
groet dick
Re: Koppakking vervangen?
Geplaatst: wo sep 25, 2013 12:50 pm
door jeffr4
956cc is zelfde cyl.blok 1100 cc R6, tuned op en redesigned pistons :

Re: Koppakking vervangen?
Geplaatst: wo sep 25, 2013 7:14 pm
door RVIER
heren,
het 688 blok is een reeks van motoren. Onderblok en kop zijn identiek, ze variƫren de cilinderinhoud met verschillende boringen (De buitenmaten van de cilinderbussen blijven dus gelijk).
Om de compressieverhoudingen te variƫren (bij een gelijke cilinderkop en slag) gebruiken ze dus zuigers met een kop.
vr gr Fons