Pagina 2 van 3
Re: Carburateurvraagje
Geplaatst: wo jan 30, 2013 12:14 pm
door RVIER
@tweety (en Paul)
de accelaratiepomp en de opvoerpomp zijn dus twee verschillende dingen.
De opvoerpomp zuigt de benzine uit de tank en duwt die in de vlotterkamer totdat de vlotter het toevoergaatje dichtduwt (zit inderdaad op het blok)
De acceleratiepomp werkt alleen bij zoals de naam het al zegt: het accelereren, dus als je optrekt en het gaspedaal diep intrapt. De accelaratiepomp spuit dan extra brandstof in de keel van de carb en verrijkt daar het mengsel zodat je meer vermogen hebt en de moter beter oppakt.(is onderdeel van de carb)
Voeger was het gebruik van die extra inrchting heel normaal maar het de enegiecrisis wilde men zuiniger gaan rijden en daarom heeft de GTL met de 1100 motor een carb zonder acceleratiepomp (zenith 28), Daarom trekt die ook zo suf op.
vr gr Fons
Re: Carburateurvraagje
Geplaatst: do jan 31, 2013 12:36 pm
door Tweety
is duidelijk ! fijn dat dit kleine idoomverwarrinkje ook uit de wereld is...

Re: Carburateurvraagje
Geplaatst: ma mei 13, 2013 4:53 pm
door Rutger-peer
Tweety schreef:schokken komt door onvoldoende vervroeging... ontsteking een ietsje vroeger zetten.... originele pinnen voor de motorkapscharnieren zijn nieuw bij renault voor niet zo veel te krijgen...
Die dingen heten "spanbussen" of "holspie-en"... zijn verkrijgbaar bij elke zichzelf respecterende ijzerhandel, kosten geen drol. Je moet de 6 mm dikke versie hebben als ik me niet vergis. Ze worden gewoonlijk in 6 cm (dacht ik) lengte geleverd dus je moet er wat af zagen.
Re: Carburateurvraagje
Geplaatst: ma mei 13, 2013 7:05 pm
door renault4f4
@ paul,
Heb je het schokken bij 50 km/h in z'n vier nu opgelost en zo ja wat is het probleem geweest??
Re: Carburateurvraagje
Geplaatst: ma mei 13, 2013 10:32 pm
door deutz
Rutger, zagen zal niet gaan! is gehard staal, wordt dus afslijpen!!
gr.Jan.
Re: Carburateurvraagje
Geplaatst: di mei 14, 2013 12:38 am
door R4F6GTX Automaat
renault4f4 schreef:@ paul,
Heb je het schokken bij 50 km/h in z'n vier nu opgelost en zo ja wat is het probleem geweest??
Nee, doet het nog steeds, iets minder na vervanging van de bobine maar het is nog niet opgelost...
Re: Carburateurvraagje
Geplaatst: di mei 14, 2013 1:25 am
door Rutger-peer
deutz schreef:Rutger, zagen zal niet gaan! is gehard staal, wordt dus afslijpen!!
gr.Jan.
Dacht dat ik ze toch heb afgezaagd met een ijzerzaag, maar wellicht ook wel met en slijper

. Feit blijft dat je 'm wel doormidden krijgt links- of rechtsom

.
Re: Carburateurvraagje
Geplaatst: di mei 14, 2013 2:21 pm
door Rudi
R4F6GTX Automaat schreef:renault4f4 schreef:@ paul,
Heb je het schokken bij 50 km/h in z'n vier nu opgelost en zo ja wat is het probleem geweest??
Nee, doet het nog steeds, iets minder na vervanging van de bobine maar het is nog niet opgelost...
Je zou toch bijna gaan denken dat de uitlaat lekt of een restrictie in een slangetje niet goed zit.
Als je met 50 in zijn 4 rijdt, wat ik ook graag doe, dan rijdt de wagen in een laag toerental.
Als je dan plots veel gas geeft, sputtert hij dan tegen, of komt ie dan langzaam op gang?
Re: Carburateurvraagje
Geplaatst: wo mei 15, 2013 11:12 am
door R4F6GTX Automaat
O wacht, ik ben in de war met de andere R4; de F6 blijft schokken, de GTL doet het prima. Bij 45 in z'n 4, gaat goed. Ruimere sproeier erin (1mm) en watermist injectie erbij en het loopt prima, zelfs lekker zuinig met 1 op 21,6 bij heel rustig rijden en 1 op 17,5 bij lekker pittig scheuren... Gebruikt ongeveer een halve liter water op een tank benzine. Ik wil nu streven naar andersom.....
Als je wilt accelereren in de 4 als je 50 rijdt heeft er niet veel mee te maken want daarvoor heeft een R4 gewoon te weinig koppel om dat te kunnen. Gewoon terug naar 3 (of 2) en het gaat prima.
Re: Carburateurvraagje
Geplaatst: do mei 16, 2013 12:34 am
door Rutger-peer
Toevallig hortte en stootte die van mij ook wat. Na inspectie bleek de voet van de carburateur (weer) krom te zijn. Heb mijn andere carburateur (overigens met acceleratiepomp) er op gezet (vantevoren goed gevlakt) en voilá, loopt als een zonnetje. Ik zou zeggen: kijk eens hoe krom die van jouw carb. staat, als ie krom staat zuigt ie daar valse lucht aan met matig lopen als gevolg. Vlakken kun je gemakkelijk doen met een glasplaat waar je waterproof schuurpapier (met water) op legt, dan achtjes draaien met de carb. tot ie vlak is (Paul, dat weet jij vast wel, maar ook voor de mensen die dit topic ooit terug lezen, wellicht zinvol

).
Re: Carburateurvraagje
Geplaatst: do mei 16, 2013 7:56 am
door R4F6GTX Automaat
Zeker zinvol !

Re: Carburateurvraagje
Geplaatst: do mei 16, 2013 9:09 am
door Rudi
Watermist injectie, vertel...
Hoe ziet er dat uit, met een spray dop en pompje in de auto...
Foto misschien...
Re: Carburateurvraagje
Geplaatst: do mei 16, 2013 3:17 pm
door Bertje
Ben ik ook wel benieuwd naar, heb wel vaker gehoord van zo'n waternevel en dat het je verbruik zou drukken, maar dacht altijd dat het een sprookje was. Wat is het verschil met door de mist rijden, want daar wordt je auto toch ook niet zuiniger van?
Re: Carburateurvraagje
Geplaatst: do mei 16, 2013 4:10 pm
door Rudi
Als het mist, dan zit er veel zuurstof in de lucht en is de luchtvochtigheid ook beter, hierdoor kan een auto beter presteren en ook zuiniger rijden.
Maar waar plaats je zo'n injector en hoe maak je die zelf?
Re: Carburateurvraagje
Geplaatst: do mei 16, 2013 9:41 pm
door R4F6GTX Automaat
Zoek zelf maar, Youtube staat er vol mee