Kortsluiting

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Kortsluiting

Bericht: # 113077Bericht Tweety »

Onbegrijpelijk.... Nou goed dat optionele schakelaars voor de koelfan ongezekerd zijn is bekend, je zou er trouwens wel een zekering tussen kunnen zetten zolang je het automatische systeem maar hetzelfde houd...
ahwel nu maar een beetje solderen en wat krimpkousjes maar weer...
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Kortsluiting

Bericht: # 113078Bericht R4F6GTX Automaat »

@ Tweeter: het optionele wil zeggen dat het niet het originele automatische systeem is maar een extra schakelaartje om 'm handmatig aan te kunnen zetten. En hij is ook gezekerd..

De enige draad die smeltptobleempjes had heb ik er in Bastogne al uitgeknipt. Het originele koelsysteem werkt naar behoren dus dat extra kon er wel uit. Met dit weer zal die fan toch niet aan moeten.
Hij is er nu mee naar zijn werk, volgende week eens gaan kijken wat er allemaal aan de hand is met tootootje
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Kortsluiting

Bericht: # 113110Bericht Tweety »

ja nee, dat met die schakelaar dat snapte ik, heb ik ook, maar die van mij is niet gezekerd, toen dacht ik erover na, en omdat het 1 lange + draad is, met een schakelaar halverwege (bij wel in ieder geval ik heb gewoon de voor de sensor en na de sensor gesoldeerd, en dan naar het dashbord) zou je 'm eigenlijk dubbel moeten zekeren... draad 1 staat altijd + op, en draad 2 staat op + als de sensor stroom doorgeeft...of als de schakelaar aan staat (maar das dan al gezekerd) 't is een beetje na gezeek , voorlopig heb je dat ding niet nodig, hoewel het vaak na lange periodes van dit soort weer is dat de kontaktjes op de thermosensor gecorrodeerd zijn en de fan dan plots niet aanslaat....
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Kortsluiting

Bericht: # 114131Bericht R4F6GTX Automaat »

Kan nog steeds niks vinden wat de oorzaak zou zijn geweest behalve dat het Vellemankitje plaatselijk een beetje zwart is, dus die heeft het begeven. De weggesmolten bedrading was er inderdaad 1 snoertje maar die was niet eens aangesloten; die ging naar de thermoschakelaar voor de koelfan maar bij het vernieuwen van de thermoschakelaar is die draad verder vergeten. Vandaag nieuw Velleman kitje gemonteerd en hij rijdt weer zaaalig. Morgen nog effe een wielremcylindertje vervangen want linksachter lekt ie. Stuk uitlaat heb ik ook nog nodig plus een scheurtje ontdekt in de bodem. Maar het wagentje blijft het verder prima doen. Vanaaf een oude Lambretta scooter mee opgehaald.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: Kortsluiting

Bericht: # 114150Bericht RVIER »

@Paul
De weggesmolten bedrading was er inderdaad 1 snoertje maar die was niet eens aangesloten; die ging naar de thermoschakelaar voor de koelfan maar bij het vernieuwen van de thermoschakelaar is die draad verder vergeten
Als je een draad naar de geschakelde kant van het thermocontact sluit wordt die stroomvoerend als dat thermocontact sluit! Als die dan gewoon loshangt kan die ergens tegenaankomen en gaat er een kortsluitstroom lopen.

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Plaats reactie