Achter wielen staan niet goed.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

atak
Berichten: 33
Lid geworden op: zo jun 17, 2012 9:11 am

Re: Nadieselen

Bericht: # 148809Bericht atak »

Vandaag is na een hevige "nadiesel"een slang van de crab. losgeschoten. vastgezet en het forum nagezocht maar geen eenduidig antwoord gelezen. Moet de ontsteking na later, met de klok mee, of vroeger "tegen de klok in" worden gedraaid?

Ad
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5219
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Nadieselen

Bericht: # 148812Bericht Bertje »

Was dit backfire uit de carburateur? Hoe is het met je verbruik en de kleur van je bougies?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
JoReno
Berichten: 958
Lid geworden op: za okt 11, 2008 8:23 pm
Locatie: Veghel

Re: Nadieselen

Bericht: # 148815Bericht JoReno »

Lijkt mij geen nadieselen (daar schiet geen slang los van).
Overigens had mijn beige 4GTL regelmatig last van nadieselen, tot ik overstapte op een hoger Octaangehalte van de benzine (98). Nog voordat de tank driekwart leeg was, was het nadieselen afgelopen......
Renault 4TL Savane , Rouge VIF 719 1990, kenteken 77-HV-FZ, 187.000 km (in restauratie in plaats van sloop in eigen beheer).

Citroën:
2CV6 Spécial (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Jumpy L2H1 2.0 HDi Buscamper (2008)
atak
Berichten: 33
Lid geworden op: zo jun 17, 2012 9:11 am

Re: Nadieselen

Bericht: # 148817Bericht atak »

Ik zal de kleur van de bougies eens bekijken. Het heeft dus niets met de afstelling te maken. Ik heb het mengsel ook iets rijker gezet.

Ad
atak
Berichten: 33
Lid geworden op: zo jun 17, 2012 9:11 am

Re: Vreemd geluid.

Bericht: # 149081Bericht atak »

Hij doet het nu goed dus voorlopig verander ik niets.

Maar nu, Ik heb de schokbrekers vernieuwd en dat ging goed alleen is er nu aan de rechter zijde een klepperend geluid gekomen alsof er iets ernstig los zit bij een hobbelige weg of oneffenheden. Ik heb alles al 3 keer nagelopen maar alles zit vast geen speling en ik kan het geluid ook niet oproepen door te veren. Rara wat kan het zijn. Ik heb er zelfs naast gerend met mijn vrouw achter het stuur maar ik kon er geen wijs uit worden.

Ad
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Vreemd geluid.

Bericht: # 149082Bericht Tweety »

Ik vermoed de moer die op de stang van de schokbreker zit, maar je had alles al nagelopen zei je.
deutz
Berichten: 1777
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: Vreemd geluid.

Bericht: # 149087Bericht deutz »

Het kan ook zijn dat er te weinig schroefdraad op zit bovenop waar de moeren zitten, of de rubbers zijn te dun.
Kun je oplossen door er dikke ringen op te leggen (op het bovenste rubber is het makkelijkste).
Of als er een afstand busje gebruikt wordt die iets inkorten.
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
atak
Berichten: 33
Lid geworden op: zo jun 17, 2012 9:11 am

Re: Vreemd geluid.

Bericht: # 149177Bericht atak »

zonet de bovenstaande mogelijkheden gedaan. De stang onderaan kon vaster en de ring boven erbij is gelukt met zeer veel moeite. Resultaat: geen verbetering. Het kleppert nog net als ervoor. Ik weet het niet meer en ga maar zo gewoon door. Alles zit echt muurvast dus het zal wel slijten .

Of iemand moet nog iets weten/te binnen schieten.

Ad
lordje
Berichten: 685
Lid geworden op: zo mar 06, 2005 9:35 pm

Re: Vreemd geluid.

Bericht: # 149192Bericht lordje »

Hallo, ik heb ook eens een lastig probleem gehad met dezelfde verschijnselen, bleek het de bevestiging van de voorste schokdemper te zijn. Kan het zijn dat de bevstiging op zichzelf niet goed vast (meer)zit? Groeten lordje
atak
Berichten: 33
Lid geworden op: zo jun 17, 2012 9:11 am

Re: Vreemd geluid.

Bericht: # 151482Bericht atak »

Het vreemde geluid is er nog steeds, na ja maar mee leren leven.

Maar nu heb ik weer iets vreemds meegemaakt. Mijn vrouw komt thuis en zegt hij stottert heel erg. Ik rijd, geen probleem. Ik start nogmaals, niets en daarna ook helemaal niets. Dus met de probleem oplosser ( het boek ) erbij aan de gang: geen vonk!! en ja, hoor de contactpunten bewogen niet meer!!!. Ik haal ze eruit en dan blijkt ook dat het draadje dat naar buiten loopt sluiting maakt met de behuizing. Nieuwe contactpunten erin afstellen van de contacthoek en ja hoor weer als een naaimachine. Opgelost maar wel vreemd dat de punten niet meer open en dicht gingen. De nok leek me niet erg ver afgesleten.

groet, Ad
atak
Berichten: 33
Lid geworden op: zo jun 17, 2012 9:11 am

Achter wielen staan niet goed.

Bericht: # 153799Bericht atak »

Kunnen jullie me zeggen of als ik de achter wielen meer op het binnenvlak wil hebben ( het veranderen dmv de scharnierassen heb ik al gedaan ) het ook mogelijk is om vul ringen tussen de ankerplaat aan het chassis te maken en zodoende het wiel meer te laten kantelen? of is dat nog nooit vertoont. Ik heb zelf het chassis deel eraan gelast maar dat moet dus niet helemaal perfect zijn geweest (stug) .

Ad
atak
Berichten: 33
Lid geworden op: zo jun 17, 2012 9:11 am

Re: Achter wielen staan niet goed.

Bericht: # 153833Bericht atak »

Afijn, niemand die het weet.

Vandaag heeft hr Windt te Gaanderen een 123 ontsteking erin gemonteerd nadat mijn vrouw op het drukke verkeersplein bij de Gelredom de auto afgeslagen had en hij niet meer aansloeg. Na afgesleept te zijn door een bergingsauto heeft de anwb de contactpuntjes opgeschuurd en deed hij het weer perfect. Maar voor de gemoedsrust toch maar deze investering gedaan.

groet, Ad
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5219
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Achter wielen staan niet goed.

Bericht: # 153840Bericht Bertje »

Kun je hier iets mee? http://renault4.weebly.com/wielvlucht.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Verder ook letten op toespoor; de achterwielen behoren 0-5 mm toespoor te hebben.

NB Als je laswerk scheef is gaat het je niet lukken om de wielafstelling precies goed te krijgen...
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5219
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Achter wielen staan niet goed.

Bericht: # 153842Bericht Bertje »

Hier nog foto's van een dedicated tool om toespoor/uitspoor af te stellen: viewtopic.php?f=18&t=15340&start=210" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Plaats reactie