Pagina 2 van 3
Re: 'Nieuwe' F4
Geplaatst: wo aug 18, 2010 10:35 am
door Boerammetje
En als je ze in die R25 laat zitten kun je er zelfs harder mee!
Re: 'Nieuwe' F4
Geplaatst: wo aug 18, 2010 10:38 am
door Rudolf2
Zou een R25 echt harder gaan dan de 240 die jaren terug met een gasgestookte R4 turbo gehaald is?
Bovendien kwam ik mijn stoelen zonder 25 tegen; los op de garagevloer is hun snelheid niet zo spectaculair

Rudolf
Re: 'Nieuwe' F4
Geplaatst: wo aug 18, 2010 11:25 am
door Hanz
ik begrijp niet dat mensen altijd maar stoelen willen vervangen door grotere en lompere exemplaren. Onlangs nog van Madrid naar Nederland gereden; zat prima op de originele stoelen.
Re: 'Nieuwe' F4
Geplaatst: wo aug 18, 2010 11:38 am
door schoapke
orginele f4 stoeltjes worden ook schaars in goede staat
Re: 'Nieuwe' F4
Geplaatst: wo aug 18, 2010 12:35 pm
door jeffr4
schoapke schreef:orginele f4 stoeltjes worden ook schaars in goede staat
Ik was eerst ook voornemens de stoelen te vervangen voor andere, omdat vooral de bestuurdersstoel
was doorgezakt en een betaalbare en passende stoel is die van een Rover 100 bij de sloop.
Echter nadat ik de bestuurdersstoel had losgehaald, bleek bij de veren de tussenklemmen te zijn verdwenen of losgeraakt en nu heb ik ( tip van Roberto) al de veren met elkaar verbonden door middel van tie raps en
zit ik weer als een vorst op de originele R4 stoel en dat laatste zit vooral goed.
Ik verloochen de R4 afkomst niet!
Re: 'Nieuwe' F4
Geplaatst: wo aug 18, 2010 10:43 pm
door Thijsio
Ik moet ook nog even kijken wat ik doe hoor. Er zit op dit moment dus een gare f4-bijrijdersstoel en een goede citroen ln stoel in. Zelf heb ik zwarte skai stoelen en achterbank, maar één van de twee stoelen heeft een scheur achterop. Ik heb ook geen enkel probleem met originele 4-stoelen. Heeft iemand nog een goede zwarte skai stoel? Of een rugleuning hoes?
Die velgen, ook daarvan weet ik niet wat ik ermee ga doen. Maar op het forum is niemand geïnteresseerd? Ik heb sowieso nog drie gewone. Ik zal eens kijken hoe de velgen er in het echt uitzien. Dank voor je aanbod Boerammetje, ook voor het scharnier!
Weten jullie zeker dat die raampjes er moeten zitten voor een eventuele achterbank? Ik was niet van plan er een raam in te maken. Ik heb ook weleens gehoord dat het niet per sé nodig is. Bij de rdw heb ik er geen informatie over gevonden. Ik zoek nog even verder.
De auto is van eind 74, dus nog ietsjes ouder, Hanz.
Bedankt wederom voor de reacties en tot de volgende keer.
Re: 'Nieuwe' F4
Geplaatst: wo aug 18, 2010 10:59 pm
door Rutger-peer
Opzich zijn die stoelen erg gemakkelijk te repareren. Het enige wat stuk kan gaan zijn die veren die er in zitten of de bekleding. Veren kun je vervangen of eventueel zelf maken (al zal het speciaal metaal zijn) en de bekleding kun je ook vervangen of repareren. Dat zal in de toekomst wel meer en meer gaan gebeuren, wanneer vervangende stoelen schaars (en dus duur) worden.
Re: 'Nieuwe' F4
Geplaatst: do aug 19, 2010 1:04 am
door plakjes
Hanz schreef:ik begrijp niet dat mensen altijd maar stoelen willen vervangen door grotere en lompere exemplaren. Onlangs nog van Madrid naar Nederland gereden; zat prima op de originele stoelen.
Zo is dat!
Het zit goed en past er ook het beste bij.
Re: 'Nieuwe' F4
Geplaatst: do aug 19, 2010 9:14 pm
door Rik
zag er laats overigens een te joop staan met twingostoelen erin........

Re: 'Nieuwe' F4
Geplaatst: do aug 19, 2010 9:24 pm
door Rudolf2
@Rik, en waar is joop dan??
Re: 'Nieuwe' F4
Geplaatst: do aug 19, 2010 10:02 pm
door Rudi
Rudolf2 schreef:Zou een R25 echt harder gaan dan de 240 die jaren terug met een gasgestookte R4 turbo gehaald is?
Rudolf
Harder en vooral comfortabeler, neem bv de 2.5 V6 Turbo in Baccara of Limousine uitvoering.

Re: 'Nieuwe' F4
Geplaatst: vr aug 20, 2010 12:01 am
door Rudolf2
Niet harder, wel een aardige benadering met 233 km/h (wikipedia UK), comfortabeler alleen op basis van herrie, want die Baccara-stoel (met leren bekleding

), daar zit ik nogal eens op.
Overigens niets ten nadele van de gewone 4-stoel: mijn ervaring gaat tot 850 km op een dag, en het zat nog steeds prima. Alleen het op langere termijn doorzakken is met een dikke stoel monteren makkelijker op te lossen dan de originele repareren. Ik heb ze nog wel staan, komt nog wel een keer een aktie in die richting...

Rudolf
Re: 'Nieuwe' F4
Geplaatst: vr aug 20, 2010 12:20 pm
door Thijsio
Mensen,
Ik heb zojuist met de rdw gebeld en ik heb mij laten vertellen dat zijruiten niet verplicht zijn bij een achterbank. Ik ga mijn achterbank overzetten dus. Hij kan er altijd nog uit, mocht ik het willen.

Re: 'Nieuwe' F4
Geplaatst: zo aug 22, 2010 1:09 pm
door Tweety
jeffr4 schreef:schoapke schreef:orginele f4 stoeltjes worden ook schaars in goede staat
Ik was eerst ook voornemens de stoelen te vervangen voor andere, omdat vooral de bestuurdersstoel
was doorgezakt en een betaalbare en passende stoel is die van een Rover 100 bij de sloop.
Echter nadat ik de bestuurdersstoel had losgehaald, bleek bij de veren de tussenklemmen te zijn verdwenen of losgeraakt en nu heb ik ( tip van Roberto) al de veren met elkaar verbonden door middel van tie raps en
zit ik weer als een vorst op de originele R4 stoel en dat laatste zit vooral goed.
Ik verloochen de R4 afkomst niet!
Eh ipv Tie-raps gebruik ik liever stevig rond elastiek wanneer de veren een beetje doorgezakt zijn....kan je de hardheid nog een beetje instellen ook.... of een ouwe binnenband !!
Re: 'Nieuwe' F4
Geplaatst: di aug 24, 2010 10:05 pm
door Thijsio
Morgen vertrek ik om de wagen op te halen. Jullie horen nog van mij als ik terug ben.
Salut!