Pagina 2 van 2
Re: Renault 5 TS blok in een F4
Geplaatst: di mei 25, 2010 7:37 pm
door Rudi
BasF4 schreef:deutz schreef:Race 4 bouwen??

is er standaart niet op gebouwd!!

Als het nou een Alpine (Turbo) blok was zou het een race 4 kunnen zijn. Een TS blokje zorgt er slechts voor dat je wat gemakkelijker in het dagelijks verkeer mee kan.

Maar een TS blok is toch gewoon een opgevoerd TL blok!
Wij hadden vroeger een Renault 9 Louisiana thuis met een TS motor, een behoorlijk rappe rakker hoor, in de twee eerste versnellingen was je een behoorlijke partij voor menig turbo-rijder.
Mede door het lage gewicht van de 4 zal het wel een lekker scheurijzer worden.
Re: Renault 5 TS blok in een F4
Geplaatst: di mei 25, 2010 9:02 pm
door dick holtrop
ik heb zelf jaren lang met een ts blok gereden in een f4, trekt lekker snel op, maar helaas geen topsnelheid.
mijn snelste renault was een F6!!!! 155 km/h met een 1100cc blok.
met de ts kwam ik nooit verder dan 150km/h
nu rij ik met een 1300 uit een automaat r5.
lekker soepel. gewoon met de 32 mm solex. eigenlijk een 5 gtl blok?
vrgr dick
Re: Renault 5 TS blok in een F4
Geplaatst: di mei 25, 2010 9:36 pm
door schoapke
mijn topsnelheid was in een 85 gtl 1100 blok. dik 160 kruissnelheid, met een beetje over, maar dan jankte die zo.
ik zelf ook een beetje toen de pakking er tussen uit lag later

Re: Renault 5 TS blok in een F4
Geplaatst: di mei 25, 2010 9:41 pm
door Mark4GTL
schoapke schreef:mijn topsnelheid was in een 85 gtl 1100 blok. dik 160 kruissnelheid, met een beetje over, maar dan jankte die zo.
ik zelf ook een beetje toen de pakking er tussen uit lag later

160 met `n R4? Klappert dat niet enorm? Begint bij mij met 120 al te klapperen.
Re: Renault 5 TS blok in een F4
Geplaatst: di mei 25, 2010 10:21 pm
door Rudi
Moet je aan Folkert vragen of JanSan en alle anderen die ooit een 4 hadden/nog hebben met een Alpine blokje.
Die van Folkert leek me wel het ultieme monster, maar van horen zeggen zijn er in Nederland ook wel pittiger creaties geweest.
Re: Renault 5 TS blok in een F4
Geplaatst: di mei 25, 2010 10:27 pm
door R4F6GTX Automaat
Die gele R4GTT van Ron dan...
en mijn Alpine powered F6 was ook niet mis...
Re: Renault 5 TS blok in een F4
Geplaatst: di mei 25, 2010 11:07 pm
door Rudi
R4F6GTX Automaat schreef:Die gele R4GTT van Ron dan...
en mijn Alpine powered F6 was ook niet mis...
Ja, waar is die gele gebleven eigenlijk?
@Mark, als je auto al klappert bij 120 kmh, zou ik de wielen laten uitlijnen en opnieuw laten balanceren.
Okee, de portieren willen nog wel eens open klapperen net boven het portierslot in de knik/vouw.
Re: Renault 5 TS blok in een F4
Geplaatst: wo mei 26, 2010 6:46 am
door schoapke
auto begon bij 135 wat te trillen maar bij 140 was dat weg

Re: Renault 5 TS blok in een F4
Geplaatst: wo mei 26, 2010 11:54 am
door jeffr4
Raar eigenlijk, want zodra ik overstap van mijn dagelijkse moderne auto naar mijn R4, dan komt
er zo'n relaxte rijgedrag over me en dan moet die paraplu langzaam heen en weer schijven en moet ik
het motortje weer horen en dan is maximaal 115 km al een ultieme beleving,heeee lekker rustig man.
Trouwens niet alleen de topsnelheid van een turtle, maar ook
0-100 pa 27,5 sec - Ha talamod! vertaald.........(zweeds)......... heb geduld!
Re: Renault 5 TS blok in een F4
Geplaatst: wo mei 26, 2010 7:23 pm
door Mark4GTL
zijn portieren die klapperen, wielen zijn gebalanceerd...
heeft ook wel zo z`n charme, en met 100 kom ik er ook wel. Soms sneller dan met 120
