Pagina 2 van 3

Re: V-snaar

Geplaatst: do mar 04, 2010 10:30 am
door R4F6GTX Automaat
Rudi schreef:
R4F6GTX Automaat schreef:kan mijn kompjoetah nie openen
Zucht.... ik wel met QuickTime Player :wink:
als je met filmpje op mijn gewone mailadres stuurt kan ik het ook niet openen maar als je het (of ikzelf door)stuur naar m'n Gmail adres kan ik het wel zien. Zo doe ik dat ook altijd met filmpjes die ik gemaild krijg. Dat zijn zo van die rare dingen in mijn domputer die ik niet begrijp. zou eigenlijk een keer opgefrist moeten worden, formateren en zo maar daar heb ik het spul niet voor...

Re: V-snaar

Geplaatst: vr mar 12, 2010 3:14 pm
door Rudi
Ik heb ''even afkloppen op onbehandeld hout...'', geen problemen meer ondervonden na het wisselen van het lager in het geleide wieltje. Alleen de waterpompkop schommelt nog op-en-neer.
Het lager dat eruit kwam, draaide nog wel rond, maar was lichtelijk vervormd en zo droog als....ahum, sorry.

edit... met een flinke korting

Hopelijk houdt de 4 zich goed op de snelweg, ik zal mijn V-snaar regelmatig controleren op verhitting of aanlopen.
Vanavond bericht ik wel over het verloop van de rit.

Rudi

Tussen 16.00 uur en 17.00 uur ben ik te spotten rond Breda :lol:

Re: V-snaar

Geplaatst: vr mar 12, 2010 3:34 pm
door RVIER
@rudi
Dit stond in je eerste mail (waarmee je het topic opende)
Inmiddels is ook de spanrol van een nieuw lager voorzien.
Maar is dus toen kennelijk niet gebeurd.

of heeft de grappenmaker nieuw als een ander bedoeld :evil:


vr gr fons

Re: V-snaar

Geplaatst: vr mar 12, 2010 8:36 pm
door Rudi
ER zit WEL een nieuw lager in. Ik zie voor en na de rit dat de V-snaar niet overmatig verhit, nog steeds handwarm en akelig recht in lijn.

Re: V-snaar

Geplaatst: za mar 13, 2010 2:34 am
door Tweety
Ja eh maar waar is die leiding nouw voor onder in beeld...
Toch niet voor een Airco ofzo... enne Paul "partition manager" gratis, dus echt iets voor jouw,... google 't maar...

Re: V-snaar

Geplaatst: za mar 13, 2010 11:13 am
door RVIER
He tweety

die "leiding" loopt naar de spliter van de km-teller en de tachograaf

vr gr fons

Re: V-snaar

Geplaatst: za mar 13, 2010 7:50 pm
door Rudi
Inderdaad en daar hoort een tachograaf op, maar die hebt ik niet... :cry:

Ik zou al eens iemand bellen, maar gezien de vraagprijs...

Re: V-snaar

Geplaatst: za mar 13, 2010 9:33 pm
door Tweety
ging je je aan het rijtijden besluit houden dan ??

Re: V-snaar

Geplaatst: zo mar 14, 2010 12:53 am
door R4F6GTX Automaat
Rudi schreef:Inderdaad en daar hoort een tachograaf op, maar die hebt ik niet... :cry:

Ik zou al eens iemand bellen, maar gezien de vraagprijs...
Als het goed is moet ik er nog een hebben.....
Ik ga binnenkort de kiet uitruimen en uitzoeken, als ik m tegen kom issie voor jou. Als de ladder er dan ook nog staat verdwijnt die de kachel in want ik begin me onderhand te ergeren aan dat ding....

Re: V-snaar

Geplaatst: zo mar 14, 2010 12:54 am
door Rudi
ja, een half uur rijden en dan rust :D
Nou noem ik werken niet meteen rust, maar verder kom ik nu niet :wink:

Ik heb ergens op dit forum een ruillijstje staan, kies je cadeau en ik krijg mijn (passende) tachograaf (nw)

Re: V-snaar

Geplaatst: za mar 20, 2010 12:32 am
door Rudi
Kleine update, nu de dagen lengen en de vorst het land (even) uit is (op bezoek in Oeroesgan),
gaat het met de spanrol en V-snaar gewoon goed.
Wel hoorde ik van de week een akelige piep, meteen gestopt, motorkap open, niks kunnen vinden...
Bleek het de uitlaat te zijn, zucht.

@ Paul , wil je please, please die ladder nog even heel houden (roos) (nw)

Re: V-snaar

Geplaatst: zo mar 21, 2010 8:52 pm
door Rudi
Geen kapotte V-snaar, maar weer wel een kokende motor.
Netjes gestopt, motorkap open en gewacht tot het expansievat weer tot halverwege gezakt was.
Daarna naar huis gereden.
Thuis leek alsof het expansievat geexplodeerd was thv de vuldop, het schutbord was helemaal nat.
Netjes schoon leidingwater toegevoegd tot net onder max. en de kachel ontlucht door het expansievat hoger te tillen.
Ik snap er geen hout van, tijdens het koken liep de V-snaar gewoon mee (die anders allang gebroken zou zijn).

Wie o wie, ik weet het 'kom eens langs met het gebakje', maar het blijft aan je vreten, elke dag weer opnieuw hoop je dat je vooral NIET komt stil te staan voor de zoveelste keer... :cry: :-?

Re: V-snaar

Geplaatst: zo mar 21, 2010 11:39 pm
door RVIER
He Rudi,

Ga er maar vanuit dat het rotte lager in de spanrol de oorzaak was van je V-snaar malheur en sluit dat nu maar af.
Als je binnen nu en een jaar weer een defecte snaar hebt krijg je van mij een nieuwe.

vr gr Fons

Re: V-snaar

Geplaatst: ma mar 22, 2010 12:36 am
door Tweety
Lijkt mij ff dat je thermostaat niet open was .....of je heb ergens een lekje... kan het plaatje aan de achterzijde van de kop zijn ... ik gok maar wat natuurlijk, maar als je expansievat helemaal vol zat dan duid dat op een thermostaat.... als de koelvloeistof daar vandaan kwam, dan is dat het denk ik...

Re: V-snaar

Geplaatst: ma mar 22, 2010 11:07 am
door R4F6GTX Automaat
Die laatste rit van kokende motor, was dat filerijden of stadswerk of groteweg-snelheid?