Pagina 2 van 137
Re: Wat is dit nu weer?
Geplaatst: ma aug 10, 2009 1:20 pm
door Okido
Nu die rivier toch in het nieuws is.
Is het een Hudson?
Re: Wat is dit nu weer?
Geplaatst: ma aug 10, 2009 3:27 pm
door Rudolf2
En ik houd het op een 1948 Nash Ambassador Slipstream 4-door sedan.
Groetjes, Rudolf
Tante Edit heeft het type wat nader kunnen omschrijven (ach, ze stamt ook uit die tijd....)
Re: Wat is dit nu weer?
Geplaatst: di aug 11, 2009 9:25 am
door R4F6GTX Automaat
Goed zo!
nu mag jij iets moois plaatsen Rudolf
(geen R4tje pliezzzze)
Re: Wat is dit nu weer?
Geplaatst: di aug 11, 2009 11:12 am
door Rudolf2

De detailfetisjist kan via e-mail (r.zweep<at>vers atelpuntnl) een 7 mB-foto opvragen, zie je iets meer van hetzelfde...
Succes met het speurwerk, Rudolf
Re: Wat is dit nu weer?
Geplaatst: di aug 11, 2009 2:10 pm
door R4F6GTX Automaat
Mooie wagen, welbekend voor mij maar ik zal anderen eerst een kans geven

Re: Wat is dit nu weer?
Geplaatst: di aug 11, 2009 11:55 pm
door Rudi
Hij lijkt op een Delahaye...

Re: Wat is dit nu weer?
Geplaatst: wo aug 12, 2009 12:59 am
door R4F6GTX Automaat
Lijkt er wel op maar is het niet....
Ik vind ze geweldig mooi, Art Deco, echte kunst, zo'n wagen...
Re: Wat is dit nu weer?
Geplaatst: wo aug 12, 2009 2:25 pm
door Rudolf2
Beetje laat voor Art Deco, maar mooi mag altijd.
Re: Wat is dit nu weer?
Geplaatst: wo aug 12, 2009 4:53 pm
door Rudi
Op de buiten gevel staat Cadillac.
Een Delahaye kon het ook niet zijn, in Europa zou men nooit een voorbumper gebruiken op zo'n sierlijke lijn.
Dus is het een Amerikaan, zoeken in merk of zustermerk van Cadillac.
Re: Wat is dit nu weer?
Geplaatst: wo aug 12, 2009 9:12 pm
door R4F6GTX Automaat
Rudi schreef:Op de buiten gevel staat Cadillac.
Dat klopt; maar dat zegt niks over deze wagen. Tenzij....
Rudi schreef:Een Delahaye kon het ook niet zijn, in Europa zou men nooit een voorbumper gebruiken op zo'n sierlijke lijn.
Nee? als je naar auto's van die tijd kijkt en weet welke carrosseriebouwers zulke modellen getekend/ontworpen hebben kom je toch in Europa uit en wel Frankrijk en Italië. De Engelsen konden het ook maar die waren iets plomper, kijk maar naar de Rolls-Royces uit die tijd. Amerikanen waren nóg plomper, zelfs bij die Art-Deco modellen leken het meer op locomotieven dan op ruimteschepen...
Rudi schreef:Dus is het een Amerikaan, zoeken in merk of zustermerk van Cadillac.
Nee, toch niet. Wel wat de motor betreft, omdat bij deze de originele motor eruit genomen is (wel bewaard) en de techniek van de Cadillac erin gefrot was.
Nu is de wagen weer in originele perfecte conditie met de originele 6 cylinder Hemi.....
Dit is 'm nu....

Re: Wat is dit nu weer?
Geplaatst: wo aug 12, 2009 9:45 pm
door Rudolf2
Juist de Caddilacshowroomfoto was bedoeld om in ieder geval een hint aangaande de derde eigenaar af te geven....
Re: Wat is dit nu weer?
Geplaatst: wo aug 12, 2009 10:03 pm
door R4F6GTX Automaat
Rudolf2 schreef:Juist de Caddilacshowroomfoto .....
Rudolf, kijk effe hoe je Cadillac schrijft.... op jouw manier wordt dat niet goedgekeurd hoor, dit kan echt niet....

tis gin mof...
Re: Wat is dit nu weer?
Geplaatst: do aug 13, 2009 3:49 pm
door Okido
Re: Wat is dit nu weer?
Geplaatst: do aug 13, 2009 9:53 pm
door R4F6GTX Automaat
Heel goed!
1947 Talbot-Lago T26 Figoni et Falaschi 4-Seat Cabriolet
klik
In the 1930s, Anthony Lago teamed up Giuseppe Figoni to create the Talbot-Lago Teardrop, one of the most elegant cars ever made. Leading up to the postwar period, Figoni and Lago resumed collaboration and reinterpreted their classic Teardrop design for this one-of cabriolet.
As America was one of the few strong luxury markets after the war, our feature Cabriolet was made as one of Figoni's first designs built for the US. It was specially ordered for George Sidney, an influential movie director who won two Academy Awards. Upon completion, Sidney's Talbot was outwardly different from anything in America and also unique in detail from any other Figoni car.
Having epic proportions, art-deco appointments and classic lines, easily the most striking aspect of this supercar is its body. Giuseppe Figoni penned the design and manufactured it with his business partner Ovidio Falaschi. As early as the 1930s, the two were manufacturing disappearing tops for Delahaye cabriolets. While these were typically two seat roadster affairs, this four seat cabriolet must have been one of their largest projects.
Unique details that set this cabriolet apart from any other Talbot are its unusual grill and three-piece bumpers. While these elements are uneasy, the grace of the fender lines, particularly at the rear with chrome accents and center fin, win over most viewers.
Underneath the steel skin, a Talbot-Lago T26 chassis number 100109 was used to support the massive body. When built, this prewar chassis was highly modern and its engine was tuned by Anthony Lago to achieve 170 bhp with a hemispherical cylinder head design. At some point, the original engine and drive train belonging to 100109 were replaced by Cadillac units, while the originals were crated and stored.
In 2003 this car was subject to a frame-off restoration by RM Coachworks in Canada. They reunited the car with its original engine, and refurbished every part. The completed car debuted at the 2003 Pebble Beach Concours where it looked just as striking as it was in 1947. It has since won numerous awards at every major concours across America and is seen above at the 2006 Palm Beach Concours.
Story by Richard Owen
gebouwd in Boulogne-sur-Seine en Suresnes, France, in 1947
Re: Wat is dit nu weer?
Geplaatst: do aug 13, 2009 11:20 pm
door Rudolf2
Dan mag Okido de volgende plaatsen en wens ik eenieder succes met het dan ontstaande raadsel.
Rudolf