Pagina 2 van 3

Re: raar geluid

Geplaatst: ma aug 15, 2011 10:40 pm
door schoapke
en de vlotter blijft hangen omdat het vacuum....... ??? (uhm)

Re: raar geluid

Geplaatst: ma aug 15, 2011 11:08 pm
door deutz
Wel een aantal suggesties zie ik, maar geen oplossing!! Een tip erbij?
Oke, denk maar aan een fluit, het was immers een soort van fluitend geluid!!
Zo ben ik ook achter het euvel gekomen!! (nw)
gr.Jan.

Re: raar geluid

Geplaatst: ma aug 15, 2011 11:18 pm
door Vincentvanassen
Het slangetje tussen de carterontluchting en het spruitstuk was lek en 'floot' door de breuk?!

Re: raar geluid

Geplaatst: ma aug 15, 2011 11:30 pm
door harbourseal
Heb ik ook, maar lijkt niet echt iets af te doen aan de prestaties, wel wat gepruttel bij gas loslaten.

Don't keep me in suspence.

groet, Robert

Re: raar geluid

Geplaatst: ma aug 15, 2011 11:33 pm
door deutz
Ook geen lek slangetje!! je zit wel in de buurt!!
gr.Jan.

Re: raar geluid

Geplaatst: di aug 16, 2011 1:47 am
door RVIER
restrictie(-s) in de slang tussen spruitstuk en carb of tussen carb en klepdeksel misten :-).

vr gr Fons

Re: raar geluid

Geplaatst: di aug 16, 2011 11:09 am
door jeffr4
Neeeee, alweer Jan kennende, is de restrictie één van de eerste dingen, die hij heeft gecontroleerd of geplaatst.
Dus dat lijkt mij niet, met de kennis van Jan, heeft hij dit euvel met het raar, zingend, fluitend geluid niet zomaar op het forum gepost.
Daarom was mijn eerste vraag ook naar het type carburateur, omdat mijn vermoeden daarvan uitging en is het inderdaad een weber tweetraps DIR, maw het ligt niet voor de hand, een DIR 17 mij onbekend.

Vraagje - Jan, heeft jouw type al dat CO constant systeem, met de extra mengselschroef aan de voet, of
is deze weber nog voor deze tijd ? Goede basisafstelling met stationairinstellingsschroef is belangrijk...
en.. wat voor type vacuumpotje .. ik vermoed dat de pneumatische choke(klep) bleef hangen, of zeg maar in één stand bleef, heeft natuurlijk ook met de vacuum in de venturi te maken.

Re: raar geluid

Geplaatst: di aug 16, 2011 5:05 pm
door deutz
Jeffrey, geen pneumatische chokeklep aanwezig, ik denk dat dit een ouder type carb. is!
Fons, het ventieltje is wel aanwezig................
gr.Jan.

Re: raar geluid

Geplaatst: di aug 16, 2011 7:03 pm
door RVIER
laatste poging:
Als het geen valse lucht is, door een lekke pakking, de restricties op hun plaats zitten
Denk ik nu aan een defecte bougie. Het porseleine lichaam hangt los in het ijzer. Heb ik ook eens lang naar gezocht :-(
vr gr Fons

Re: raar geluid

Geplaatst: di aug 16, 2011 9:37 pm
door jeffr4
Neeee, alweer Jan kennende en ook mede gezien het fluitende geluid, geen defecte bougie.

Re: raar geluid

Geplaatst: di aug 16, 2011 9:42 pm
door Mark4GTL
toevallig een vogel in je motorruimte verstopt?

gekheid, geluid aan de kant van de carb/spruitstuk of aan de andere kant van het blokje?

ik begin een vermoeden te krijgen

Re: raar geluid

Geplaatst: di aug 16, 2011 10:49 pm
door harbourseal
De vacuüm vervroeger en het slangetje dat naar de carburateur toe loopt. heb ik nog niet langs zien komen.

Zit het dan in de carburateur, want in een slangetje zat het niet. Of is het het membraan van de vacuüm vervroeger.

Re: raar geluid

Geplaatst: di aug 16, 2011 11:22 pm
door deutz
Fons, geen bougie, en Mark, het zit aan de carb. kant!!
Harboseal, het is geen vacuum slangetje van de ontsteking!
Nu een tip die misschien naar de oplossing leidt.
De 1100 heeft een restrictor in de carterontluchting slang, hoe zit dat bij een 1400??
gr.Jan.

Re: raar geluid

Geplaatst: wo aug 17, 2011 12:27 pm
door RVIER
He Jan,
zit er een (defecte) EGR op dan?

vr gr Fons

Re: raar geluid

Geplaatst: wo aug 17, 2011 12:54 pm
door Willem de Zwijger
Nou spits ik mijn oortjes want ik heb twee 1400 blokken waarvan 1 ingebouwd in de F6 en 1 voor reserve, en bij geen van beide blokken vond ik een restrictie in de carter afzuiging. Bij 1 blok lagen de slangen eraf, bij het andere blok zat er een knoeierige freubelconstructie die naar mijn oordeel bedoeld was om de restrictie functie over te nemen.

Op mijn ingebouwde 1400 blok heb ik zelf een 1100 restrictie geplaatst in een zelfbedachte afvoer van olieresten: de carterontluchting komt uit op de luchtaanzuigbuis (tussen luchtfilter en carburateur), die constructie is volgens mij origineel, maar helemaal zeker weet ik dat niet. Ik merkte dat er vervolgens olie in het (K&N) luchtfilter liep als ik de motor uitzette, want de luchtaanzuigbuis heeft een afschot naar het luchtfilter toe. Om dat verhinderen heb ik een dammetje in de luchtaanzuigbuis gemaakt. Vervolgens zuig ik met een pijpje / slangetje met daarin de 1100 restrictie de olie voor het dammetje weg met de vacuumaansluiting op de carburateur (32 DIR 90).

En nu breekt dan na al die jaren het moment aan waarop ik ga leren hoe die carter afzuig constructie ooit bedoeld is geweest...