ik ben niet zo bekend met stroom en dergelijke dus nog een keer voor de duidelijkheid dikke kabbel van accu min naar schroefdraad startmotor en dunne naar dat kleine dingetje, is er ook nog aarde nodig?
Ik ken de boel niet, maar ik zou twee kabels zetten op de twee dikste aansluitingen die je ziet. Daarna andersom.
Als je twee kabels gebruikt, en je maakt daarmee een lus van
accu-(kabel)-object-(kabel)-accu, dan is er al "aarde".
Die aarde is de kabel die teruggaat van je object naar de min van de accu.
Stroom gaat pas stromen als de cirkel rond is.
Wees wel voorzichtig met kabels en accu's wanneer je, zoals je zegt, geen idee hebt van wat je aan het doen bent. Het beste voor je veiligheid is het even vragen aan iemand in de buurt die het uitlegt en voordoet.
Het is geen Lego waar je mee aan het spelen bent.
Ik zou voorzichtig zijn als je niet precies weet wat je doet. Die 12volt is ongevaarlijk, maar een accu kan heel veel stroom leveren(, omdat die de startmotor moet kunnen laten draaien...)
mannen bedankt voor al jullie hulp hij heeft zowaar wat wentelingen gemaakt vandaag, toch iets met viezigheid en dergelijke, rest mij wat dit onderwerp betreft nog een vraag die dikke kabel, zit volgens mij bij mijn beide viertjes op rood oftewel plus. of heb ik gewoon iets teveel gedronken
De enige dikke kabel die aan je startmotor zit is de plus-kabel die dus naar de plus van je accu gaat. Dat dunne draadje aan de solonoid (bedieningsmechanisme) gaat naar je kontaktslot. De massa gaat via het blok en/of de bak naar die dikke kabel die aan je massa op de accu zit.
precies, oke thanks, ik zie trouwens nu pas dat jij uit hoevelaken komt is ook dicht bij als me auto weer rjidt kom ik mits je dat gezellig vindt een keertje op de koffie, wil die auto van jou wel eens wat nader inspecteren.
ik zou graag naar een meeting komen maar het is vaak op zaterdag en als student moet ik dan werken om de kosten van mijn r4 te kunnen betalen, maar het gaat nog wel een keer lukken hoor binnekort