Pagina 2 van 4
Geplaatst: zo jan 05, 2003 11:09 pm
door Folkert
Trouwens, Ron: Je kunt ook nog van je dempertjes af willen en er gewone onder zetten... Ik weet wel iemand die wel interesse heeft! (ikke...)
Geplaatst: zo jan 05, 2003 11:13 pm
door Jan-Geert
brr nee folkert ik vind het niks en sandra ook nie brrrrrr
Geplaatst: ma jan 06, 2003 12:41 pm
door Goof
smaken verschillen, maar dat geel had ik eerlijk gezegd ook nooit gekozen. Die spoiler is idd ook vrij overdreven en en remus sticker op de achterruit vind ik echt te fout. Verder vind ik die uitgebouwde achterspatborden wel cool, maar had die treeplank voor mij weer niet gehoeven.
Geplaatst: ma jan 06, 2003 1:52 pm
door cyclofrene
als ik eerlijk ben, vind ik de hoekige uitbouw aan die van ron erg lelijk...
Geplaatst: ma jan 06, 2003 10:29 pm
door Ron
Ik deel jullie meningen ook voor een groot gedeelte hoor, maar ik had niet de keuze toen ik hem kocht.
Zat er allemaal al op.
Het is geen Maybach met een Personal Liaison Manager.
Wel minstens netzoveel bekijks trouwens.
Geplaatst: ma jan 06, 2003 10:45 pm
door Goof
ook mooi!

Geplaatst: ma jan 06, 2003 11:17 pm
door Ron
Er schijnt een stabilisatorstang onder te zitten van een F6 dus daar neem ik voorlopig genoegen mee ten aanzien van dat stukje tuning. Nou de vering nog voor en achter. Wie tips?
Geplaatst: di jan 07, 2003 1:09 am
door Folkert
Kijk.. daar begint het al: een F6 heeft TWEE stabilisatorstangen. De voorste is dikker dan die van een GTL en achter zit er uberhaubt een...
Stabilisatorstangen helpen overigens niet tegen overmatig inveren!
Geplaatst: di jan 07, 2003 1:09 am
door Folkert
En de stabies van een R5AT zijn passend te maken (voor past al)...
Geplaatst: di jan 07, 2003 10:57 pm
door Ron
Akkoord. Overigens heb ik niet de indruk dat hij helt. Het zit hem voornamelijk in de vering.
Stabi's zijn dus geen probleem en de schokbrekers zijn te verstellen.
De vering :
Moet ik echt zo'n torsieveerverkorter gaan maken Folkert? Is er dan helemaal niets anders?
Wat heb jij nu achter en indien standaard : waar zit je aan te denken?
Zelfde als voor?
Geplaatst: wo jan 08, 2003 1:07 am
door Folkert
Nou, ik ben achter begonnen. Naar een idee van Stefan de wegenwacht, die al heel lang geleden me eens zoiets liet zien: Maak de achterveren in het midden aan elkaar door ze in een stukkie ijzer in te klemmen. Resultaat: werkt, doch "in het midden" is niet helemaal in het midden van de veer, maar er is nog ongeveer 60% veer over. Veel te veel: Voor heb ik met een soortgelijke constructie nog maar 25% van de veerlengte over. Tijd om achter meer te gaan doen!
Resultaat: Hele stugge veren en met een paar kratjes bier heb je de kosten eruit. Nadeel: er bestaat een kans dat de veer te veel kracht moet leveren die die vroeger over de hele lengte uit kon smeren, zodat de veer vervormt (over de rekgrens gaat) en dan istie kapot. (ach, zover is het nog niet: nog nix aan de hand)...
Geplaatst: wo jan 08, 2003 1:22 am
door Goof
maar de veren van een AT passen toch ook of niet?
Geplaatst: wo jan 08, 2003 9:47 pm
door Folkert
Achter wel. Maar die moet ik dan kopen en zelfdoen vind ik beduiden leuker. (nog afstelbaar ook!)
Geplaatst: wo jan 08, 2003 10:22 pm
door Ron
Even wachten : achter aan elkaar, maar dan niet in het midden? Ik begrijp het niet.
Als je het niet in het midden doet zit de één op 40%, en de ander op 60% toch?
Of is dat verbindingsstukje een lang stuk ijzer en doe je de één aan de ene kant, en de andere aan de andere kant vastmaken?
Geplaatst: do jan 09, 2003 12:00 am
door Goof
dat maakt toch niet uit Ron, je zet er gewoon 2 klemmen op, het overgeleven deel van de veer doet toch niks meer, dus kun je daar mooi je andere veer met zo'n blok aan vast zetten.