Die marbella is mijn eerste trouwe bakkie (van oud omaatje ) Moeilijk weg te doen....
Lid wordt ik sowiezo! En ik neem contact op met Harry.
Heb hoop dat het goed gaat komen
Hopelijk snel apk erop....
Ja haha
Vraag mij nu ook wel af wat voor een wrak ik heb gekocht... haha
Zal hem eerst eens met de hogedrukspuit afspuiten, al het groene als eraf
Misschien binnen ook wel
Een plek aan de koets boven de losse achterschermen is wel slecht aan het worden. Jammer..
Voor de rest hoop ik eigenlijk dat er verder weinig mee aan de hand is.
R4fan schreef:Een plek aan de koets boven de losse achterschermen is wel slecht aan het worden. Jammer..
Voor de rest hoop ik eigenlijk dat er verder weinig mee aan de hand is.
Dank je! Daar is heel wat tijd en geld in gestoken zie ik.
Ik hoop dat het bij mij niet zo ver gaat komen. Ik wil echt geen totaal restauratie (ivm geen tijd)
Maar je kunt het iig zo mooi repareren. En die stukken kosten ook niet veel zeg!
Nou, het "wrak" is opgehaald. Alle remmen stonden vast, dus drama...
Zijn uiteindelijk wel losgeschoten. Uit de benzineleiding onder de kap (lijkt nieuw en okee) spuit de benzine uit het canvas... starten zit er dus nog even niet in.
Voor de rest dus eerst de koppeling. Heb een koppeling en nieuwe druklager. Maar hoe krijg je in hemelsnaam die motor eruit?? Is wel effe wat anders dan een eend
Misschien beginnen met wat sleutelboeken te kopen voor de r4. Er zijn er wel wat te koop ook in de e-Boutique op deze site. Ik heb het Kluwer boek en vind dat handig. Het geeft ook uitleg over de latere bouwjaren.
De koppeling kan vervangen worden door de ophanging vooraan van de versnellingsbak te verwijderen, de bak naar voor te schuiven en dan is er voldoende opening om de plaat te vervangen. De motor moet er niet uit.
R4fan schreef:Nou, het "wrak" is opgehaald. Alle remmen stonden vast, dus drama...
Zijn uiteindelijk wel losgeschoten. Uit de benzineleiding onder de kap (lijkt nieuw en okee) spuit de benzine uit het canvas... starten zit er dus nog even niet in.
Voor de rest dus eerst de koppeling. Heb een koppeling en nieuwe druklager. Maar hoe krijg je in hemelsnaam die motor eruit?? Is wel effe wat anders dan een eend
Wie tips heeft.....
Is de koppeling wel kapot {staat reeds eerder beschreven}, misschien gewoon kabelbreuk van de koppelingskabel of deze moet worden gespannen.
In 2002 kocht ik een R4 die 10 jaar stil had gestaan, ik heb toen de olie ververst en de kabel af laten stellen en daarna nooit meer problemen gehad.
Renault 4F4 combi 1988 pompiers (niet origineel)
Renault Estafette Alouette 1973 pompiers, origineel "tres bon etat''
Renault Kangoo Family 2016
Fiat Panda
Tandemasser gevuld met een heteluchtballon
Denk echt dat de koppeling overleden is. Koppeling voelt `vaag` aan. Maar misschien nog te stellen??
Morgen eerst eens benzineleiding halen!
En de knipperlichten doen ook vreemd. Ze doen he niet en maken een heel raar piiiiiiieeeeep geluid vanuit dashbord. Bekend probleem? Zal de zekeringen eens checken morgen.