Restrictor in carburateurslang te groot?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Restrictor in carburateurslang te groot?
voor de 688-11
tussen carburateur en spruitstuk 1,3 mm
tussen carburateur en klepdeksel 5 mm
succes
Fons
tussen carburateur en spruitstuk 1,3 mm
tussen carburateur en klepdeksel 5 mm
succes
Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Re: Restrictor in carburateurslang te groot?
Fons,RVIER schreef:voor de 688-11
tussen carburateur en spruitstuk 1,3 mm
tussen carburateur en klepdeksel 5 mm
Oei, weer nieuwe info. Zijn ze verschillend per motor type? Ik heb een 800 type motor.
Dit zijn de diameters van het gaatje vermoed ik. Een idee van de lengte?
mvg Bart
Re: Restrictor in carburateurslang te groot?
Dag Bart,
De restrictor (5 mm, lang 10mm) naar de klepdeksel is niet kritisch voor het lopen, wel voor de hoeveelheid olie die je meeverbrandt . Hij heeft ook geen invloed op de de afstelling van de carburateur.
De restrictor naar het spruitstuk (1.3 mm) is wel kritisch voor het lopen. Hij verarmt het mengsel omdat het een omloop van valse lucht is. Hij is eigenlijk deel van de carburateur.
vr gr Fons
De restrictor (5 mm, lang 10mm) naar de klepdeksel is niet kritisch voor het lopen, wel voor de hoeveelheid olie die je meeverbrandt . Hij heeft ook geen invloed op de de afstelling van de carburateur.
De restrictor naar het spruitstuk (1.3 mm) is wel kritisch voor het lopen. Hij verarmt het mengsel omdat het een omloop van valse lucht is. Hij is eigenlijk deel van de carburateur.
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Re: Restrictor in carburateurslang te groot?
Ok, daar kan ik mee verder.
Bedankt.
mvg Bart
Bedankt.
mvg Bart
Re: Restrictor in carburateurslang te groot?
Vandaag een restrictie gemaakt en in de slang naar het kleppendeksel gestoten in plaats van het restant dat er nog in zat. Dat had een gat van dia 9mm in plaats van 5 dus. Benieuwd of ik wat merk aan mijn olieverbruik
De restrictie naar het spruitstuk vond ik niet maar ik vermoed dat het een gaatje is in het spruitstuk voor de slagpilaar. klopt dat?
Bart
De restrictie naar het spruitstuk vond ik niet maar ik vermoed dat het een gaatje is in het spruitstuk voor de slagpilaar. klopt dat?
Bart
Re: Restrictor in carburateurslang te groot?
@bart,
De ristrictor zit in het slangetje tussen spruitstuk naar carb. Zie je gemakkelijk over het hoofd. Je moet even een draad dooor het slangetje steken dan voel je hem wel.
vr gr Fons
De ristrictor zit in het slangetje tussen spruitstuk naar carb. Zie je gemakkelijk over het hoofd. Je moet even een draad dooor het slangetje steken dan voel je hem wel.
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Re: Restrictor in carburateurslang te groot?
Bedankt Fons.
Dan zit er daar geen meer in want ik heb er met een draad door gestoken. Is er geen verschil tussen een 688 en 800 motor? Ik had volgende topic in gedachte en maakte daaruit op dat de restrictie het gaatje in het spruitstuk was. Als ik je nu goed begrijp zit er ook nog een extra restrictie in de slang.
viewtopic.php?f=2&t=11210&hilit=gaatje+spruitstuk
Een van de dagen maak ik dan ook die restrictie en zet ze er in. Benieuwd naar het effect.
mvg Bart
Dan zit er daar geen meer in want ik heb er met een draad door gestoken. Is er geen verschil tussen een 688 en 800 motor? Ik had volgende topic in gedachte en maakte daaruit op dat de restrictie het gaatje in het spruitstuk was. Als ik je nu goed begrijp zit er ook nog een extra restrictie in de slang.
viewtopic.php?f=2&t=11210&hilit=gaatje+spruitstuk
Een van de dagen maak ik dan ook die restrictie en zet ze er in. Benieuwd naar het effect.
mvg Bart
Re: Restrictor in carburateurslang te groot?
@Bart,
als je bij lopende motor het slangetje naar het spruitstuk kunt lostrekken zonder dat de motor afslaat, zit het gaatje in de slangpilaar op het spruitstuk.
vr gr Fons
als je bij lopende motor het slangetje naar het spruitstuk kunt lostrekken zonder dat de motor afslaat, zit het gaatje in de slangpilaar op het spruitstuk.
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)