[quote="R4F6GTX Automaat"]In Amerika reed ik rond met een customized Fiatje 600 (Abarth). Daar had ik geen sleutel van dus kon 'm ook niet afsluiten. Aangezien een Fiatje sowieso daar erg zeldzaam is was er ook nergens een ander slotje te vinden. Om het enigszins te beveiligen tegen ongewenste personen had ik er een tilt-relais uit een flipperkast in gebouwd met een schakelaar-met-sleutel ergens verstopt aan de buitenkant. Zodra iemand de deur opendeed of er tegenaan reed ging de toeter af. Dat werkte heel goed.
Vind ik een hele goeie!
Je toeter ging af als iemand tegen de deur of tegen de hele wagen aanreed?
Hoe je dat precies voor elkaar kreeg is me niet duidelijk.
Neem aan dat je schakelaar alleen met de linkerportier in contact stond?
Mijn f6 hebben ze 6 maanden terug proberen te jatten op de parkeerplaats van dat vriendelijke mooie tuincentrum vlak bij Amsterdam, een paar dagen nadat ik hem uit Spanje had gehaald.
Niet gelukt, had de min-pool van de accu af.
Sindsdien trok ik de rotor uit mijn verdeler.
Nu een verstop-knopje onder het dashboard dat de plus aanvoer van de bobine onderbreekt, (van mijn broer nagedaan, die heeft hem er ingezet nadat ze met dezelfde sleutel zijn audi 80 gejat en er vervolgens een pin automaat mee gekraakt hadden).
Kunnen ze net zolang starten tot de accu leeg is.
Zullen ze niet snel doen, valt toch op.
In mijn merceds 407 Me bus zit een gat in de treeplank.
Om gas te laten ontsnappen wanneer iemand iets naar binnen gooit.
Heb ik grendels van binnen op alle deuren gezet.
Door het gat in de treeplank kan ik de laatste grendel ook open en dicht doen.
Een kennis heeft van die pen(sleutel)sloten in zijn portieren gezet.
