Pagina 2 van 3

Re: Motor te heet. HELP!

Geplaatst: zo jul 18, 2010 8:54 pm
door R4fan
Tis ook een beetje omdat mijn andere 2 auto's luchtgekoeld zijn, en je al dat geneuzel dan niet hebt...
Zal al die bouten (die dus aan de waterpomp zitten?) dan ook nog eens na checken!
Was trouwens geen benzine, maar echt koelvloeistof.

Re: Motor te heet. HELP!

Geplaatst: zo jul 18, 2010 8:55 pm
door Mark4GTL
dit klinkt als een losse benzinepomp, als je in de motorruimte kijkt zou je onder de benzinepomp (veel) olie moeten zien.

Re: Motor te heet. HELP!

Geplaatst: zo jul 18, 2010 9:06 pm
door Rik H.
Tja, als het echt koelvloeistof is zou ik alles goed droog maken., auto voor en achter op bokjes zetten (zodat ie net zo recht staat als wanner ie op z'n wielen staat) en dan motor laten draaien en met een lamp eronder gaan kijken wat er gebeurt qua lekkerij. Soms kan vloeistof gek terecht komen als het eerst over richeltjes van het chassis loopt voordat het op de grond druppelt.

Succes!

Re: Motor te heet. HELP!

Geplaatst: zo jul 18, 2010 9:16 pm
door R4fan
Tsja, het was lichtblauw geurloos water, dus koelvloeistof denk ik... We zullen zien :cry:

Re: Motor te heet. HELP!

Geplaatst: zo jul 18, 2010 9:45 pm
door Rik H.
R4fan schreef:Er ligt een plas thv/onder de rechter chassisbalk en bevestiging verstevigingsbuis onder de motor (als je ervoor staat).....
Als ik dit zo lees heb je het dus over de bestuurderskant? Kijk de slang eens na die achter de carburateur (onder het luchtfilterhuis) door een beugeltje loopt. Misschien slang lekgeraakt door slijtage? Het beugeltje wil nog wel eens snijwonden in slang maken.

Re: Motor te heet. HELP!

Geplaatst: zo jul 18, 2010 9:53 pm
door R4fan
Hoi Rik,
Bedankt alvast voor al je antwoorden! Ik heb het idd over de bestuurderskant. Ik ga morgen alles goed bekijken en weer eens rijden en kijken wat ewr gebeurd. Jullie horen het wel. Hoop niet dat de waterpomp ofzo kapot is, want die zal wel weer duur zijn...

Re: Motor te heet. HELP!

Geplaatst: zo jul 18, 2010 9:57 pm
door Rik H.
R4fan schreef:Tsja, het was lichtblauw geurloos water, dus koelvloeistof denk ik... We zullen zien :cry:
Ik weet natuurlijk niet hoe jouw reukvermogen is maar kan het niet zo zijn dat je vaatje ruitensproeirvloeistof gewoon lek is of te vol is? (uhm)

Re: Motor te heet. HELP!

Geplaatst: zo jul 18, 2010 9:59 pm
door R4fan
Dat is het volgens mij niet, want had ik ook al naar gekeken.

Re: Motor te heet. HELP!

Geplaatst: zo jul 18, 2010 10:02 pm
door Tweety
Vanwege de plaatsbepaling vermoed ik ook de bovenslang, hoewel dan toch vermoedelijk bij de aansluiting op de pomp... haal de slangklem en de slang eerst los (slangklem helemaal, slang hoeft niet...) en schuif de slang er goed op waarna je de slangklem weer vast zet, (neem evt. een nieuwe) mbv. een dopsleutel ! kan natuurlijk ook ergens anders een lek zitten... de thermosensor op de radiator wil het ook nog wel eens wezen, daarvoor moet er meestal wat loodgieterstape op de schroefdraad... ik snap dat je die vloeistof koeling maar niks vindt, maar er zitten ook voordelen aan... :)

Re: Motor te heet. HELP!

Geplaatst: zo jul 18, 2010 10:09 pm
door Rik H.
Wellicht ten overvloede maar als de motor heet is heb je een hogere druk in het koelsysteem. Het kan namelijk zijn dat je geen lek hebt met koude of lauwe motor maar wel met de motor op bedrijfstemperatuur.

Re: Motor te heet. HELP!

Geplaatst: zo jul 18, 2010 10:14 pm
door Tweety
Rik H. schreef:Wellicht ten overvloede maar als de motor heet is heb je een hogere druk in het koelsysteem. Het kan namelijk zijn dat je geen lek hebt met koude of lauwe motor maar wel met de motor op bedrijfstemperatuur.
Kan, klopt helemaal, andersom kan ook vreemd genoeg,en dan is er de periode waarin de thermostaat nog niet open is maar de waterpomp voluit pompt.. (vandaar de bovenslang...) bij extreme koude kan er zelfs lucht het systeem ingezogen worden.... ook irritant !

Re: Motor te heet. HELP!

Geplaatst: ma jul 19, 2010 4:53 pm
door R4fan
Het is idd zo gek. Het gebeurd zelfs met koude motor. Vanmorgen lag er alweer een plasje. De plek is alleen zo gek en zie nergens nattigheid. Ga vanavond alles weer onderzoeken. :-?

Re: Motor te heet. HELP!

Geplaatst: ma jul 19, 2010 7:45 pm
door R4fan
Heel misschien is het wel water van Wash en Shine van Valma. Dat is ook blauw sop, want het lekte op zo'n gekke plek (langs chassisbalk naast wielkuip), en ik nergens een lek kan vinden.... Wel dat slangetje gevonden van de afwatering, dus wie weet is het daar uit komen lekken. Dat hoop ik maar.
Morgen ga ik er weer mee rijden, dus daarna maar weer in de gaten houden. Hopen maar dat het nu over is (ehh)

Re: Motor te heet. HELP!

Geplaatst: ma jul 19, 2010 9:27 pm
door RVIER
Mogelijk zit het lek bij de verwarmingradiatortje en/of de aansluiting met de verwarmingskraan
vr gr Fons

Re: Motor te heet. HELP!

Geplaatst: ma jul 19, 2010 9:37 pm
door R4fan
Hoi,

Waar bedoel jij precies met de verwarmingskraan? Binnen is het iig droog, al heb ik de verwarmingsradiateur nog niet bekeken. Het is weer zo'n vaag bobprobleem. Heb altijd dat soort dingen.
Hoor graag van je!

Bob