Motor te heet. HELP!
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Motor te heet. HELP!
Tis ook een beetje omdat mijn andere 2 auto's luchtgekoeld zijn, en je al dat geneuzel dan niet hebt...
Zal al die bouten (die dus aan de waterpomp zitten?) dan ook nog eens na checken!
Was trouwens geen benzine, maar echt koelvloeistof.
Zal al die bouten (die dus aan de waterpomp zitten?) dan ook nog eens na checken!
Was trouwens geen benzine, maar echt koelvloeistof.
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
Re: Motor te heet. HELP!
dit klinkt als een losse benzinepomp, als je in de motorruimte kijkt zou je onder de benzinepomp (veel) olie moeten zien.
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Re: Motor te heet. HELP!
Tja, als het echt koelvloeistof is zou ik alles goed droog maken., auto voor en achter op bokjes zetten (zodat ie net zo recht staat als wanner ie op z'n wielen staat) en dan motor laten draaien en met een lamp eronder gaan kijken wat er gebeurt qua lekkerij. Soms kan vloeistof gek terecht komen als het eerst over richeltjes van het chassis loopt voordat het op de grond druppelt.
Succes!
Succes!
Gele R4 GTL 1984 in duizend stukjes
Re: Motor te heet. HELP!
Tsja, het was lichtblauw geurloos water, dus koelvloeistof denk ik... We zullen zien
Re: Motor te heet. HELP!
Als ik dit zo lees heb je het dus over de bestuurderskant? Kijk de slang eens na die achter de carburateur (onder het luchtfilterhuis) door een beugeltje loopt. Misschien slang lekgeraakt door slijtage? Het beugeltje wil nog wel eens snijwonden in slang maken.R4fan schreef:Er ligt een plas thv/onder de rechter chassisbalk en bevestiging verstevigingsbuis onder de motor (als je ervoor staat).....
Gele R4 GTL 1984 in duizend stukjes
Re: Motor te heet. HELP!
Hoi Rik,
Bedankt alvast voor al je antwoorden! Ik heb het idd over de bestuurderskant. Ik ga morgen alles goed bekijken en weer eens rijden en kijken wat ewr gebeurd. Jullie horen het wel. Hoop niet dat de waterpomp ofzo kapot is, want die zal wel weer duur zijn...
Bedankt alvast voor al je antwoorden! Ik heb het idd over de bestuurderskant. Ik ga morgen alles goed bekijken en weer eens rijden en kijken wat ewr gebeurd. Jullie horen het wel. Hoop niet dat de waterpomp ofzo kapot is, want die zal wel weer duur zijn...
Re: Motor te heet. HELP!
Ik weet natuurlijk niet hoe jouw reukvermogen is maar kan het niet zo zijn dat je vaatje ruitensproeirvloeistof gewoon lek is of te vol is?R4fan schreef:Tsja, het was lichtblauw geurloos water, dus koelvloeistof denk ik... We zullen zien
Gele R4 GTL 1984 in duizend stukjes
Re: Motor te heet. HELP!
Dat is het volgens mij niet, want had ik ook al naar gekeken.
Re: Motor te heet. HELP!
Vanwege de plaatsbepaling vermoed ik ook de bovenslang, hoewel dan toch vermoedelijk bij de aansluiting op de pomp... haal de slangklem en de slang eerst los (slangklem helemaal, slang hoeft niet...) en schuif de slang er goed op waarna je de slangklem weer vast zet, (neem evt. een nieuwe) mbv. een dopsleutel ! kan natuurlijk ook ergens anders een lek zitten... de thermosensor op de radiator wil het ook nog wel eens wezen, daarvoor moet er meestal wat loodgieterstape op de schroefdraad... ik snap dat je die vloeistof koeling maar niks vindt, maar er zitten ook voordelen aan...
Re: Motor te heet. HELP!
Wellicht ten overvloede maar als de motor heet is heb je een hogere druk in het koelsysteem. Het kan namelijk zijn dat je geen lek hebt met koude of lauwe motor maar wel met de motor op bedrijfstemperatuur.
Gele R4 GTL 1984 in duizend stukjes
Re: Motor te heet. HELP!
Kan, klopt helemaal, andersom kan ook vreemd genoeg,en dan is er de periode waarin de thermostaat nog niet open is maar de waterpomp voluit pompt.. (vandaar de bovenslang...) bij extreme koude kan er zelfs lucht het systeem ingezogen worden.... ook irritant !Rik H. schreef:Wellicht ten overvloede maar als de motor heet is heb je een hogere druk in het koelsysteem. Het kan namelijk zijn dat je geen lek hebt met koude of lauwe motor maar wel met de motor op bedrijfstemperatuur.
Re: Motor te heet. HELP!
Het is idd zo gek. Het gebeurd zelfs met koude motor. Vanmorgen lag er alweer een plasje. De plek is alleen zo gek en zie nergens nattigheid. Ga vanavond alles weer onderzoeken.
Re: Motor te heet. HELP!
Heel misschien is het wel water van Wash en Shine van Valma. Dat is ook blauw sop, want het lekte op zo'n gekke plek (langs chassisbalk naast wielkuip), en ik nergens een lek kan vinden.... Wel dat slangetje gevonden van de afwatering, dus wie weet is het daar uit komen lekken. Dat hoop ik maar.
Morgen ga ik er weer mee rijden, dus daarna maar weer in de gaten houden. Hopen maar dat het nu over is
Morgen ga ik er weer mee rijden, dus daarna maar weer in de gaten houden. Hopen maar dat het nu over is
Re: Motor te heet. HELP!
Mogelijk zit het lek bij de verwarmingradiatortje en/of de aansluiting met de verwarmingskraan
vr gr Fons
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Re: Motor te heet. HELP!
Hoi,
Waar bedoel jij precies met de verwarmingskraan? Binnen is het iig droog, al heb ik de verwarmingsradiateur nog niet bekeken. Het is weer zo'n vaag bobprobleem. Heb altijd dat soort dingen.
Hoor graag van je!
Bob
Waar bedoel jij precies met de verwarmingskraan? Binnen is het iig droog, al heb ik de verwarmingsradiateur nog niet bekeken. Het is weer zo'n vaag bobprobleem. Heb altijd dat soort dingen.
Hoor graag van je!
Bob