Kleine update:
Olie ververst, beetje romige substantie met koffiekleur. Ik had het verkeerde filter meegekregen van de automaterialenhandel dus kon ik weer terug, op de fiets
Plug weer in carter, niet vastgedraaid, bakje eronder en volgende ochtend een helder laagje koelvloeistof.
Filter erop, plug dichtgedraaid, olie erin, Bars Leak in radiateur, 15 min. stationair draaien, later die dag een mooie rit gemaakt door het Groninger landschap in de hoop dat de Bars Leak zijn werk zou doen.
En het resultaat is helaas pindakaas, niveau in expansievat daalt, oliepeil stijgt.
Conclusie: cilinderbus pakkingen moeten vervangen, daarbij ook de koppakking en alle andere pakkingen van dienst.
Even voorstellen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Even voorstellen
Die bruinige smurrie wijst erop dat de auto niet warm genoeg word, dus dat er teveel korte afstanden mee gereden worden -30 km.
En dat stijgende oliepeil lijkt een lekke koppakking te zijn.
En dat stijgende oliepeil lijkt een lekke koppakking te zijn.
Re: Even voorstellen
Dat van het niet warm genoeg worden kan wel kloppen aangezien de vorige eigenaar er slechts stad-kilometers mee maakte.
De koppakking is het waarschijnlijk niet omdat er voldoende compressie is, de koppakking vorig jaar augustus is vervangen en daarbij ook de kop gevlakt en afgeperst is.
Blijf ik dus toch steken op die verdraaide cilinderbuspakkingen.
De koppakking is het waarschijnlijk niet omdat er voldoende compressie is, de koppakking vorig jaar augustus is vervangen en daarbij ook de kop gevlakt en afgeperst is.
Blijf ik dus toch steken op die verdraaide cilinderbuspakkingen.
Re: Even voorstellen
Wat je toch een hoop kunt leren van een ander, en in dit geval dus via de digitale snelweg.
Het R4-forum heeft mij er doen toe besluiten de ontsteking eens onder de loep te nemen. Ik had namelijk iets last van een stottertje tijdens hogere toeren (40 a 50 km/hr in de twee) en stoorde mij daar behoorlijk aan. In eerste dacht ik dat carb vies was dus, de carb helemaal uit elkaar, die glimt nu als een dolle en das nooit weg, maar het probleem bleef. Daarna dus maar de ontsteking bekeken, had al nieuwe puntjes, kabels, kap en rotor dus overgebleven optie was afstellen en warempel: stotter weg!
Wel een vraag voor hen die het wellicht weten, hoeveel speling mag er op de rotor zitten? En zodra teveel, moet dan het gehele Ducellier apparaat vervangen worden, of kun je met een makkelijker en vooral goedkoper alternatief af?
Probleem van de koelvloeistof lijkt iets genivelleerd, wellicht de kopbouten nog eens natrekken en dat ik dan een relatief beheersbaar probleem heb. De operatie cilinderbuspakkingen lijkt me namelijk nogal een ruige...
Het R4-forum heeft mij er doen toe besluiten de ontsteking eens onder de loep te nemen. Ik had namelijk iets last van een stottertje tijdens hogere toeren (40 a 50 km/hr in de twee) en stoorde mij daar behoorlijk aan. In eerste dacht ik dat carb vies was dus, de carb helemaal uit elkaar, die glimt nu als een dolle en das nooit weg, maar het probleem bleef. Daarna dus maar de ontsteking bekeken, had al nieuwe puntjes, kabels, kap en rotor dus overgebleven optie was afstellen en warempel: stotter weg!
Wel een vraag voor hen die het wellicht weten, hoeveel speling mag er op de rotor zitten? En zodra teveel, moet dan het gehele Ducellier apparaat vervangen worden, of kun je met een makkelijker en vooral goedkoper alternatief af?
Probleem van de koelvloeistof lijkt iets genivelleerd, wellicht de kopbouten nog eens natrekken en dat ik dan een relatief beheersbaar probleem heb. De operatie cilinderbuspakkingen lijkt me namelijk nogal een ruige...