Pagina 2 van 4

Re: 1400 cc inbouw topic

Geplaatst: do okt 21, 2010 3:42 pm
door schoapke
kenteken is ook geen probleem meer naar het schijnd, je hoeft niet meer naar lelystad met de zware keuring.
lokale rdw boer kan het ook

Re: 1400 cc inbouw topic

Geplaatst: do okt 21, 2010 5:50 pm
door jeffr4
Afbeelding

Re: 1400 cc inbouw topic

Geplaatst: do okt 21, 2010 10:08 pm
door Fous cinq
de motorinhoud staat niet op mijn kentekenpapieren... 8)

volvo blok met turbo .. ook leuk , maar ik ga toch voor mijn f3n (heb er 2 staan )
welke versnellingsbak kan er gemakkelijk in ? liefst een 5 bak natuurlijk :wink:

Re: 1400 cc inbouw topic

Geplaatst: di okt 26, 2010 2:17 pm
door Rudolf2
Het vermogen van jouw oorspronkelijke motor staat wel op het kentekenbewijs. Na wat leeswerk zo her en der kom ik tot de conclusie dat het verzekeringstechnisch wel eens moeilijk zou kunnen zijn om gedekt te blijven.
Tot geloof ik 20 a 30% vermogenstoename is er eigenlijk geen probleem, daarboven wordt het lastig.
Ik heb zelf een F6 met een 1400 uit een oudere R19 staan. Hierboven nog niet genoemd, geloof ik. Zit theoretisch 70 pk in, wat het is weet ik niet: rijden zonder APK is sowieso fout. Toch moet'ie in februari de weg op. Ik heb niet zelf omgebouwd, "gewoon" zo overgenomen. Poelies en zo zitten aan de verkeerde kant, dus tegen het schutbord aan.
Volgens mijn lokale garagist is het wel een idee om met de auto naar de lokale RDW te stappen met de vraag of ze de motorverandering op het kentekenbewijs willen zetten. Echt moeilijk zouden ze volgens hem niet zijn omdat het een klassiek autootje zonder racepretenties betreft. Dan ben je ook juridisch ingedekt.

Rudolf

Re: 1400 cc inbouw topic

Geplaatst: di okt 26, 2010 3:59 pm
door Fous cinq
in principe is het ook meer voor de fun dan als volwaardig vervoer :wink:
maar als ik bij de voertuig gegevens kijk op de rdw dan staat het motorvermogen niet geregistreerd ..
ook op de papieren zelf niet ... voer maar in : LH-67-VD

als ik het goed onthouden heb , dan heeft deze f3n multipoint iets van 118pk? (omg)

Re: 1400 cc inbouw topic

Geplaatst: di okt 26, 2010 5:50 pm
door jeffr4
Fous cinq schreef:
als ik het goed onthouden heb , dan heeft deze f3n multipoint iets van 118pk? (omg)
Weet je ook het typenummer, bouwj, renix? en uit welke R deze f3n uitkomt?

Re: 1400 cc inbouw topic

Geplaatst: di okt 26, 2010 6:05 pm
door Rudolf2
@ Fous cinq: je hebt gelijk, ik was in de war met het grijze kenteken, dat vermeldt wel het aantal kilowatts.
Maar de achterliggende typegoedkeuring heeft het vast wel over vermogen....kan ik alleen niet kontroleren.

Rudolf

Re: 1400 cc inbouw topic

Geplaatst: di okt 26, 2010 11:05 pm
door Fous cinq
jeffr4 schreef:
Fous cinq schreef:
als ik het goed onthouden heb , dan heeft deze f3n multipoint iets van 118pk? (omg)
Weet je ook het typenummer, bouwj, renix? en uit welke R deze f3n uitkomt?
deze komt uit een renault 5 gte uit 1990
ook heb ik er een uit een renault 21 nevada sloep (joow)

Re: 1400 cc inbouw topic

Geplaatst: vr mar 11, 2011 3:28 am
door zwergje
Hoi Richard en mede 4 wizards,

Begreep dat de 1400 uit een r9 of r11 (zelfde blok?) ook past in de 4.
Maar is dat plug & play, of moet er een en ander aangepast?
En is het een fijn blok voor in de 4?
Past er een gtl bak voor?

Het betreffende blok heeft code C1JH/45.

Kun je me misschien vertellen hoe dat blok zich verhoudt tot een C2J blok?

met vriendelijke groet, Serge

Re: 1400 cc inbouw topic

Geplaatst: vr mar 11, 2011 9:46 am
door Willem de Zwijger
Ik heb in al die jaren nog maar 1 voorbeeld van zo'n blok gezien op het Forum, dat was in een F6. Het probleem, nee sorry, de uitdaging zit 'm in de positie waar de nokkenas naar buiten komt, want dat is bij deze blokken aan andere kant dan bij de r4/5. En daarmee zitten dan meteen ook de dynamo en de waterpomp aan de verkeerde kant, en daarmee kom je in de knoop bij het schutbord. Of je zou naar voren moeten, de voorbalk in. Ergens moet iets wijken, ik weet niet meer hoe onze Forum genoot het had opgelost.

Re: 1400 cc inbouw topic

Geplaatst: vr mar 11, 2011 11:52 am
door R4F6GTX Automaat
Het schutbord of hoe het in het Engels heet: Firewall, van die F6 waar jij het over hebt is gedeeltelijk weggehaald (en een plank erin, lekker brandveilig :o ) .Dynamo en waterpomp en alles zit dus daar waar het schutbord eerst zat. De wagen zou eerst naar mij komen maar omdat omstandigheden en wat projecten veranderd zijn gaat dit niet meer door en iemand anders is 'm aan het opknappen.

Re: 1400 cc inbouw topic

Geplaatst: zo mar 13, 2011 5:10 pm
door hans vooijs
Een R9 of R14 blok kan heel goed dienen als basis voor een ombouw van 1100 naar 1400 de 1100 cilinderkop past op de 1400 en de nokkenas van de R4 past gewoon in het blok.
De dwarsgeplaatste 1400 is afgedopt aan de voorzijde die moet verwijderd worden en voorzien worden van een lager en (R4) keerring de nokkenas is namelijk vier keer gelagerd.
Voor de rest is alles uitwisselbaar waterpomp past op beide kanten dus geen moeilijk gedoe bij het schutbord maar de gewone R4/oerR5 opstelling.
Er moet wel achter een hoek van het blok worden afgeslepen dat werd standaard gedaan bij de R4 blokken.
De normale 1100 Zenith carburateur is te gebruiken alleen iets grotere hoofdsproeier plaatsen.
Voordeel 1100 nokkenas is heerlijke soepele koppelmotor.

Re: 1400 cc inbouw topic

Geplaatst: ma mar 14, 2011 3:17 am
door zwergje
Thanx Hans

Dwars geplaatst zeg je: hoe zit het dan met de motorsteunen?

vr grt Serge

Re: 1400 cc inbouw topic

Geplaatst: ma mar 14, 2011 10:04 am
door R4F6GTX Automaat
Je moet de R4 motorsteunen gebruiken, de bevestigingsgaten zitten op dezelfde manier in het blok gegoten (is toch hetzelfde blok, dus ook de gaten zijn hetzelfde.... )

Re: 1400 cc inbouw topic

Geplaatst: ma mar 14, 2011 8:30 pm
door zwergje
zitten op een dwarsgeplaatst blok de steunen dan op de zelfde plaats als een blok in de lengterichting???