Vacuum vervroeger

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Willem de Zwijger

Re: Vacuum vervroeger

Bericht: # 122285Bericht Willem de Zwijger »

Een ervaring rijker en een illusie armer....
Ik zat net wat te pielen met die carburateur op de foto, en ondekte dat...hij zwaar op de choke stond :oops: :oops: :oops:
Inderdaad sluit de gasklep het gaatje volledig af, dus kan er geen vacuümvervroeging zijn bij remmen op de motor. Weer een van die dingen die ik waarschijnlijk nooit geleerd had zonder het Forum.
hans vooijs
Contacteer:

Bericht: # 122335Bericht hans vooijs »

Op het chokemechanisme zit een klein boutje met een klein stangetje daarmee kun je instellen hoe ver je de gasklep wilt openzetten als je de choke benut.
Bij mijn R4 op LPG heb ik hem zo ingesteld dat ik bij koude motor het toerental kan verhogen zonder dat de choke erop gaat, immers werkt de choke alleen maar bij het rijden cq starten op benzine.
Je kunt hem zo hoog afstellen dat je gewoon 90 in de 4 kan rijden zonder dat de choke inkomt een soort semi handgas dus.

mvrgr hans vooijs
hans
Willem de Zwijger

Bericht: # 122339Bericht Willem de Zwijger »

Slim gebruik gemaakt van de geboden mogelijkheden!!!
deutz

Bericht: # 122344Bericht deutz »

Hans, wat is het verbruik van de R4 op LPG?
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
hans vooijs
Contacteer:

Bericht: # 122346Bericht hans vooijs »

Hallo Jan
De auto is een TL met een 956 cc motor wel uitgerust met een 123 ontsteking optimaal ingesteld voor LPG.
De auto wordt dagelijks gebruikt voor woon/werkverkeer motor en verdamper worden niet erg warm,desondanks is het verbruik 1:13.
Het is een erg prettige boodschappenwagen heb een onderbouwtank geplaatst ipv het reservewiel,kan toch nog ruim 40 liter tanken en rij dus ook ruim 500km op een tank en toch nog de originele ruimte in de kofferbak, de auto is van 1986 dus nog een klein jaartje belasting betalen en dan rij ik voor bijna niks naar mijn werk op en neer.
mvrgr hans vooijs
hans
deutz

Bericht: # 122356Bericht deutz »

Dat doet die van mij ook, ongeveer 1:12,is dan een gtl, dus 1100cc, geen 123 ontsteking, maar wel de ontsteking zo vroeg mogelijk gezet, en een Vellemannetje erop.
ong. 400km op een tankvulling van 32ltr (40ltr tank), de motor komt goed op temp. met een schotje
voor de radiator, op de temp. meter ong. 80 graden.
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Plaats reactie