Waar vind je nog een ruitje met werkende achterruitverwarming?
Misschien op een sloop in Frankrijk........ Ik zal binnenkort gaan kijken !!Anders de oplossing is misschien Renault4 cabrio rijden :D.
Ruitjes zijn gewoon te verkrijgen bij Carglass. Ze moeten ze wel "even" bestellen bij de renault-dealer. Dus daar kun je ze dus ook nog gewoon kopen.
Enne, langer gaan rijden om de achterruit schoon te krijgen vind ik niet de beste optie!
Als ik normaal in 5 a 10 minuten op mijn eindbestemming ben, heeft het weinig zin om nog een kwartier om te rijden, alleen om de ruit schoon te krijgen.
Dus je hebt een nieuwe ruit en daarvan doen alleen de onderste streepjes het ... heel vreemd, lijkt erop alsof de andere beschadigd zijn (bv bij montage) en dan heb je wellicht iets aan de eerdere tips. Ik ben trouwens zelf in het rijke bezit van 3 werkende streepjes midden op de ruit. Ik voelde me daarmee wat armoedig, maar na alle berichten voel ik me de koning te rijk...
Mischien is mijn R4 stuk, omdat de acherruitverwarming werkt
Bij ons in de elektro DIY-winkels bestaat een zogenoemde "Leitlack" (leidende lak?). Gewoon de ruiten een de draaden schoon maken, en met deze lak aan de onderbreking naartekenen.
eindelijk iets wat niet alleen bij mij niet werkt, en mischien moet je voor je weg rijdt ff wat van die anti fog spray erop spuiten of je raampje achter open en uiteraard minder zweten omdat maar drie streepjes het doen
tsja, ook ik sluit me aan bij de meerderheid; achterruit verwarming werkt niet. Ben het type die graag vooruit kijkt, dussssss geen probleem voor mij......
Het maakt blijkbaar wat los zo'n achterruitverwarming, maar ......
De tip hoe ik het resultaat kan verbeteren heb ik nog niet gelezen!
Oftewel, is er een manier om het proces te versnellen, want er zijn geen draadjes stuk in een nieuw ruitje. Bij mijn renault Kangoo is de ruit na 500 meter al bijna condensvrij,
dus het moet toch ook bij een R4 in 5 minuten kunnen!?
Span eens twee tamelijk dikke draden rechtstreeks van de + en de - pool van de accu naar het ruitje. Doe er eventueel een 10 ampere zekering tussen. Als het nu wel werkt moet je de fout in de bedrading / schakelaar / massaaansluiting zoeken. Door alleen de + of de - rechtstreeks te maken kun je een eventuele bedradingsfout nog verder opsporen.
Een tip waar je ook niet echt op zit te wachten volgt uit het volgende verhaal:
Toen mijn zwager een viertje kocht, vroeg hij aan de vorige eigenaar wat die stok en die doek op de achterbank deden. "Nou, daarmee maak ik de achterruit schoon", was het lovende antwoord...
Het kan ook zijn (volg electronica dusja) dat de weerstand van die achteruitverwarming gewoon nie laag genoeg is waardoor dat die niet veel warmte geeft (ge zou nie graag hebben dat uw accu leeg is bij het opzetten van de achteruit verwarming) daarmee dat dat wa langer duurt is zo erg nie ge hebt uw 2 andere spiegels nog
Het kan ook zijn dat de draad die stroom aanvoert vanaf de accu te dun is. dan geeft ie teveel weerstand, met als gevolg dat de spanning op het eind te laag is en dus alleen de draadjes met de hoogste weerstand nog iets doen. Idd eens proberen met een losse accu en wat kabeltjes, of met een acculader.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------