Pagina 2 van 3
Re: regeeraccoord
Geplaatst: ma nov 05, 2012 12:53 am
door deutz
Klopt mensen, is een gedachte van mij! is misschien wel een oplossing?
Eenmalige aanschaf van die milieu prefentie artikelen moet je er dan wel voor over hebben!
Daarna tax free!!
gr.Jan.
Re: regeeraccoord
Geplaatst: ma nov 05, 2012 11:30 pm
door Rutger-peer
Dat zou een echte oplossing zijn om het milieu tegemoet te komen, maar zoals zo vaak spant de overheid in alle schijnheiligheid het milieu voor de kar van de staatskas. Dus ook hier.
Re: regeeraccoord
Geplaatst: ma nov 05, 2012 11:47 pm
door plakjes
Ze moeten gewoon geleidelijk de leeftijd laten stijgen.
Dus nu naar 30 (zoals afgesproken)en daarna verder kijken.
En mischien diesels van na 1980 gewoon belasting laten betalen.
En dan dat weer langzaam laten oplopen als de kans dat ze dagelijks gebruikt worden weer kleiner wordt.
Beter zou zijn alleen dagelijks gebruikte oldtimers te belasten maar ik denk dat dat moeilijk uitvoerbaar zal zijn.
Re: regeeraccoord
Geplaatst: di nov 06, 2012 1:03 am
door deutz
Je zou ook een auto voor dagelijks gebruik moeten eisen dus een tweede auto, dan worden de
import diesels wel minder!!
gr.Jan.
Re: regeeraccoord
Geplaatst: di nov 06, 2012 2:44 pm
door plakjes
Dan zetten ze gewoon het boodschappenwagentje van de vrouw op hun naam.
Moeten ze wel een vrouw hebben natuurlijk

Re: regeeraccoord
Geplaatst: wo nov 07, 2012 9:02 pm
door Rudi
Ik heb de petitie getekend, al ben ik het niet helemaal met de KNAC eens om de vrijstelling voor klassiekers vanaf 30 jaar te vrijwaren.
Mijn Renault 4 was al een klassieker toen ie net ter wereld kwam, sommige modellen uit de auto historie zullen nooit die status behalen, maar waarom dat het nu van 25 naar 30 jaar moet is mij een raadsel.
Re: regeeraccoord
Geplaatst: wo nov 07, 2012 9:49 pm
door R4F6GTX Automaat
Rudi schreef:...waarom dat het nu van 25 naar 30 jaar moet is mij een raadsel.
Zoals gezegd staat de NL wet wat Oldtimers betreft onder de Europese norm. In o.a. Duitsland is het 30+ jaar, Luxmbrg ook, meerdere Eu landen allemaal 30+, België is zoals altijd een geval apart en wat onduidelijk maar daar zit 't um dus ...
Re: regeeraccoord
Geplaatst: wo nov 07, 2012 10:13 pm
door jeffr4
Al meer dan 60.000 oldtimerliefhebbers hebben de petitie inmiddels ondertekend.
Nog tot morgenavond de kans om te tekenen, voor wie het nog wil.
http://www.knac.nl/2012/11/07/ruim-60-0 ... r-petitie/
Heb ik ook net gedaan naar aanleiding van email van Harry Velthuis.

Re: regeeraccoord
Geplaatst: vr nov 09, 2012 10:50 am
door R4F6GTX Automaat
Re: regeeraccoord
Geplaatst: vr nov 09, 2012 6:23 pm
door harbourseal
Ja erg leuk leesvoer.
Helssa denk ik niet dat de mannen van onze regering hier voor gaan en de aankomende regelgeving daarop aanpassen.
Re: regeeraccoord
Geplaatst: za nov 10, 2012 9:46 pm
door jeffr4
Re: regeeraccoord
Geplaatst: za nov 10, 2012 11:35 pm
door Jerome
30 of 60 dagen kaart
Dan toch maar 14,- Euro per maand betalen....
Maar voor liefhebbers van zwaarder rollend erfgoed is dat wat anders.
Re: regeeraccoord
Geplaatst: zo nov 11, 2012 2:19 am
door deutz
Ik heb nog zo,n zwaar rollend erfgoed.........6 ton!!!!!
gr.Jan.
Re: regeeraccoord
Geplaatst: zo nov 11, 2012 2:51 pm
door jeffr4
http://www.hartvannederland.nl/nederlan ... efhebbers/
Gelukkig zijn we "normale"mensen
Nou zijn keverliefhebbers "normale" mensen

( kan'tweteh)
Re: regeeraccoord
Geplaatst: di nov 13, 2012 3:50 pm
door jeffr4
De KNAC-petitie is sinds 12:00 uur vanmiddag offline. Ruim 63.000 autoliefhebbers tekenden tegen het afschaffen van de MRB-vrijstelling voor klassiekers. En niet zonder resultaat:
Staatssecretaris Frans Weekers (Financiën) bekijkt hoe, a
nders dan in het regeerakkoord staat, zij niet allemaal motorrijtuigenbelasting (mrb) hoeven te betalen. Liefhebbers die maar een paar duizend kilometer per jaar rijden, zouden buiten schot moeten blijven.
KNAC-voorzitter Robert Croll is blij met de opening in het regeerakkoord. De club stelt voor de leeftijd die recht geeft op vrijstelling te verhogen. Nu is die 25 jaar, maar die zou dertig jaar moeten worden voor benzineauto’s en 35 voor diesels. 'Daarmee lossen we het probleem op waarom het de politiek is begonnen', zegt Croll. 'Mensen die een Mercedes diesel uit de jaren tachtig kopen en daar dagelijks mee rijden. De wet is daar nooit voor bedoeld. Wij beseffen dat iedereen de komende jaren moet inleveren. Maar het kan niet zo zijn dat liefhebbers die nauwelijks kilometers maken volledige wegenbelasting betalen.'
Bron:
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... ard__.html