Pagina 2 van 2
Geplaatst: di dec 17, 2002 1:51 pm
door cyclofrene
ankerplaat slijtage gevoelig??
tuurlijk... die dingen roesten alleen maar,
ik weet niet waarvan een ankerplaat van zou moeten slijten willem.
even over boven, mijn redenering is niet kreupel. jij mag mij namelijk vertellen waarom een as het niet doet als er geen lager aan zit, (het blijft immers een as)
maar een rem zonder ankerplaat is echt geen rem (dan kun je er niks mee stoppen.
lagers zijn weer op zichzelf staande systemen, het is een interface tussen de as en het wiel, 1+1=2. een wiel zonder band is trouwens ook een wiel. de band is weer de interface tussen wiel (velg moet ik eigenlijk zeggen) en het wegdek.
wat je verder zegt over de remcilinders en de voeringen etcetera daar kun je best eens gelijk aan hebben. dat was inderdaad wel stoken wat ik deed.
in blijde afwachting van uw antwoord,
cyclo
Geplaatst: di dec 17, 2002 2:54 pm
door Goof
ook mijn antwoord was sarcastisch. Natuurlijk slijt een ankerplaat niet. Voor de verdere rest antwoord ik niet eens meer, je redenering is te belachelijk voor woorden.
Als je ooit enige vorm van economie hebt gehad zou je begrijpen waarom...
Geplaatst: di dec 17, 2002 11:31 pm
door Ron
Je antwoord was ironisch (en sarcastisch gezien de context). Maar ik vind het wel grappig wat die kliko doet. Als kliko schrijft wil ik altijd het geluid zachter zetten

.
Buiten dat het nogal scherp en op de man gespeeld is, is die kliko toch maar weer een stellig iemand. Zie dit niet als een uitnodiging om nog stelliger te zijn overigens... Een beetje "op de rem", wie die dan ook moge maken, kan geen kwaad.

Geplaatst: di dec 17, 2002 11:40 pm
door Jan-Geert
oke en nou kappen maar en gewoon reageren op de vraag van de poster...
Geplaatst: di dec 17, 2002 11:59 pm
door Ron
Touché, Jan-Geert.
Geplaatst: wo dec 18, 2002 12:14 am
door Gast
MAG ER HIER DAN GVD NIX MEER?
Geplaatst: wo dec 18, 2002 1:03 am
door Ron
Mensen die zich niet bekend maken mogen sowieso niks vind ik. Negeren of deleten SVP.
Voor de rest ben ik nog steeds benieuwd naar de ontsluiting van het ankerplaat-mysterie.
Geplaatst: wo dec 18, 2002 1:52 pm
door cyclofrene
even voor iedereen, je mag mij vertellen waar ik op de man speel in bovenstaande posts van mij. ik speel helemaal niet op de man
ik loop niemand uit te schelden ik zeik (voor de verandering) een keer niemand af, en dan gaan we zo beginnen? beetje flauw.
en nu even als antwoord op willem zijn betoog, we hebben het hier over techniek en niet over economie.
jij bent geen ongeschoolde jongen dus jij begrijpt de deling die ik in de systemen maak best. je kunt een auto niet als geheel zien. een auto is een bouwsel van vele verschillende systemen. maar die systemen op zich zijn vaak weer opgebouwd uit subsystemen. en daar heeft geen economische defenitie of wetmatigheid iets mee van doen.
dus ik snap dat antwoord van jou niet.
we hebben het hier over plain technische definities.
Geplaatst: wo dec 18, 2002 2:13 pm
door Goof
met alle respect, maar volgens mij klets je uit je nek. Ik heb je nog steeds nergens zien schrijven dat je zeker weet dat het zo werkt.
iedere fabrikant produceerd zijn eigen onderdelen en doet dat alleen als de opbrengsten groter zijn als de kosten. Ik kan me niet voorstellen dat voor een fabrikant van remcilinders of remvoeringen het interessant is om een volledige productieafdeling op te zetten voor ankerplaten, want zoals gezegd, het is geen onderdeel dat dikwijls vervangen wordt of aan slijtage onderhevig is.
Ik denk dan ook dat je de productie van ankerplaten in de hoek van de producenten van het plaatwerk moet zoeken, de bewerkingen voor het product zijn immers vergelijkbaar. het zou me uberhaupt niet verbazen als ankerplaten alleen door renault zelf gemaakt worden.
En nou heb ik geen zin meer in het verder zetten van deze, in mijn ogen nutteloze discussie
Geplaatst: do dec 19, 2002 1:11 am
door Voormalig Steunpunt NO
Mensen,
Ron had gelijk. Bij Renault Nederland kom je inderdaad niet verder en wordt je teruggestuurd naar de lokale dealer.
Het schijnt, dat de ankerplaat van een 19 of Clio afkomstig moet zijn, maar zeker ervan ben ik zeker nog niet, dus hulp blijft welkom.
Harry
Geplaatst: do dec 19, 2002 1:42 pm
door cyclofrene
VUURPIJL!!!!