Pagina 2 van 2

Re: Vacuum vervroeger

Geplaatst: do okt 28, 2010 7:53 pm
door Willem de Zwijger
Een ervaring rijker en een illusie armer....
Ik zat net wat te pielen met die carburateur op de foto, en ondekte dat...hij zwaar op de choke stond :oops: :oops: :oops:
Inderdaad sluit de gasklep het gaatje volledig af, dus kan er geen vacuümvervroeging zijn bij remmen op de motor. Weer een van die dingen die ik waarschijnlijk nooit geleerd had zonder het Forum.

Re: Vacuum vervroeger

Geplaatst: za okt 30, 2010 6:58 pm
door hans vooijs
Op het chokemechanisme zit een klein boutje met een klein stangetje daarmee kun je instellen hoe ver je de gasklep wilt openzetten als je de choke benut.
Bij mijn R4 op LPG heb ik hem zo ingesteld dat ik bij koude motor het toerental kan verhogen zonder dat de choke erop gaat, immers werkt de choke alleen maar bij het rijden cq starten op benzine.
Je kunt hem zo hoog afstellen dat je gewoon 90 in de 4 kan rijden zonder dat de choke inkomt een soort semi handgas dus.

mvrgr hans vooijs

Re: Vacuum vervroeger

Geplaatst: za okt 30, 2010 9:25 pm
door Willem de Zwijger
Slim gebruik gemaakt van de geboden mogelijkheden!!!

Re: Vacuum vervroeger

Geplaatst: zo okt 31, 2010 1:08 am
door deutz
Hans, wat is het verbruik van de R4 op LPG?
gr.Jan.

Re: Vacuum vervroeger

Geplaatst: zo okt 31, 2010 10:16 am
door hans vooijs
Hallo Jan
De auto is een TL met een 956 cc motor wel uitgerust met een 123 ontsteking optimaal ingesteld voor LPG.
De auto wordt dagelijks gebruikt voor woon/werkverkeer motor en verdamper worden niet erg warm,desondanks is het verbruik 1:13.
Het is een erg prettige boodschappenwagen heb een onderbouwtank geplaatst ipv het reservewiel,kan toch nog ruim 40 liter tanken en rij dus ook ruim 500km op een tank en toch nog de originele ruimte in de kofferbak, de auto is van 1986 dus nog een klein jaartje belasting betalen en dan rij ik voor bijna niks naar mijn werk op en neer.
mvrgr hans vooijs

Re: Vacuum vervroeger

Geplaatst: zo okt 31, 2010 3:23 pm
door deutz
Dat doet die van mij ook, ongeveer 1:12,is dan een gtl, dus 1100cc, geen 123 ontsteking, maar wel de ontsteking zo vroeg mogelijk gezet, en een Vellemannetje erop.
ong. 400km op een tankvulling van 32ltr (40ltr tank), de motor komt goed op temp. met een schotje
voor de radiator, op de temp. meter ong. 80 graden.
gr.Jan.